handdator

Visa fullständig version : Pace hjälp



Mirage
2006-02-14, 13:25
Har vridit parabolen till astra.Har bra signal mm men vid kanalsökning hittar den inte ett jota..Blir vansinnig på skiten.Har ställt in den manuellt på Astra men det funkar inte heller :(...Har även kllat att den har en lnb.Föresten det följde med ett huvud till den är det meningen att man bara ska kunna ta emot antingen sirius eller thor eller bara en satellit.Eller finns det ett huvud som liksom kan ta emot 2 satelliter på en gång ?..Noob frågor kanske men vad gör man.Har äve nkollat på lyngsat men där blir man ju bara förvirrad ju. he he..Kram på er alla på alla hjärtans dag..

matkoh
2006-02-14, 14:48
Hmmm.

1. Är du verkligen SÄKER på att det är ASTRA som du har fått in, det låter inte så. Och satelliterna är väldigt nära varandra, mycket lätt att missa med några grader.

2. För att ta in Sirius & Thor så måste du ha någon sorts fäste för att montera 2 LNB på din tallrik (Triax kallas DuoBlock). De har en fix vinkel mellan huvuden (eg 3 eller 6 grader).

Dessutom behöver man en DisEq switch för att byta mellan LNB.

Lycka till

T-bird
2006-02-14, 15:38
Har vridit parabolen till astra.Har bra signal mm men vid kanalsökning hittar den inte ett jota..Blir vansinnig på skiten.Har ställt in den manuellt på Astra men det funkar inte heller :(...Har även kllat att den har en lnb.Föresten det följde med ett huvud till den är det meningen att man bara ska kunna ta emot antingen sirius eller thor eller bara en satellit.Eller finns det ett huvud som liksom kan ta emot 2 satelliter på en gång ?..Noob frågor kanske men vad gör man.Har äve nkollat på lyngsat men där blir man ju bara förvirrad ju. he he..Kram på er alla på alla hjärtans dag..

Ett LNB per position tex Thor 2+3, annars måste du ha motor

reidarberge
2006-02-15, 07:49
Har vridit parabolen till astra.Har bra signal mm men vid kanalsökning hittar den inte ett jota..Blir vansinnig på skiten.Har ställt in den manuellt på Astra men det funkar inte heller :(...Har även kllat att den har en lnb.Föresten det följde med ett huvud till den är det meningen att man bara ska kunna ta emot antingen sirius eller thor eller bara en satellit.Eller finns det ett huvud som liksom kan ta emot 2 satelliter på en gång ?..Noob frågor kanske men vad gör man.Har äve nkollat på lyngsat men där blir man ju bara förvirrad ju. he he..Kram på er alla på alla hjärtans dag.. ställ in sirius lås pbolen med en slangklammer så den stoppas åt höger.senställer du in astra genom att vrida pbolen åt vänster du får signal på hotbird först vrid lite mera åt vänster så får du signal på astra lås pbolen med en klammer så den inte går mera åt vänster. sen kan du reglera den mellan sirius å astra med ett snöre som du låser. det är enbillig motor..

Mirage
2006-02-15, 13:18
Tack för tippsen ...He he jag hade nog fel satellit..Men nu till ett annat prob med pace , När jag fick in hotbird(såg jag med min samsung). Så skulle jag skanna av kanalerna med pacen, då startar hela jäkla maskinen om sig.Tänkte att ok jag drar ur sladden och startar om men icke den dör själv vid skanningen. Helt hopplös ju.Sedan satte jag in min andra färdiga sirius parabol då funkade skanningen på den satten, men visst pacen startar om när men bläddrar uppåt med kanalerna så startar den om på kanal ett ibland sedan så dör den och startar om ibland också(SUCK)...Hälsningar en inte riktigt klok nisse