handdator

Visa fullständig version : Windows valdivering



karl48
2006-03-01, 09:55
Ja har inte haft auto uppdateringar på ändå hade datorn ändra till auto och ladda ner valdiveringen så nu fungerar inte nedladdning från update sidan har installera senaste leg. Men troligen har microsoft kommit på något nytt man får hoppas att nån snille kommer på något så fort som möjligt . Det konstiga är att det inte går att inaktivera genuine (var hittar jag tilläggskomponenter deär väl där man hanterar det)
Inte den som finns i verktyg utan nånstans i administrationen

deas
2006-03-01, 10:43
Den finns i internet explorer under Verktyg -> Internet Allternativ -> Program -> Tillägg nånting...

Annars finns det crackad LegitCheckControl.dll ute på nätet... Bara å ladda ner å lägga in så slipper man klödda med att avaktivera grejer i systemet å skit...

karl48
2006-03-01, 11:56
Ja så långt har jag kommit men jag kan inte inaktivera genuine för det står så här att denna tilläggskomponent hanteras av administratören, vad är det ja då kan göra, gå nån annan väg kanske

De är väl jag som är administratör det står så iallafall i inloggningen

micke86
2006-03-01, 12:13
Ladda ner wpa_fix och kör den. Sök på fildelningsnätverk så bör du hitta.

deas
2006-03-01, 18:22
Ladda ner wpa_fix och kör den. Sök på fildelningsnätverk så bör du hitta.

Windows Genuine Advantage har inget med WPA crack att göra...

@karl48
Kör du windows update eller nått när du försöker avaktivera den? För då blir det fel... Gå in på www.google.se och försök sen avaktivera den... Funkar inte det så kan det vara att du inte är inloggad som administratör... Annars har det kommit nya uppdateringar som gör att detta inte fungerar längre... Och då är det en patchad LegitCheckControl.dll som gäller...

matkoh
2006-03-02, 11:39
Hmmmm

Vilken lycka att man kör Linux då. Tänk vad skönt att allt bara funkar. Och man inte behöver bry sig om crackar (vad det nu är ) osv.

Lycka till

Leatherface
2006-03-02, 12:31
håller med...

micke86
2006-03-02, 17:19
Deaaaaaas:
wga_fix menade jag ;)

Johan
2006-03-02, 20:29
Hmmmm

Vilken lycka att man kör Linux då. Tänk vad skönt att allt bara funkar. Och man inte behöver bry sig om crackar (vad det nu är ) osv.

Lycka till

Blev inte du tillsagd att sluta tjata om ditt val av OS i alla trådar?

Vill folk ha hjälp med sitt Windows så ska inte du komma och tjata om att ditt linux är så mycket bättre det är tröttsamt i längden. Linux passar inte alla. Varning utdelad.

mimmie
2006-03-02, 21:06
Windows.Genuine.Advantage.Validation.v1.4.393.0.CR ACKED-iND
Ta hem den här filen,lägg in den efter beskrivninggen som finns med, så kommer Windows uppdate fungera.

deas
2006-03-02, 22:11
Nopp... Det är den gamla... Microsoft släppte en update på den i början av veckan... Men finns crack ute redan... Så leta fram Windows.Genuine.Advantage.Validation.v1.5.512.0.CR ACKED-ETH0 istället...

admin
2006-03-02, 22:13
Nopp... Det är den gamla... Microsoft släppte en update på den i början av veckan... Men finns crack ute redan... Så leta fram Windows.Genuine.Advantage.Validation.v1.5.512.0.CR ACKED-ETH0 istället...

Finns på torrentbytes...

folke
2006-03-03, 16:17
Nu bytte jag till v1.5.512.0 av LegitCheckControl.dll. Sedan gjorde jag Windows update. Då installerades Windows Genuine Validation på datorn och v1.5.512.0 blev större, 538kB i st f 509! Windows Genuine Validation går inte att avinstallera. Då bytte jag tillbaks till v1.4.393.0 och till Windows update igen. Då föreslår Windows update att Windows Genuine Validation skall installeras! Nu är det klippt verkar det! Någon kunnig till att råda oss?

deas
2006-03-03, 16:59
Då har du klöddat till det på nått sätt... Fungerar utan problem här...

karl48
2006-03-03, 21:26
DE var jag som starta tråden och för mig gick det bra med XP, fick en som är godkänd Men fick problem när ja skulle spela (tillexemel mr.bean så fick jag fram ljud men ingen bild jag vet att det är nån fil som fattas men vilken kan nån hjälpa mej det är bara i media spelarn)

deas
2006-03-04, 10:26
Testa ladda ner mediaplayer 10 från download.microsoft.com och installera om den... Annars så släng in VLC så slipper du klöddet med codecs å skit...

