handdator

Visa fullständig version : få viasat utan att betala något?



gusgez
2006-02-16, 07:47
ja...hur gör man? Vad behöver man...har Viasat guld...dvs alla kanaler (via satellit)..men betalar några kopiösa summor varje år...vore bara kul att veta om det är genomförbart för en inte allt för stor summa...
PS. Har även Canaldigital Guld eller vad det heter (dvs alla deras kanaler om det kan vara till någon hjälp...således har jag alla tänkbara huvuden på mina två paraboler...)

har http://www.canaldigital.se/templates/generalarticle____5561.aspx
och http://www.viasat.se/cm/2.10/2.165/1.283?boxId=1.582

matkoh
2006-02-16, 09:45
Hmmmm.

Utan att betala något finns inte, däremot kan ni gå ihop ett gäng och dela på abb.

Kräver:

1. Abb på VIa och eller CD
2. Dreambox
3. Någon server (DB eller Linux)
4. Bredband


Lycka till

gusgez
2006-02-16, 11:09
Hmmmm.

Utan att betala något finns inte, däremot kan ni gå ihop ett gäng och dela på abb.

Kräver:

1. Abb på VIa och eller CD
2. Dreambox
3. Någon server (DB eller Linux)
4. Bredband


Lycka till

ok...men om jag tar bort det kravet; om att inte behöva betala...hur lyder lösningen då...finns det guider på nätet? vad är det absolut viktigaste?

PS. Gäller samma saker om jag även har CanalDigital..?

matkoh
2006-02-16, 12:35
Hmmm.

Se tidigare svar !

Finns hur mycket info som helst. Tips sök!


Lycka till

ElFeo
2006-02-16, 12:44
Kolla cardsharing-forumet

Snouser
2006-02-16, 14:46
Varför bannar man inte så dumma personer? gusgez blev medlem i dag ställer 2 lika dana frågor utan att söka. De står överallt här på forumet att de inte funkar. Men ändå!

Varför inte banna honnom?

gusgez
2006-02-16, 15:03
Kolla cardsharing-forumet

ok...nu har jag kollat...problemet är att jag absolut inte vill dela mitt ordinarie programkort i varken viasatboxen eller canaldigital boxen utan bara göra allt billigare...(utan att sluta abonnera på alla kanaler...)

Snouser
2006-02-16, 15:53
Kolla cardsharing-forumet

ok...nu har jag kollat...problemet är att jag absolut inte vill dela mitt ordinarie programkort i varken viasatboxen eller canaldigital boxen utan bara göra allt billigare...(utan att sluta abonnera på alla kanaler...)

Ja då finns de ingen annat altenativ än CS.

TouchMan65
2006-02-16, 17:28
Varför bannar man inte så dumma personer? gusgez blev medlem i dag ställer 2 lika dana frågor utan att söka. De står överallt här på forumet att de inte funkar. Men ändå!

Varför inte banna han?

Det heter "banna honom"....tycker andra sköter detta, så varför ta upp det på annat sätt än privat?

Dessutom vet jag ett sätt att ha digital-TV utan att betala: Be någon annan betala! :D

Snouser
2006-02-16, 17:31
Varför bannar man inte så dumma personer? gusgez blev medlem i dag ställer 2 lika dana frågor utan att söka. De står överallt här på forumet att de inte funkar. Men ändå!

Varför inte banna han?

Det heter "banna honom"....tycker andra sköter detta, så varför ta upp det på annat sätt än privat?

Dessutom vet jag ett sätt att ha digital-TV utan att betala: Be någon annan betala! :D

Fixar gramatiken direkt :p

electrified
2006-02-16, 18:23
Ska man vara petig så heter det ju likadana, inte lika dana :P

ehrlin
2006-02-16, 18:28
Kolla cardsharing-forumet

ok...nu har jag kollat...problemet är att jag absolut inte vill dela mitt ordinarie programkort i varken viasatboxen eller canaldigital boxen utan bara göra allt billigare...(utan att sluta abonnera på alla kanaler...)

