handdator

Visa fullständig version : NDS utan kort



csan
2005-11-24, 20:29
Enligt initierad "satfreak" kan man plocka ner och avkoda NDS(=Via***) utan kort.
"det är ju väl känt att viasat:s variant av NDS faktiskt inte kräver något kort egentligen..."
Någon som hört något om detta fenomen.

Snouser
2005-11-24, 20:35
Om de skulle funkat så skulle alla ha gjort lika dant..

pera
2005-11-24, 20:50
varför skulle inte det gå ?
dom flesta kunde väll titta några friveckor vid systembytet utan kort om jag inte har fel.
det är klart att med en vanlig motagare så är det nog inte så lätt men med rätt tv-kort i en dator och en del kunskap så går det att lösa mjukvarumässigt.

Kalle_P
2005-11-24, 21:23
i en dator och en del kunskap så går det att lösa mjukvarumässigt.
Där ligger problemet :wink:
Den kunskapen finns inte än vad jag vet.

Mvh Kalle

csan
2005-11-24, 21:37
i en dator och en del kunskap så går det att lösa mjukvarumässigt.
Där ligger problemet :wink:
Den kunskapen finns inte än vad jag vet.

Mvh Kalle

Kanske inte allmänt spridd men den finns uppenbarligen !

Citatet : "det är ju väl känt att viasat:s variant av NDS faktiskt inte kräver något kort egentligen..."

kommer från en, enligt min uppfattning, MYCKET kompetent person inom sat-världen. Vi får väl se tiden an om han kommer att ge oss någon hint hur det här kan lösas.

csan
2005-11-24, 21:47
varför skulle inte det gå ?
dom flesta kunde väll titta några friveckor vid systembytet utan kort om jag inte har fel.
det är klart att med en vanlig motagare så är det nog inte så lätt men med rätt tv-kort i en dator och en del kunskap så går det att lösa mjukvarumässigt.

Du har tydligen rätt bra pejl på det här: "med rätt tv-kort i en dator " ...
tydligen vet du kanske mer än du här vill publikt berätta ??

Kalle_P
2005-11-24, 21:48
Det är väl ett uttalande i stil med "När solen skiner regnar det inte" det kan vara rätt eller fel. I princip kan man emulera varje kodnings system, inte bara NDS.

Mvh Kalle


Citatet : "det är ju väl känt att viasat:s variant av NDS faktiskt inte kräver något kort egentligen..."

eviln
2005-11-24, 22:17
Väldigt dåligt med referenser i den här tråden.
Någon som faktiskt har något att ta på här eller är det en mans uttalande bara?

Gärna en länk till något som skulle kunna förklara hur det går till.

csan
2005-11-24, 22:19
SUCK .. vad trött man blir, men å andra sidan så ska man nog inte förvänta sig alltför mycket av besökarna på det här stället :(


Det är väl ett uttalande i stil med "När solen skiner regnar det inte" det kan vara rätt eller fel. I princip kan man emulera varje kodnings system, inte bara NDS.

Mvh Kalle


Citatet : "det är ju väl känt att viasat:s variant av NDS faktiskt inte kräver något kort egentligen..."

csan
2005-11-24, 22:23
Väldigt dåligt med referenser i den här tråden.
Någon som faktiskt har något att ta på här eller är det en mans uttalande bara?

Gärna en länk till något som skulle kunna förklara hur det går till.

Nu är du något naiv - med största sannolikhet så finns det fungerande M2-kort i drift fortfarande. Och varför finns det inga länkar till filer/koder som idag fungerar på M2?

Klara du inte lura ut det så föreslår jag att du bannas från det här forumet och alla andra dessutom.

eviln
2005-11-24, 22:30
Nu är du något naiv - med största sannolikhet så finns det fungerande M2-kort i drift fortfarande. Och varför finns det inga länkar till filer/koder som idag fungerar på M2?

Klara du inte lura ut det så föreslår jag att du bannas från det här forumet och alla andra dessutom.

Klara jag inte ut vad?
Du säger ju själv att det med största sannorlikhet finns men inte du heller kan påstå annat.
Så om vi lägger spekulationerna åt sidan och funderar på vem och hur så kanske vi kan komma någonstans.
Om det är så välkännt, varför finns inte informationen att tillgå?
...och det är ju trots allt du som skriver frågan, gillar du inte svaren?
Blir du arg av att ingen annan heller vet mer om det din initierade SATFREAK källa vet?

Bannad för att inte vilja sprida tröstlösa rykten? Var vänlig för underläppen över hela huvudet, tugga och svälj.

Leatherface
2005-11-25, 03:49
det finns en mottagare som heter deltasat som tydligen ska kunna låsa upp kanaler med "inofficiell mjukvara" så det kanske kan stämma det han säger.... sen hur många som kan få tag i den mjukvaran är en annan sak...

eviln
2005-11-25, 07:03
Brukar ju räcka med att sånt finns i endast ett fåtal personers ägo för att det ska "läcka" till allmänheten.
Egentligen handlar det om att nycklarna i kryptot måste vara knäckta och är det så så brukar det vara en enkel match för matematikerna att nysta upp koderna.

Kalle_P
2005-11-25, 09:34
Nu är du något naiv - med största sannolikhet så finns det fungerande M2-kort i drift fortfarande. Och varför finns det inga länkar till filer/koder som idag fungerar på M2?

Undrar vem som är naiv :evil:

Med största sannolikhet så är det ett jäkla trams du skriver.

