handdator

Visa fullständig version : Ny mjukvara Pace !



LancelotSweden
2006-01-26, 20:31
" Gick ej att skriva svar i tidigare topic "

*trevligt* tack för den informationen om ny mjukvara !

har gjort precis som man skulle , ryckte ur strömen och i med den igen , men ingen ny mjukvara :-(

*hjälp*

reidarberge
2006-01-27, 05:57
har du gjort riktigt så kan du göra favoritlistor och köra med 4 lmb.då får du in alla fria kanaler på astra-hotbird.

LancelotSweden
2006-01-27, 13:57
har du gjort riktigt så kan du göra favoritlistor och köra med 4 lmb.då får du in alla fria kanaler på astra-hotbird.

ska ju bara behövas att man kopplar bort strömmen och sedan i med den igen ,
och sedan ska ju den nya tankas hem , men det tankas inte hem någon ny :-(

reidarberge
2006-01-27, 22:26
stäng av strömmen i med den igen då det lyser 4 lampor på boxen tryck på standby,pil upp,pil ner,stand by då kommer sw att tankas ner

LancelotSweden
2006-01-28, 00:26
stäng av strömmen i med den igen då det lyser 4 lampor på boxen tryck på standby,pil upp,pil ner,stand by då kommer sw att tankas ner

Tack för hjälpen :) det funkade !

EDIT!: hhmm märkt av ett jobbigt fel sedan jag installerade den nya mjukvaran ,
ibland när jag väljer bland kanalerna jag har i min favoritlista så stänger boxen av
sig och startar om , precis som jag skulle tagit bort strömmen :-( några fler som märkt det ?

reidarberge
2006-01-31, 11:03
gör en resest meny,grundinställning när boxen börjar kanalsökning ryck ur sladden,vänta några sekunder i med den igen sen kan du fortsätta inställningen och söka klart kanaler du har gjort en resest.

LancelotSweden
2006-02-04, 20:33
om jag gjorde rätt så hjälpte det inte , den jävlas då och
då även när jag inte byter kanal utan hux flux kan den
slå av sig själv när jag inte gjort någonting ...

ja ja tack i alla fall . :-)

hoppas att viasat kan hjälpa mig ..

Mirage
2006-02-05, 23:05
Har samma problem..Den slår av sig själv emellanåt.Den startar även om när man stegar upp i kanalerna börjar om på kanal 1.............

reidarberge
2006-02-06, 07:22
vissa pace förlorar kontakten med satten på viasat säger dom att de inte har något med boxen att göra det är abbonentens box.har dom skickat ut en mjukvara som har gjort boxen obrukbar så är det inte deras fel..hur resoner dom på viaskatt?

LancelotSweden
2006-02-06, 17:54
vissa pace förlorar kontakten med satten på viasat säger dom att de inte har något med boxen att göra det är abbonentens box.har dom skickat ut en mjukvara som har gjort boxen obrukbar så är det inte deras fel..hur resoner dom på viaskatt?

Ja det kan man verkligen fråga sig , hur som helst är dom skyldiga att ge minst 1års garanti .
så då är det ju upp till dom att fixa så att den funkar eller skicka en ny box . tycker man ju ...

* nu har min inte gjort så på 2dagar så den kanske har slutat bråka .....

reidarberge
2006-02-07, 11:28
vissa pace förlorar kontakten med satten på viasat säger dom att de inte har något med boxen att göra det är abbonentens box.har dom skickat ut en mjukvara som har gjort boxen obrukbar så är det inte deras fel..hur resoner dom på viaskatt?

Ja det kan man verkligen fråga sig , hur som helst är dom skyldiga att ge minst 1års garanti .
så då är det ju upp till dom att fixa så att den funkar eller skicka en ny box . tycker man ju ...

* nu har min inte gjort så på 2dagar så den kanske har slutat bråka ..... den nya swn ska göra boxen bättre.men den verkar ha motsattverkan på vissa boxar. men då måste ni tvinga ner mjukvaran med att dra ut sladden i med den igen när det lyser 4 lampor på boxen ,tryck på standby,pil upp,pilner,standby, m.w.h.REIDAR

sodertalje
2006-02-23, 17:16
Har också samma problem. Ofta hänger sig boxen när man bläddrar mellan kanaler. Har äevn problemet med att boxen stänger av sig nu och då.
Har också laddat ner den nya mjukvaran, men det verkar inte bli bättre.
Hur är det med Thomsonboxarna, någon som vet om de fungerar bättre?

reidarberge
2006-02-24, 06:16
thomson är mycket bättre den är snabbare,det går attsortera kanaler så dom hamnar där du vill ha dom,den tar in alla fria på astra-hotbird.det är den bästa viasat boxen idag.

matkoh
2006-02-24, 06:38
Hmmm.

Du glömde nämna DREAMBOX, utan tvekan den bästa boxen alla kategorier !


Funkar utmärkt med Via, CD osv

reidarberge
2006-02-28, 13:45
det finns ett program att hämta hem från www.viasat.se pace mjukvara gör ni som det står i dessa instruktioner så blir ni vän med pacen igen

LancelotSweden
2006-03-04, 10:54
pratade precis med viasat kundtjänst och det finns tydligen ingen hjälp om det är så att
reset inte funkar :-( bara att vänta på en ny mjukvara *suck*

och under den tiden kan jag inte spela in något eftersom jag inte vet om mottagaren
kommer slå av sig själv och då blir det inte mycket till inspelning .

:evil:

reidarberge
2006-03-31, 21:33
det går att byta ut pace mot thombson ta kontakt medkundtjänst.

LancelotSweden
2006-03-31, 23:03
det går att byta ut pace mot thombson ta kontakt medkundtjänst.

tack för tipset då ska jag ringa dom och prata igen !
Thomson boxarna funkar helt okej eller ?

reidarberge
2006-04-02, 19:45
dom är helt okej