handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Nokia 212T - steg för steg?



jowa45
2002-12-07, 10:28
Försöker förstå - hjälp mig med att bekräfta/svara:

Nokia 212T har piratkortsskydd vilket gör att en CA-modul måste användas för kortet. OK?
Vilken CA-modul skall väljas? T ex har SAT.NU en som heter Viacess RED label.

Finns anledning att ha annat än guldkort?
Om man inte har originalkort krävs extra koder/filer som välvilliga personer på detta forum kan förse en med. OK?

Det verkar vara problem med AU-filer till 212T, stämmer det?
Och är i så fall lösningen sk Remote-filer? Och innebär det att omkodning sker via fjärren "som vanligt".

Jag har brännare, guldkort, 212T men ingen CA-modul. Berätta gärna steg för steg hur jag går tillväga.

Många hälsningar i etern från en frågvis novis!

Hoqqe
2002-12-07, 10:41
Försöker förstå - hjälp mig med att bekräfta/svara: Jag ska försöka svara på vissa frågor iaf.

Nokia 212T har piratkortsskydd vilket gör att en CA-modul måste användas för kortet. OK? Japp utan CA modul så funkar det inte just nu iaf. Finns säker några som jobbar hårt på att knäcka det.

Vilken CA-modul skall väljas? T ex har SAT.NU en som heter Viacess RED label. Här har jag tyvärr inte en aning vilken modul man ska ha.

Finns anledning att ha annat än guldkort? Nej, det räcker gått och väl med guldkort.

Om man inte har originalkort krävs extra koder/filer som välvilliga personer på detta forum kan förse en med. OK? Au filer kan du nog glömma. Med remote filer finns om du vill ha.

Det verkar vara problem med AU-filer till 212T, stämmer det?
Och är i så fall lösningen sk Remote-filer? Och innebär det att omkodning sker via fjärren "som vanligt". AU filer funkar bra vad jag vet. Men eftersom du inte hade orginal kort så får det duga med remote filer.

Jag har brännare, guldkort, 212T men ingen CA-modul. Berätta gärna steg för steg hur jag går tillväga. Börja med att ta redan på vilken modul du ska ha och beställ en sådan så ska vi fixa resten sedan.

Många hälsningar i etern från en frågvis novis!Hoppas att svaren var till belåtenhet.

jowa45
2002-12-07, 10:58
Tack för suveränt snabbt svar!
Jag har forskat lite och CA-modul Viaccess 4.83 p/n 903457 från www.keycard.dk för 799 kr verkar väl vara rätt, tror jag.
Jag hör av mig sen!

uffe88
2002-12-07, 13:49
Har visst kommit ny mjukvara det kanske hjälper

http://www.nokia.se/digitaltv/support/aktuellt.php?id=618430

frejac
2002-12-07, 13:56
Har visst kommit ny mjukvara det kanske hjälper

http://www.nokia.se/digitaltv/support/aktuellt.php?id=618430

Gjorde ingen skillnad på min, vad gjäller att försöka få guldkortet att fungera i den inbyggda kortläsaren. Men i CA-modulen fungerar den fint fortfarande.

Ehh, jag är ingen jättefena på detta, men mitt kort autouppdaterar. Behöver i vart fall inte slå in några nya koder. Men jag har inte gjort det själv så jag vet inte hur det funkar.

Merlin
2002-12-10, 00:52
Har visst kommit ny mjukvara det kanske hjälper

http://www.nokia.se/digitaltv/support/aktuellt.php?id=618430

Gjorde ingen skillnad på min, vad gjäller att försöka få guldkortet att fungera i den inbyggda kortläsaren. Men i CA-modulen fungerar den fint fortfarande.

Ehh, jag är ingen jättefena på detta, men mitt kort autouppdaterar. Behöver i vart fall inte slå in några nya koder. Men jag har inte gjort det själv så jag vet inte hur det funkar.

Har oxå nyaste mjukvaran till Nokia 212T, samma här ingen skillnad. känns långsökt att Nokia ska släppa mjukvara som ska ta bort teknik de satt in i boxen för att stoppa P-kort.

Hittar inte nått ställe i menyn att knappa in nya koder. Vart gör jag detta?

Vilken CA Modul har du frejac??? måste få reda på vilken man ska ha. Funderar på att köpa en. Verkar vara enda sättet att lösa detta problem.

ptr
2002-12-10, 01:00
viaaccess v483 funkar, enda nackdelen är att remote koder inte kan knappas in via fjärr (tror jag ,-)

själv lägger jag in koder i hex filen med secanix och bränner den sedan

/ptr

Mindraid
2002-12-10, 09:56
viaaccess v483 funkar, enda nackdelen är att remote koder inte kan knappas in via fjärr (tror jag ,-)

själv lägger jag in koder i hex filen med secanix och bränner den sedan

/ptr

Är det den här du pratar om?: CA-modul Viaccess 4.83 p/n 903457 från www.keycard.dk för 799 kr.