handdator

Visa fullständig version : Var lägger man MGCAMD i DB?



Dado2002
2005-11-28, 18:34
Hej

JAg har ett CAM fil som hetter Mgcamd_050828_cam.sh
Jag använder FTP genom DCC. (Vet inte om det är rätt att bara flytta filer från datpr till DB med denna program)


Var ska man FTP-a denna fil (i vilken katalog) så att den hamnar i Blå panel? :think:

Jag menar så att jag can byta CAM i Blå panel till Mgcamd_050828_cam.sh

matkoh
2005-11-28, 20:13
Hmmm.

Filer med ändelsen .sh är SHelll-skriptfiler, alltså en .bat fil i DOS. Dessa ska läggas på "rätt" ställe i din DB, och kan inte köras mha blå knapp. Filer som kan köras med blå knapp ska ha ändelsen .tar.gz & läggas i katalogen /tmp.

.sh-filer ska läggas i ex. /bin eller /var/bin, men de måste exekveas manuellt, kommer inte upp i någon meny.

Lycka till

moonshine
2005-12-06, 16:06
Hmmm.

Filer med ändelsen .sh är SHelll-skriptfiler, alltså en .bat fil i DOS. Dessa ska läggas på "rätt" ställe i din DB, och kan inte köras mha blå knapp. Filer som kan köras med blå knapp ska ha ändelsen .tar.gz & läggas i katalogen /tmp.

.sh-filer ska läggas i ex. /bin eller /var/bin, men de måste exekveas manuellt, kommer inte upp i någon meny.

Lycka till

Precis. Dessutom måste du även ha den riktiga programfilen om den inte redan ligger i boxen. Det enda den filen du har i princip gör är att starta och stoppa programfilen. Om man kör filen du har där med parametern "start" efter så startas den och om du skriver parametern "stop" efter så stänger den ner programfilen. Jag tycker däremot att det borde att hacka till det så det går att starta och stoppa via "blåknapp" på någåt vis oxå om man skulle vilja göra allt själv. Jag vet dock inte hur. Men jag kommer att starta en ny tråd om detta och posta den här.

deas
2005-12-06, 16:45
Hej

JAg har ett CAM fil som hetter Mgcamd_050828_cam.sh
Jag använder FTP genom DCC. (Vet inte om det är rätt att bara flytta filer från datpr till DB med denna program)


Var ska man FTP-a denna fil (i vilken katalog) så att den hamnar i Blå panel? :think:

Jag menar så att jag can byta CAM i Blå panel till Mgcamd_050828_cam.sh
Den filen du skriver ska du lägga i /var/script/

Sen kör den i sin tur den riktiga mgcamd filen som ligger i /var/bin/