handdator

Visa fullständig version : Dreambox - boxer - hittar inte NACKA Masten?!



andben
2005-12-07, 12:23
Hej, när jag startar upp min DB -500T med inkopplad antenn osv så hittar den massa stationer.. där ibland Gävle (SE) som det står i menyn, men jag hittar inte nacka-mastarna? Vilken mast ska man pejla in egentligen? Ser ju massor med skräp på auto-scanning.. t ex (DE), (ES), (FI), osv, men dock bara en i sverige? :(

Jag har en hmm sändär svart rackar som Kjell & CO som skulle vara kanonbra.. 649:-
kostade den.

Ja, behöver jag säga att jag bor ngn kilometer från nacka?

Vad är det som är fel?

humlan57
2005-12-07, 12:29
Hej, när jag startar upp min DB -500T med inkopplad antenn osv så hittar den massa stationer.. där ibland Gävle (SE) som det står i menyn, men jag hittar inte nacka-mastarna? Vilken mast ska man pejla in egentligen? Ser ju massor med skräp på auto-scanning.. t ex (DE), (ES), (FI), osv, men dock bara en i sverige? :(

Jag har en hmm sändär svart rackar som Kjell & CO som skulle vara kanonbra.. 649:-
kostade den.

Ja, behöver jag säga att jag bor ngn kilometer från nacka?

Vad är det som är fel?

Du måste byta ut din "terrestrial.xml". Har för mig att det finns en i filarkivet. Den bör ligga i var/etc (inte alltid) på din box, å är bara att skriva över. Boota sen om boxen, så ligger den nya på plats.

mvh humlan.

mvh humlan.

andben
2005-12-07, 13:13
Hittar inte "terrestrial.xml" under Filarkviet !!! Kan ngn snäll skäl posta eller maila mig den "svenska" versionen av terrestrial.xml som funkar med Nacka Mastarna?

Har en terrestrial.xml under /share/tuxbox/

Ska den verkligen ligga där, den nya om jag får en vill säga?

Anders

andben
2005-12-07, 13:48
Update:

Lade på senaste Leatherface IMG på db'n.. den skall innehålla alla svenska master! Ska se om det fungerar bättre nu då! ;)

stalior
2005-12-07, 21:58
Sidan http://www.teracom.se/?page=1543 innehåller frekvenstabell så man kan göra manuell sökning om man vill.

humlan57
2005-12-07, 22:18
Ny finns det en fil i filarkivet, som jag lagt upp.

mvh humlan.

andben
2005-12-08, 07:54
Hittade Terrestrial.xml-swedish på ett annat forum, lade på gemini 2.50 och kopierade sedan över denna... tog även bort cables.xml + satelites.xml, dessa tar en väldans stor plats... ca 300k. Finns mer filer man kan plocka bort för att på plats med fler plugins ;)

Vilken CAM använder ni mot en lokal cardshare-server med Gemini 2.50?

humlan57
2005-12-08, 08:36
Hittade Terrestrial.xml-swedish på ett annat forum, lade på gemini 2.50 och kopierade sedan över denna... tog även bort cables.xml + satelites.xml, dessa tar en väldans stor plats... ca 300k. Finns mer filer man kan plocka bort för att på plats med fler plugins ;)

Vilken CAM använder ni mot en lokal cardshare-server med Gemini 2.50?

Både mgcamd å newcamd, så testa vilken som fungerar bäst för dig.

mvh humlan.

Leatherface
2005-12-08, 12:27
min image har inbyggd cam+bullz_text bla och där sparar du 400kb till andra plugins...