Till alla som har problem med wga cracken så kan det bero på de program ni använder för att byta ut den... Kör en helt vanlig klipp å klistra istället å skriv över den gamla... Fungerar utan problem :)

Samoth
2006-03-04, 10:34
Nej det funkar iaf inte! vet inte varför det funkar för vissa och inte för andra. Hos mig står det att "valideringen misslyckades" men om jag klistrar in java scriptet javascript:void(window.g_sDisableWGACheck='all') då kan jag ladda ner uppdateringarna.

deas
2006-03-04, 10:58
Hmmm tror du har nått vajse med din dator då... Vad kör du för OS? 2000/XP/2003 ?

Samoth
2006-03-04, 15:24
xp! och när jag skulle klistra in filen i system32 så sa den ingenting om, om att skriva över befintlig fil?.

deas
2006-03-04, 15:55
Har du ens installerat Windows Genuine Advantage Tools via windows update först?

Samoth
2006-03-04, 16:04
Ja visst! men sen när den skulle validera så står det att valideringen misslyckades. :shock:
Så här står det ordagrant,
Valideringen misslyckades: Produktnyckeln underkändes vid validering

mimmie
2006-03-04, 16:40
Windows.Genuine.Advantage.Validation.v1.4.393.0.CR ACKED-iND
När jag la in den här filen för ca 2 månader sedan va jag tvungen och starta windows i felsäkert läge innan jag la in valideringen,nu när jag har lagt in uppdateringen ,va det bara och läggain filen i Windows / system32 mappen
Allt funkar utmärkt

Samoth
2006-03-04, 16:43
Det stog inget om det i nfo filen, men jag skall prova ditt förslag med felsäkert läge.

mimmie
2006-03-04, 17:55
Felsäkert läge gällde förra validerigs filen,men det är ett problem när man mixtrar med XP. XP gör massa kopior av olika saker ,och om man har otur lägger XP in en kopia av det gamla om XP inte tycker om det nya man har ändrat, när man botar om datorn, det är det man förhindrar när man kör i felsäkert läge.

Samoth
2006-03-04, 18:33
Så blev det! felsäkert läge och Voala :) nu funkar det.. Tack för hjälpen.

zam1000
2006-03-15, 08:45
Vilken version är det som gäller idag 15/3-06. Jag har fortfarande problem med valideringen.

/Zam

deas
2006-03-15, 13:22
1.5.512.0

det är inte så att du dragit in en halv kass windows med en wpacrack som funkar bajs? eller du kör corporate version?

zam1000
2006-03-15, 13:39
Säkert så att jag kör på en så kallad "skit" version.. Bara att börja leta efter en corp då!? Bara det att jag inte får fart på torrent köret. några bra länkar?

rox
2006-04-26, 17:49
Jag lyckas inte ladda ned Windows.Genuine.Advantage.Validation.v1.5.512.0.CR ACKED-ETH0
mha torrenten. Kan någon berätta var man kan ladda ned filen direkt?

mimmie
2006-04-26, 20:19
Tanka hem den här vesionen av XP
Microsoft.Windows.XP.SP2.Swedish.Corporate.V08-ToX\
Då behöver du ingen validering eller nyckel,den funkar direkt

rox
2006-04-26, 20:22
.. ok ... var hittar jag den?

El Lokko
2006-04-27, 10:09
Denna, Microsoft.Windows.XP.Professional.Corporate.SP2.In tergrated.SWED, hittar du på PirateBay.

El L :lol: kk :lol:

deas
2006-04-29, 23:37
Microsoft har släppt en ny Genuine Notifier del via windows update... Det går att skippa den... Men det rycktas om att Microsoft ska tvinga in den i alla system... Hur dom nu ska göra det på ett lagligt sätt vetefan dock...

