handdator

Visa fullständig version : ingen bild 500c



balderis
2005-12-08, 20:08
skulle titta på fotboll ikväll,men kolsvart i rutan obs frikanaler finns.Fick 3 håls tv uttag i förra veckan. någon som vet.Har leatherfaces nov image

jimmy_1969
2005-12-09, 09:30
Samma sak för mig. Har en 500-C med Leatherface image dm500_13112005_beta.
Har fungerat klockrent tidigare. Men igår så slutade alla kanaler att fungera utom Discovery Mix (frikanal). Har 95% signalstryrka och 0 Bit Error Rate.

Vår fastighet har också precis fått 3-hål i väggen...

//Jimmy

humlan57
2005-12-09, 11:20
Kolla här: http://www.comhem.se/publik/www/portal/all?_nfpb=true&_pageLabel=publik_page_kund_drift Det kanske var nåt fel i erat nät.

mvh humlan.

Leatherface
2005-12-09, 11:29
problemet är med att camsen inte uppdaterar korten som det ska av nån anledning... har packat ihop cardserver/newcamd som dom fått testa men dom får ingen bild iaf många av dom verkar det som.. däremot har dom fått bild i orginalmottagare och om dom satt kortet i den andra dreamboxen (!) och AU är satt i både camd3 och newcamd.... själv har jag inte det problemet än iaf...

Leatherface
2005-12-09, 11:36
men testa det här iaf...

http://www.dreambox-stuff.ath.cx/newcamd.tar.bz2

skicka upp till /tmp och installera från plugin menyn
telneta sen och skriv "/var/bin/newcamd.sh" och ställ dig på en kodad kanal ca 15 min eller nåt så kanske det kommer bild igen.. sen kan ni starta om med camd3 igen men för dom som vill köra newcamd som standard istället kan slå av standard cam i expert inställningarna och lägga till dom 3 sista raderna från newcamd.sh scriptet till /var/etc/init

jimmy_1969
2005-12-09, 13:56
Jag följde Leatherface instruktion och bytte från camd3 till newcamd.
Tog ca 20 min innan mitt kort var uppdaterat och bilden tillbaka.

Kommer fortsättningsvis att köra på newcamd istället.

Tack för tipset, Leatherface.

//Jimmy

ehrlin
2006-03-05, 20:52
Det är precis det här problemet jag också har. Dock har jag en nyare version av Leatherface Imagen borde det inte var fixat?
Fattar dock inte riktigt hur jag ska gå tillväga med telnet enligt exemplet ovan. Jag har för första gången använt telnet och lyckats logga in på boxen. Väl där har jag lyckats öppna katalogerna var och bin. Men sedan vilket kommando ska jag köra på newcamd.sh filen?