Och varför vill du inte dela?

gusgez
2006-02-16, 22:14
Kolla cardsharing-forumet

ok...nu har jag kollat...problemet är att jag absolut inte vill dela mitt ordinarie programkort i varken viasatboxen eller canaldigital boxen utan bara göra allt billigare...(utan att sluta abonnera på alla kanaler...)

Och varför vill du inte dela?

...för att jag inte behöver dela mitt enda kort. Jag sitter ju där jag sitter och har bara TV på ett ställe hemma. Däremot vill jag göra det billigare...

Snouser
2006-02-17, 00:29
Så vitt ja vet så blir de ju billigare & kanske t.om gratis.
Du ska inte tro att de bara är å knappa in en kod på TV:n och helt plöttligt så betalar du 100:- i mån isf 399:-

Ja förstår inte riktigt vad du är ute efter, de endra (kända) möjliga i dag är CS.

ehrlin
2006-02-17, 07:34
Kolla cardsharing-forumet

ok...nu har jag kollat...problemet är att jag absolut inte vill dela mitt ordinarie programkort i varken viasatboxen eller canaldigital boxen utan bara göra allt billigare...(utan att sluta abonnera på alla kanaler...)

Och varför vill du inte dela?

...för att jag inte behöver dela mitt enda kort. Jag sitter ju där jag sitter och har bara TV på ett ställe hemma. Däremot vill jag göra det billigare...

Okej. Men mina mattekunskaper säger att en månadsavgift på 500kr delad på 10 personer blir 50kr. Och 50kr är billigare än 500kr. Rätta mig om jag har fel.

gusgez
2006-02-17, 07:35
Så vitt ja vet så blir de ju billigare & kanske t.om gratis.
Du ska inte tro att de bara är å knappa in en kod på TV:n och helt plöttligt så betalar du 100:- i mån isf 399:-

Ja förstår inte riktigt vad du är ute efter, de endra (kända) möjliga i dag är CS.

ja kan ha missuppfattat CS...men för mig är det att man delar upp ett lagligt abg. hos tex boxer eller canaldigital så att man kan se flera olika kanalar på flera tv aparater utan att tex skaffa ett s.k. tvillingkort (och därmed öka utgifter/mån). Är det helt fel?

PS. Sen har jag ingen att dela med...bor ute på landet utan bredband...

matkoh
2006-02-17, 11:26
Hmmm.

Du har väl flera TV-apparater, går utmärkt att dela hemma oxå. Köp bara fler DB.

Lycka till

ehrlin
2006-02-17, 11:49
Så vitt ja vet så blir de ju billigare & kanske t.om gratis.
Du ska inte tro att de bara är å knappa in en kod på TV:n och helt plöttligt så betalar du 100:- i mån isf 399:-

Ja förstår inte riktigt vad du är ute efter, de endra (kända) möjliga i dag är CS.

ja kan ha missuppfattat CS...men för mig är det att man delar upp ett lagligt abg. hos tex boxer eller canaldigital så att man kan se flera olika kanalar på flera tv aparater utan att tex skaffa ett s.k. tvillingkort (och därmed öka utgifter/mån). Är det helt fel?

PS. Sen har jag ingen att dela med...bor ute på landet utan bredband...

Okej har du ingen fast uppkoppling så är svaret: Nej du kan inte få något billigare abbonemang.

gusgez
2006-02-17, 13:32
Så vitt ja vet så blir de ju billigare & kanske t.om gratis.
Du ska inte tro att de bara är å knappa in en kod på TV:n och helt plöttligt så betalar du 100:- i mån isf 399:-

Ja förstår inte riktigt vad du är ute efter, de endra (kända) möjliga i dag är CS.

ja kan ha missuppfattat CS...men för mig är det att man delar upp ett lagligt abg. hos tex boxer eller canaldigital så att man kan se flera olika kanalar på flera tv aparater utan att tex skaffa ett s.k. tvillingkort (och därmed öka utgifter/mån). Är det helt fel?