PH2
2006-05-03, 21:52
Nopp... Det är den gamla... Microsoft släppte en update på den i början av veckan... Men finns crack ute redan... Så leta fram Windows.Genuine.Advantage.Validation.v1.5.512.0.CR ACKED-ETH0 istället...


Ny version finns ute!
Windows.Genuine.Advantage.Validation.v1.5.526.0

http://thepiratebay.org/details.php?id=3474236

deas
2006-05-03, 22:04
Ny å ny... 2006-04-21 kom den :P Hehe

PH2
2006-05-03, 22:29
Ny å ny... 2006-04-21 kom den :P Hehe

Har inte hittat nån nyare!

folke
2006-05-04, 08:32
Jag har version 512 och inga problem ännu.

deas
2006-05-04, 13:39
Jag har version 512 och inga problem ännu.

Går du in på download.microsoft.com så får du... Windows Update funkar ändå...

mimmie
2006-05-04, 19:46
Jag skriver dom här raderna en gång till !

Tanka hem den här versionen av XP
Microsoft.Windows.XP.SP2.Swedish.Corporate.V08-ToX\
Då behöver du ingen validering eller nyckel,den funkar direkt
Windows update fungerar utan problem, och man behöver inget OEM nummer (bra va)

PH2
2006-05-05, 19:11
Jag skriver dom här raderna en gång till !

Tanka hem den här versionen av XP
Microsoft.Windows.XP.SP2.Swedish.Corporate.V08-ToX\
Då behöver du ingen validering eller nyckel,den funkar direkt
Windows update fungerar utan problem, och man behöver inget OEM nummer (bra va)


Måste man bränna den på cd?

mimmie
2006-05-06, 07:10
Jag skriver dom här raderna en gång till !

Tanka hem den här versionen av XP
Microsoft.Windows.XP.SP2.Swedish.Corporate.V08-ToX\
Då behöver du ingen validering eller nyckel,den funkar direkt
Windows update fungerar utan problem, och man behöver inget OEM nummer (bra va)


Måste man bränna den på cd?CD eller DVD - välj själv.

deas
2006-05-06, 09:13
För eller senare kommer ni tvingas in legitcheck ändå så... Kvittar hur nu gör... Finns det på nätet så hitar microsoft det och sen är det kört... Bättre att dra in en crack så man vet att det funkar...

mimmie
2006-05-07, 07:04
För eller senare kommer ni tvingas in legitcheck ändå så... Kvittar hur nu gör... Finns det på nätet så hitar microsoft det och sen är det kört... Bättre att dra in en crack så man vet att det funkar...(hur vet du det,har du en kristallkula )
Förr eller senare dör man,ska man fixa begravningen nu på direkten ?eller kan man vänta tills man är död ?
Tids nog kommer dom säkert stoppa cardsharing, ska vi sluta med det nu då menar du ?
Vad jag har förstått på det här forumet är att, ALLT som man kan fingra på som Kan fungera,försöker man få att fungera.

Om Microsoft nu lycka spärra den versionen av Win xp som nu funkar utmärkt, så får man väl validera den då.

deas
2006-05-07, 10:46
Är ganska insatt i det hela om man säger som så... Så har koll på det... Så tro mej... Det kommer en dag för ALLT när det blir svar... Windows XP, Cardsharing, Bilen, Internet, Livet...ALLT :)

Ghostpilot
2006-05-07, 13:41
Vet ej om jag upprepar något som sagts tidigare här.
Om så är fallet så ber jag om ursäkt.

Jag har suttit och klurat på om jag skulle
"tillverka" en bootbar winXP skiva med alla
servicepack och hotfixes integrerade samt
mina favoritprogram förinstallerade.
Se Unattended Windows (http://unattended.msfn.org/unattended.xp/) för mer information om det.
Hur some helst så skulle jag ladda ner alla hotfixes
från MS Download. Då märkte jag att vissa nerladdningar
krävde validering. Tråkigt nog så fungerade min validering
inte trots en genuin WinXp installation.

