handdator

Visa fullständig version : Viasat jagar tv-pirater



pyttsen
2003-03-31, 13:11
IDG skriver:

Viasat jagar tv-pirater

(2003-03-31 13:53:19) Viasat ska börja använda en ny krypteringsteknik för sina digitala sändningar. Tekniken kommer från NDS och syftet är att försöka komma till bukt med användandet av piratkort.

Viasat ägs av Modern Times Group (MTG), och företagets nya boxar kommer att vara försedda med krypteringsteknik från NSD. Kunder som redan har boxar från Viasat kommer att få sina nuvarande kort ersatta med de nya. Samtidigt kommer ny mjukvara att laddas ner till abonnenternas boxar för att möjliggöra avkodning med den nya tekniken.

- MTG och NDS delar samma övergripande mål - att eliminera piratverksamheten. NDS kommer att leverera det säkraste systemet som finns tillgängligt på marknaden till Viasat och vi förväntar oss att implementeringen kommer att ha en betydande effekt i kampen att minska churnen (ung. kundbortfall, reds anmärkning) bland de digitala abonnenterna och öka försäljningen av nya abonnemang, säger MTG:s VD och koncernchef Hans-Holger Albrecht i ett pressmeddelande

mr_best88
2003-03-31, 14:01
då är de kört ett tag med viasat om ingen lyckas knäcka de!!!!

chbg
2003-03-31, 16:11
Detta har ju diskuterats i oändlighet innan.
Verkar som att de aldrig kommer till skott med detta. Verkar bara i mina ögon vara tomma hot, än så länge iallafall :D
Verkar som de "läcker" denna info med jämna mellanrum för att göra människor "rädda" att de inte ska kunna se TV längre.

Sänk priserna istället så kommer kunderna. Enkel matematik, om det kostade 100kr istället för 249kr så tror inte jag att så många skulle orka syssla med piratkort. :lol:

Jag har iallafall inte fått något nytt kort, vore intressant och se om någon annan härinne har fått det?

Mvh CHBG

baffs
2003-03-31, 16:23
Gå in här och läs du tvivlare... http://www.nds.com/newspdfs/Viasat_310303.pdf

Och ta en titt på datumet, ganska färskt.

LillTroll
2003-03-31, 16:24
Dom har som sagt hotat med det här väldigt länge.
Om det nu skulle bli ett byte så går det inte bara över en natt heller.
Dom kommer troligtvis köra parallelt länge med det gammla systemet.

Måste ju testa ett år eller två för att se att det rullar på och inte ställer till någe problem.

Stimo
2003-03-31, 16:32
Om ni gör en sökning här på dorumet om liknande inlägg så kanske ni förstår vad vi menar med tomma hot!

//Stimo

baffs
2003-03-31, 16:37
Jag tror ju inte att ett företag som omsätter miljarder (NDS) lägger ut en artikel på deras på deras pressroom på ploj bara, vad fan skulle dom göra det för? Dom skiter väl i Viasat om dom inte skrivit kontrakt med dom.
Ni är säkert duktiga på det ni håller på med fast ibland kanske ni skulle lyssna lite på dom mer äldre och förståndiga medlemmarna här i forumet... :)

Stimo
2003-03-31, 16:39
Okey, och vem skulle vara äldre och förståndigare??
Några frågor? Ålder?? Hur länge har du hållit på med Piratkort?


//Stimo

baffs
2003-03-31, 16:49
1: Jag 2: 29 3: Sen tiden då det satt ett 16f84 chip fastlöddat på d2mac korten.

Stimo
2003-03-31, 16:54
Okey så med dina 29 år så är du då älst och mognast på forumet då? :lol:

Du måste skämta??

//Stimo

baffs
2003-03-31, 16:56
Nädå, jag är inte äldst och mognast här på forumet och absolut inte kunnigast. Men förståndig är jag..
Så du tror fortfarande att det är en bluff då?

Stimo
2003-03-31, 17:02
Nja, tror nog vi alla ska lyssna på våran nya och förståndigaste medlem här på forumet. Han är 29 år, har hållt på med p-kort "Sen tiden då det satt ett 16f84 chip fastlöddat på d2mac korten." och han säger att inte deta är en bluff! Då är de inte en bluff, för han är förståndigast!!


Ärligt talat, vet jag inte vad jag ska tro, har läst ungeför 10 st sånna här olika saker de närmsta året, har inte sett något hända änu, jag tror på de när jag ser de! Tills dess så är inte din förståndighet värd ett jävla skit....


Tycker mest du är patetisk, och inte förståndig! Inte efter ditt utalande att vi ska lyssna på dig för du är gammal och förståndig! Väx upp!!


//Stimo

baffs
2003-03-31, 17:13
Stimo den vita kaninen är otrevlig idag... visste att jag skulle provocera med inlägget och du föll i gropen direkt :)

Du får tycka vad du vill men otrevlig är jag ej...

Stimo
2003-03-31, 17:17
Nä har alldrig sagt att du är otrevlig! Tyckte ditt utalande va ganska patetiskt, men men du vet väll bäst! :lol:

//Stimo

baffs
2003-03-31, 17:21
Jag tar om det väsentliga... Jag tror ju inte att ett företag som omsätter miljarder (NDS) lägger ut en artikel på deras på deras pressroom på ploj bara, vad f*n skulle dom göra det för? Dom skiter väl i Viasat om dom inte skrivit kontrakt med dom.
http://www.nds.com/newspdfs/Viasat_310303.pdf

Stimo
2003-03-31, 17:28
Okey, har jag inte helt fel så har du redan skrivit detta en gång?

Om du fösöker se de så här då! Om de nu igenomförs, vad tror du händer då? Hur lång tid tar de? Hur ska dom göra, byta ut alla motagare eller uppgradera, kanaler som inte viasat äger som ändå sänds på Viasat, ska dom ta bort dom eller hur ska dom gå till väga!

De hadde varit intressant att en sådan förståndig mäniska som du kunde förklara för oss andra oföståndiga mäniskor så vi kan dela din vison

//Stimo

chbg
2003-03-31, 22:00
Känns som om diskussionen inte längre fokuserar på det väsentliga i topicen. Tråkigt när det börjar bli "hårda" ord hos oss vänner imellan!!
Tänk på att ironi inte framgår i skrift, bara i tal :? Gäller ALLA tonfall som man kan tänka sig, detta syns EJ i skrift.
Nog med predikan :wink:

Mvh CHBG[/b]

wiggen-cx
2003-04-03, 14:33
sänkte.dom.abb.avgiften till 100kr månaden vem skulle bry sig om pkort? m.v.h.wiggen.cx

Johan
2003-04-03, 20:47
Det kommer finnas CAMar att köpa sen.

baffs: Ingen tycker om troll så sluta tramsa dig. För du va väl 29 och inte 14 :?

Weedie
2003-04-04, 17:20
Fräääs....... mjauuu ...... klös! klös!

(väx upp) :lol: :D :lol:

//whitenegro

(känns som om någon tar detta "lite" väl allvarligt)

baffs
2003-04-04, 19:44
Hej Johan F Comhit crew.. Jag tror du har förväxlat mig med Stimo..
Han är nog cirka hmm... 17 år gissar jag.

Hoqqe
2003-04-04, 20:27
Eftersom denna tråd har glidit ifrån huvud ämnet och istället börjar likna pajkasting så låser jag denna tråd.

Detta forum är till för att folk ska hjälpa varanndra så mycket som möjligt gällande kort, dekodrar, filer m.m.

Så lägg ner alla typer av på hopp av olika slag är Ni snälla.

Mvh Hoqqe