Mvh Kalle

Spidde
2005-11-25, 10:01
Börjar bli lite väl mycket pajkastning på detta forum nu.
Sluta upp med det och håll er till ämnet istället

Atrix
2005-11-25, 14:13
Var vänlig för underläppen över hela huvudet, tugga och svälj.

Det här var ta mig fan det roligaste jag läst på länge! lol :D

husmor
2005-11-26, 23:41
det finns en mottagare som heter deltasat som tydligen ska kunna låsa upp kanaler med "inofficiell mjukvara" så det kanske kan stämma det han säger.... sen hur många som kan få tag i den mjukvaran är en annan sak...

Jag har skrivit detta förut men jag tar det en gång till:

Deltasat mottagaren är en utav cirka 10 licensproducerade "Hyundai 1000"-mottagare som produceras i världen, dessa kan man använda (i stort sett) samma inofficiella mjukvaror till. Dessa mjukvaror baserar sig just i "Deltasat 1105"s fall på att den inbyggda kortläsarens hårdvara är väldigt lik en matrix modul och kan därför användas för att avkoda kanalr. Med andra ord: Det som kommer att komma till Hyundai-mottagarna kommer först att komma till matrix-modulerna. Dessutom så är Dreambox klart bättre än Deltasaten på alla sätt, speciellt om man ser på det faktum att Dreambox-mjukvaran är på svenska.

GOG
2005-12-29, 17:18
Brukar ju räcka med att sånt finns i endast ett fåtal personers ägo för att det ska "läcka" till allmänheten.
Egentligen handlar det om att nycklarna i kryptot måste vara knäckta och är det så så brukar det vara en enkel match för matematikerna att nysta upp koderna.

NDS (Videoguard) använder sig inte av "nycklar".

ekno_
2005-12-29, 19:11
Om de är till någon nytta eller glädje så fungerar
svt 1,2,bäbis,kunskap,24an,tv3,ztv. Kanske nån mer.
På en gamal nokia 9780s. Uppgraderad till nds och utan kort.
Det har nämts på forumet förut.

humlan57
2005-12-29, 22:01
Det finns både dekodrar å mjukvara som verkar klart suspekta att köpa från Kina, men om dom klarar att "avkoda" NDS vet jag inte. Men en del annat lovar dom iaf... Ni kan själva söka runt på: http://chinasuppliers.alibaba.com/ eller http://www.greatdvb.com/ Med lite tålamod så kommer Ni att hitta saker som helt klart kommer att få er att börja fundera... Å numera finns allt, ALLT! att köpa i Kina, å finns det inte där, så finns det troligtvis inte alls.

mvh humlan.

PS. Datafixaren som jag jobbar åt, var ner till Kina för några månader med kunniga svenska guider, som jobbar i Kina med handel. Deras jobb är att bl.a visa på utbudet å förmedla kontakter. Därför har jag rätt klart för mig, vad som finns att få tag på.

dt7368
2006-01-09, 10:15
Det stämmer bra att det går att titta utan kort.
Jag har TV3 utan kort på en nokia 9780s.

micke86
2006-01-09, 18:21
Om de är till någon nytta eller glädje så fungerar
svt 1,2,bäbis,kunskap,24an,tv3,ztv. Kanske nån mer.
På en gamal nokia 9780s. Uppgraderad till nds och utan kort.
Det har nämts på forumet förut.
Fungerar då inte på min. Står enbart "Var vänlig stoppa in ditt parabolkort i kortläsaren. För instruktioner titta i din istruktionsbok. (128)". Så hur får man igång det?

Hårdvaruversion: 1.2
Programvaruversion: MT2.1
Boot-programvara: 200

de_coder
2006-01-09, 20:00
Öppna din box och löd bort kortswitchen som sitter i bakkant på korthållaren.
Kör själv utan kort med en gammal sagem på comhem.
Den kan ta emot okodade kanaler = dismix och ppv kiosk samt alla analoga utan kort.
Dock måste du ha ett via kort för att starta boxen, ett gammalt piratkort vilket som helst
går bra. OBS om du ska koppla bort korthållar switchen. Det är smått ! så god vana med lödkolven krävs och du bör ersätta switchen med en resetknapp så att du kan starta om utan att behöva stänga av boxen.

micke86
2006-01-09, 21:02
Kan du försöka beskriva lite mer tydligt hur man gör? Eller vet du någon guide som tar upp 9780s och beskriver i detalj?

ekno_
2006-01-09, 21:21
9780s 3an utan kort?
Jag har ingen aning om varför de fungera jag gjorde som många andra då direkt när de byte till nds. Ringde o knappa nummer mins inte riktigt. För ca 8-9 månader sen läste jag att de skulle fungerade här på forumet utan kort.
Då plocka ja fram den gamle (9780) inte använd på 1,5 år tror ja o de funka.
Hårdvara 1,2
programvar MT2,1
Boot 200

rox
2006-01-09, 22:09
dt7368 skrev: Det stämmer bra att det går att titta utan kort.
Jag har TV3 utan kort på en nokia 9780s.



Du får gärna berätta hur du lyckades med detta.

micke86
2006-01-09, 22:40
Hmm okej, ringde jag med fast för mig fungerar det inte. Fungerade endast i 2 veckor eller liknande efter att jag ringde.

dt7368
2006-01-10, 06:17
Jag ringde viasat och knappade in nummer. Den fungerar sedan dess. TV3, Ztv och SVT. Inte mycket men iaf nåt.
Numera går det visst inte att öppna mottagare på det här stättet längre. Viasat har spärrat det.