PS. Sen har jag ingen att dela med...bor ute på landet utan bredband...

Okej har du ingen fast uppkoppling så är svaret: Nej du kan inte få något billigare abbonemang.

jo egentligen har jag väl det (Telia 8/1) men jag ville få Er all bort från tanken att jag vill dela ...vill ju bara ha det billigare...Där TV står är det bredbandet trådlöst 54 Mbit, så..vad kan göras?

ibi
2006-02-17, 14:37
Säg upp abb o titta på granens!

gusgez
2006-02-17, 14:47
Säg upp abb o titta på granens!

bor på landet=där lyktstolparna slutat och lysa...(inga grannar som bor permanent!)

electrified
2006-02-17, 15:08
Säg upp abb o titta på granens!hehehe ja granar är det nog gott om, förlåt :oops:

En rolig länk som jag hittade, väldigt OT men grymt rolig. Har du kastat ut grannen? (http://grannen.istheshit.net/)

Snouser
2006-02-17, 18:50
Du vill altså inte säga upp ditt abb, du vill inte dela ut dit kort. Känner du inga folk? Siter du ensam hemma dygnet runt? För att köra cs så behöver du ju inte dra en sladd mellan varje hushåll

Av allt den infon jag har fått från dej så är de omöjliggt att få de billigare. Du vill ju bara åka snål sjuts på andra & inte lägga ut en krona sj.

electrified
2006-02-17, 19:46
Du vill altså inte säga upp ditt abb, du vill inte dela ut dit kort. Känner du inga folk? Siter du ensam hemma dygnet runt? För att köra cs så behöver du ju inte dra en sladd mellan varje hushåll

Av allt den infon jag har fått från dej så är de omöjliggt att få de billigare. Du vill ju bara åka snål sjuts på andra & inte lägga ut en krona sj.För att CS ska fungera bra måste man ha bredband, det finns inte överallt. Med modem blir det nog dyrare än det redan är. Och snälla, läs igenom dina inlägg innan du postar dem.

Snouser
2006-02-17, 19:53
Han har ju bredband.

electrified
2006-02-17, 20:40
Han har ju bredband.Hopp, missade det. Jag ber om ursäkt.

matkoh
2006-02-17, 21:11
Hmmm.

Tror inte att han har bredband utom "lokalt" i huset. Då är faktiskt ett BRA alternativ att köra med GPRS-telefon, då de tar betalt för varje överförd mängd data INTE uppkopplad tid. Du kör för typ 10:-/dygn. Funkar perfekt. Kör så i stugan när man är där.

OBS: Blanda INTE in Bill i en sådan lösning för då blir det DYRT.

Lycka till

ehrlin
2006-02-17, 23:06
Så vitt ja vet så blir de ju billigare & kanske t.om gratis.
Du ska inte tro att de bara är å knappa in en kod på TV:n och helt plöttligt så betalar du 100:- i mån isf 399:-

Ja förstår inte riktigt vad du är ute efter, de endra (kända) möjliga i dag är CS.

ja kan ha missuppfattat CS...men för mig är det att man delar upp ett lagligt abg. hos tex boxer eller canaldigital så att man kan se flera olika kanalar på flera tv aparater utan att tex skaffa ett s.k. tvillingkort (och därmed öka utgifter/mån). Är det helt fel?

PS. Sen har jag ingen att dela med...bor ute på landet utan bredband...

Okej har du ingen fast uppkoppling så är svaret: Nej du kan inte få något billigare abbonemang.

jo egentligen har jag väl det (Telia 8/1) men jag ville få Er all bort från tanken att jag vill dela ...vill ju bara ha det billigare...Där TV står är det bredbandet trådlöst 54 Mbit, så..vad kan göras?

Okej, du vill inte dela med någon (förstår dock inte varför) så svaret är fortfarande: Nej du kan inte få något billigare abbonemang.

