handdator

Visa fullständig version : Kopiera tv spel?



jaka
2005-11-14, 14:08
Är lite nyfiken på om det går att kopiera Playstation 2 och/eller Gamecubespel, vad man behöver och hur man gör. Har sökt i forumet men hittar inget, åtminstonde inget jag förstår.
Tacksam för svar

deas
2005-11-14, 14:15
Playstation 2 kan du köra rakt upp och ner i t.ex. CloneCD/DVD eller Alcohol 120%...

Ripleyonline
2005-11-14, 14:48
observera att det behövs ett modchipp för att kunna köra dem i din ps2:a

Snouser
2005-11-14, 17:53
GameCube spelen är väll brännda baklänges om jag inte minns flel vilket gör att dom inte går att ladda ner å bränna.

halda
2005-11-14, 18:36
Går alldeles utmärkt att ladda ner och bränna på minidvd eller på vanliga dvd-skivor om man ändrar toppen på sin gamecube.Vet ej vilka program som går men ska fråga brorsan , det är han som gör mina.Måste ju ha ett viperchip installerat förstås.

deas
2005-11-14, 18:41
GameCube spelen är bara att dra ner och bränna med t.ex. nero... funkar utan problem... men att kopiera själv blir nog lite svårare...

jaka
2005-11-15, 11:52
Tack så mycket, nu har jag lite mer kött på benen iallafall.

matkoh
2005-11-15, 12:05
Hmmm.

Inga som helst problem med XCDroast i Linux (förståss), klarar typ "allt", och det som mot förmodan inte går att kopiera kör man kommadot dd och sparar en img på hårddisken som man sedan kan skicka tillbaka till en ny CD. Jag har hitils inte hittat någon skiva / medie som inte kan brännas i Linux, däremot i Bill & Bulls värld verkar det vara mer eller mindre omöjligt att lyckas bränna någonting överhuvudtaget.

Lycka till

admin
2005-11-15, 12:27
well jag har inte misslyckats med nåt i win heller. ser inga som helst problem med att bränna i win. är väl den som sitter vid tangentbordet som gör misstagen isåfall.

deas
2005-11-15, 12:51
Hmmm.

Inga som helst problem med XCDroast i Linux (förståss), klarar typ "allt", och det som mot förmodan inte går att kopiera kör man kommadot dd och sparar en img på hårddisken som man sedan kan skicka tillbaka till en ny CD. Jag har hitils inte hittat någon skiva / medie som inte kan brännas i Linux, däremot i Bill & Bulls värld verkar det vara mer eller mindre omöjligt att lyckas bränna någonting överhuvudtaget.

Lycka till

Då har du inte provat mycket... Finns MÅÅÅÅÅNGA kopieringsskydd idag som du inte kan kopiera i varken linux eller windows... Kvittar vad för prog du kör...

matkoh
2005-11-15, 13:19
Hmmm.

Som sagt var dd fixar det som inte XCDRoast klarar, och det är allt. Den gör en exakt kopia av disken spår för spår oavsett hur disken är formaterad (CDFS, UFS osv). De spelfantomer i min bekantskapskrets kommer då oftast till mig när de går bet på någon skiva. Har aldrig misslyckats. Och observera att det är standardprogram i Linux inte en massa tillägg som Bill & Bull kräver, med krackar osv.

Prova det så får ni se hur enkelt det är att "knäcka" ett kopieringsskydd.

Lycka till

deas
2005-11-15, 13:46
Och sen vaknade du med snutte filten i örat eller? :P