handdator

Visa fullständig version : Inga kodade kanaler efter 2 veckor med Boxer



Ove S
2005-11-19, 22:23
Köpte för exakt två veckor sedan boxers grundpaket som jag kör i en db 500T med Leatherface 31.10.2005.

Det fungerade perfekt med alla kanalerna öppna, men när tiden var inne för att jag skulle få bara grundpaketets kanaler så försvann alla kodade kanaler.

Har ringt Boxers kundtjänst, registrerad är jag och dom skulle skicka en ny signal till mottagaren men det hjälpte inte.

Så nu undrar jag om det finns någon här som har någon bra ide om vad det kan vara för fel

eviln
2005-11-19, 22:51
Testat kortet i en "riktig" robertbox?

sb2000
2005-11-19, 22:58
Nu vet jag inte hur leather imagen är confad. Men se till att du har AU påslaget, annars kommer inte ditt kort bli uppdaterat.

Ove S
2005-11-19, 23:16
Har gjort det, en snabbkoll bara för kompisens och hans familj har maginfluensa så jag var inte inne hos dom.

Men brukar uppdateringen fungera på dreamboxar eller behöver man göra det i en Robertbox

eviln
2005-11-19, 23:20
updateringen funkade för mig med leatherface image (kommer inte ihåg verre) utan problem.

Ove S
2005-11-19, 23:30
Det där med au är nog inte så dumt, men frågan är bara var den finns, var inne på inställningar och kollade men hittade inget med au

Leatherface
2005-11-20, 03:03
det är confat redan för AU så du behöver inte kolla... testa senaste imagen från 13.11.2005 den har en nyare version av camd3 kanske hjälper... fast det borde funka i den gamla med... har aldrig haft nåt problem med uppdateringen hos mig iaf...

Ove S
2005-11-20, 17:25
Har försökt att få kontakt med dreamboxen för att lägga in en nyare versjon av imagen med två datorer men har inte lyckats så det är nog ett alvarligare fel i den.

Undra om det fungerar med garanti på en sådan manick.

Men hur eller hur så ska jag ha kortet i en Robertbox för att se om det blir uppdaterat.

Är det någon som vet hur ofta dom sänder uppdaterings signalen.

eviln
2005-11-20, 17:26
Har försökt att få kontakt med dreamboxen för att lägga in en nyare versjon av imagen med två datorer men har inte lyckats så det är nog ett alvarligare fel i den.

Undra om det fungerar med garanti på en sådan manick.

Men hur eller hur så ska jag ha kortet i en Robertbox för att se om det blir uppdaterat.

Är det någon som vet hur ofta dom sänder uppdaterings signalen.

Du kan ju se okodade kanaler så boxen är det knappast fel på.

Leatherface
2005-11-20, 17:48
hur försöker du flasha? själv flashar jag med Flashwizard PRO över nätverket... i värsta fall gå de att köra med nollmodemkabel med dreamup men ska bara behövas om man inte kommer åt den över nätverket...

Ove S
2005-11-20, 18:12
Tack du ger mej hoppet tillbaks jag körde med nollmodemkabel och dreamup

eviln
2005-11-20, 18:15
för övrigt, har du köpt burken i sverige så har du MINST ett års garranti ia alla fall.
Helt undantagslöst.

sb2000
2005-11-20, 21:14
Har man köpt burken i sverige har man 6 månaders garanti undantagslöst. 36 månader mot fabriksfel. 12 månader garanti brukar dock de flesta bjussa på.

Ove S
2005-11-20, 21:45
Jodå jag har köpt den i en affär på vägen till jobbet, men det verkar allt lite skumt det följer inte med några papper eller manualer när man köper den.

Och det står ingenting om någon garanti på kvittot heller.

Men det är lugnt bara nätverksuttaget fungerar så köper jag en till och har kortet i den istället, för det blir nog en tre eller fyra stycken innan mitt nät är färdigt, den här den första.

eviln
2005-11-20, 22:25
Följer inte med några manualer till dreamboxen så det är ingen fara.
Burk, nätadapter och fjärrkontroll. Inget mer.

Om du installerar leatherface senaste image och bootar om två ggr, får du inte fram bild då?
Misstänker att det är din CAM som är tjall.

eviln
2005-11-20, 22:32
Har man köpt burken i sverige har man 6 månaders garanti undantagslöst. 36 månader mot fabriksfel. 12 månader garanti brukar dock de flesta bjussa på.

Mjae, inte riktigt.
Garrantitiden kan ju vara lite hur som helst med abrikationsfel brukar garranteras nånstans mellan 12 och 36 månader.
Vad du menar är nog reklamationstiden.

"Enligt konsumentköplagen har du sedan den 1 april 2005 tre år på dig att reklamera ett ursprungligt fel på en vara. Den nya lagen gäller för varor och tjänster som du köpt den dagen eller senare. För varor och tjänster som du köpt före den 1 april 2005 gäller fortfarande två års reklamationstid. Ett ursprungligt fel kan vara ett fabrikationsfel eller något annat fel som varan hade innan du fick den. Sådana fel kan visa sig ganska lång tid efter köpet. Att du får en garanti med kortare giltighetstid betyder alltså inte att reklamationstiden förkortas. Skillnaden är att när garantin gått ut är det du som måste bevisa att felet fanns där från början."

Leatherface
2005-11-21, 00:24
Följer inte med några manualer till dreamboxen så det är ingen fara.
Burk, nätadapter och fjärrkontroll. Inget mer.

Om du installerar leatherface senaste image och bootar om två ggr, får du inte fram bild då?
Misstänker att det är din CAM som är tjall.

det räcker och boota om 1 gång....

eviln
2005-11-21, 06:51
Följer inte med några manualer till dreamboxen så det är ingen fara.
Burk, nätadapter och fjärrkontroll. Inget mer.

Om du installerar leatherface senaste image och bootar om två ggr, får du inte fram bild då?
Misstänker att det är din CAM som är tjall.

det räcker och boota om 1 gång....

Jo, men det är ju en gång "extra" efter uppgraderingen så det känns som två ombootningar.

Leatherface
2005-11-21, 07:31
ska försöka lösa det problemet på nåt sätt.. blir nåt fel då det inte finns nå configfiler efter en omflash typ...

matkoh
2005-11-21, 10:35
Hmmm.

BOOTA om, pratar vi inte Linux, där bootar man bara om när man bytt img, aldrig annars. Däremot kan man få starta om olika tjänster.

Lycka till

Leatherface
2005-11-21, 10:49
självklart... en omstart av camd3 räckert... men de är nog enklast att starta om boxen för dom flesta :)

eviln
2005-11-21, 10:55
Hmmm.

BOOTA om, pratar vi inte Linux, där bootar man bara om när man bytt img, aldrig annars. Däremot kan man få starta om olika tjänster.

Lycka till

Men din jävla linuxtönt. Kan du inte bara hålla käft.
Hade killen visat stora linuxkunskaper hade det ju varit skillnad.

För övrigt så ska man inte "starta om" processer i onödan i Linux/unix/*BSD utan skicka SIGHUP till dem.

Pys iväg till något renodlat linuxforum där du kan tajja med dina rpmande polare.

Leatherface
2005-11-21, 11:07
ääh ta de lugnt nu :)

eviln
2005-11-21, 11:12
ääh ta de lugnt nu :)

Jaja, blev bara trött på att karln ska kontaminera den här tråden med med sin begränsade världsbild.

deas
2005-11-21, 13:50
Så ja... Då var det dags att låsa denna tråden också tyvärr... För mycket personangrep m.m...