Atrix
2006-02-18, 00:45
Fixar gramatiken direkt :p

Haha, den här tråden har allt!
-Vill ha gratis TV.
-Gnäller på stavfel, "GRAMMATIKEN".
-Vilket OP är bäst (du är kungen på detta MatKoh...)

ComHit rules!

gusgez
2006-02-18, 09:21
Fixar gramatiken direkt :p

Haha, den här tråden har allt!
-Vill ha gratis TV.
-Gnäller på stavfel, "GRAMMATIKEN".
-Vilket OP är bäst (du är kungen på detta MatKoh...)

ComHit rules!

ja visst är den kul! trist bara att den inte ledar någon vart...
vad är det folk inte fattar?! jag har bredband (Telia 8/1; därmed inga "lokalt" bredband bara) och jag är villig att betala, dock inte lika mkt som idag...så vad göra?

Snouser
2006-02-18, 10:29
Fixar gramatiken direkt :p

Haha, den här tråden har allt!
-Vill ha gratis TV.
-Gnäller på stavfel, "GRAMMATIKEN".
-Vilket OP är bäst (du är kungen på detta MatKoh...)

ComHit rules!

ja visst är den kul! trist bara att den inte ledar någon vart...
vad är det folk inte fattar?! jag har bredband (Telia 8/1; därmed inga "lokalt" bredband bara) och jag är villig att betala, dock inte lika mkt som idag...så vad göra?

Men va F*N, de finns ju inget å göra om du inte vill köra cs. Så antingen dela ut ditt kort eller gå med i en cs grupp. Sluta ställ samma fråga 10ggr, sök i stället eller kom med en ny fråga!

gusgez
2006-02-18, 10:52
Fixar gramatiken direkt :p

Haha, den här tråden har allt!
-Vill ha gratis TV.
-Gnäller på stavfel, "GRAMMATIKEN".
-Vilket OP är bäst (du är kungen på detta MatKoh...)

ComHit rules!

ja visst är den kul! trist bara att den inte ledar någon vart...
vad är det folk inte fattar?! jag har bredband (Telia 8/1; därmed inga "lokalt" bredband bara) och jag är villig att betala, dock inte lika mkt som idag...så vad göra?

Men va F*N, de finns ju inget å göra om du inte vill köra cs. Så antingen dela ut ditt kort eller gå med i en cs grupp. Sluta ställ samma fråga 10ggr, sök i stället eller kom med en ny fråga!

så som vissa förklarar CS här (att man ska dela med med tex grannens kort vill jag inte ha det nej; eftersom jag för 100:e gången inte har grannar) men i den meningen att jag vill göra det billigare...men då kanske det inte är CS:..eller?

ehrlin
2006-02-18, 12:24
SKa vi trolla eller vad tusan är du ute efter?

Du behöver inte dela med din granne om ni är ovänner. Dela med dina kusiner i lappland eller skåne eller din jobbarkompis eller hans farmor!

wargen2005
2006-02-18, 12:43
få se om jag fattat rätt... 1. Du skaffar en dreambox .2 du går med i en card charing grupp för via sat o canaldigital dessa har ingen geografisk begränsning dvs man kan ha en andvändare i kiruna o den andra i skåne ( behöver inte vara "lokalt" ) 3 . sök på forumet så hittar det du söker. hoppas att det löser sig för dig.

elvings
2006-02-18, 14:09
Du kan ta ett multiabonnemang hos canaldigital.
Det spelar ingen roll var den andra boxen är i sverige/täcningsytan. du behåller ditt kort och får ett till.

vi har tagit ett på 3 pers. det blir 130kr för familjepaketet i månaden per skalle inklusive kortavgift o annat.


kräver inget bredband och är nog tyvärr det enda du kan göra om du inte vill köra CS men ändå få ned kotnaden

Snouser
2006-02-18, 14:56
Som jag skrev innan så behöver man inte dra någon kabel mellan två hus för att kunna andvända cs utan man kör allt över internet.

Om du inte gör som elvings säger så finns de inget mer att göra. Så sluta att ställa frågan: "jag vill ha de billigare"