handdator

Visa fullständig version : Boxer i ettt Comhem hus?



Snouser
2006-02-20, 13:20
Funkar de att andvända sig av Boxer i ett Comhem hus?

Jag pratade med någon media kille som gjorde reklam för boxer, och han sa att de gick att använda boxer i ett comhem hus. Anledningen till de var för att CH störde ut signalen för att dom ville ha ensam rätt på digital TV (förutom Via & CD).

peon99
2006-02-20, 13:42
nej de går inte att få vanliga marksända signaler i ett comhem uttag, du får köpa en liten händig antenn ifrån kjell. Televés Mira - DVB-T antenn den är grym!

ElFeo
2006-02-20, 16:11
Funkar de att andvända sig av Boxer i ett Comhem hus?

Jag pratade med någon media kille som gjorde reklam för boxer, och han sa att de gick att använda boxer i ett comhem hus. Anledningen till de var för att CH störde ut signalen för att dom ville ha ensam rätt på digital TV (förutom Via & CD).

Verkar lite väl konspiratoriskt att tro att anledningen är att de vill ha ensamrätt.... Tror snarare att anledningen är att det kostar massa stålar att uppgradera hårdvara för att kunna hantera något man inte tjänar pengar på sådär omedelbart.

Fast vad vet jag, roligare om det är som du säger :)

ehrlin
2006-02-20, 23:32
Beror väl på att comhem husen inte har någon vanlig tv-antenn vilket man behöver för att få in boxer utbudet. Funkar bra med den för digital tv anpassade på claes ohlsson!

TouchMan65
2006-02-21, 05:19
Har själv hört att CH-husen filtrerar bort andra frekvenser/signaler än vad de själv använder. Vad som är sant, låter jag vara osagt.

matkoh
2006-02-21, 05:38
Hmmm.

Filtrerar bort gör ju ALLA kabelTV-bolag, inget speciellt med CH. Köp bara en bordsantenn så funkar Boxer.

Lycka till

Johan
2006-02-21, 06:01
För att kunna filtrera bort nåt måste det finnas där från början...

matkoh
2006-02-21, 06:33
Hmmm.

Det finns naturligtvis signal från början. Jag pratar förståss om den marksända signalen som läcker in, oavsett om du har antenn eller ej. Det är den signalen som MÅSTE filtreras bort för att slippa störningar på övriga nätet.

Och detta gör ALLA kabelTV-bolag :evil:

Så är det.