Detta gäller bara MS download.
Sökte och sökte... Och fann att om man
kör opera, firefox eller annan browser som
ej kan validera online så måste man ladda
ner ett litet program som man kör som ger en
kod som man ska skriva in.
Laddar man ner programmet till sin hårddisk
och kör det i win2k kompabillitetsläge, så ger
det en kod som fungerar.

deas
2006-05-07, 17:05
Gamal exploit som redan är fixad i kommande version av genuine check...

folke
2006-05-15, 16:36
Om jag har en icke godkänd XP Pro i en dator och har en licensskiva med giltig key code och vill få in den licensen i datorn, kan jag bara byta key code via ett program som jag laddat ner från nätet och sedan registrera? Jag vill ogärna formatera datorn. Går detta och hur gör jag?

karl48
2006-05-15, 17:11
Om jag har en icke godkänd XP Pro i en dator och har en licensskiva med giltig key code och vill få in den licensen i datorn, kan jag bara byta key code via ett program som jag laddat ner från nätet och sedan registrera? Jag vill ogärna formatera datorn. Går detta och hur gör jag?

inte behöver du väl formatera du bara uppdaterar xp ingen nyinstallation

folke
2006-05-16, 08:25
Hur registrerar jag? Vid nyinstallation kommer det upp automatiskt vid första försöket till Windows Update. Hur hittar jag det nu?

deas
2006-05-16, 09:34
Det är ingen corporate version du kör då? För isf behöver du inte aktivera den... Annars googla efter AntiWPA som är en crack för att aktivera windows...

folke
2006-05-16, 16:05
AntiWPA googlade jag efter, men hittade bara i samband med Vista.
Jag vill bli laglig utan formatering, så enkelt är det.
Har en skiva med sp2 integrerat och unik key code jag kanske kan byta till (vet inte om bytesprogrammet fungerar ännu), men hittar inte i windows till att via nätet registrera som om jag nyinstallerat XP. Kan man via telefon med Microsoft få sådan hjälp?

tergo
2006-05-16, 16:33
prova ställ frågan på
http://www.alltomxp.se/sajt/forum/


mvh
t

deas
2006-05-17, 07:14
Testa denna... Ska gå att ändra nyckeln med... Har gjort det en gång för länge sen... Vet dock inte om den fortfarande fungerar efter SP2... Men du får testa...

atomized
2006-05-17, 16:03
Prova detta:

http://techrepublic.com.com/5100-22-5224649.html#

The solution


--------------------------------------------------------------------------------

Note
Editing the registry is risky, so be sure you have a verified backup before making any changes.


--------------------------------------------------------------------------------

Edit the registry of the illegal machine.
Use Regedit and find:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Cu rrent Version\WPAEvents
In the right pane, right-click the ODBETimer binary value and select Modify. Change at least one character of this value to either a number from 0 to 9 or to a letter from A to F, and then click OK and close the Registry Editor. This renders the current product key invalid and deactivates Windows.
Reactivate Windows using your new product key.
Click Start | Run and enter the command: %systemroot%\system32\oobe\msoobe /a
Windows will launch the Product Activation Wizard.
Select the option to telephone a Microsoft customer service representative to activate Windows.
Select the Change Product Key option and enter your new product key.
Click Update and close the window.
If Windows returns you to the previous screen, just select the Remind Me Later option. When the wizard is finished, reboot the system.
When Windows reboots, your next step will depend on which Windows XP version you are using. If you have XP Home or Professional, you’ll be prompted to reactivate your copy of Windows through the normal activation process. If you have XP Corporate, no activation is required and your machine should have a valid product ID.

folke
2006-06-14, 13:00
Prova detta:

http://techrepublic.com.com/5100-22-5224649.html#

The solution


--------------------------------------------------------------------------------

Note
Editing the registry is risky, so be sure you have a verified backup before making any changes.


--------------------------------------------------------------------------------

Edit the registry of the illegal machine.
Use Regedit and find:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Cu rrent Version\WPAEvents
In the right pane, right-click the ODBETimer binary value and select Modify. Change at least one character of this value to either a number from 0 to 9 or to a letter from A to F, and then click OK and close the Registry Editor. This renders the current product key invalid and deactivates Windows.
Reactivate Windows using your new product key.
Click Start | Run and enter the command: %systemroot%\system32\oobe\msoobe /a
Windows will launch the Product Activation Wizard.
Select the option to telephone a Microsoft customer service representative to activate Windows.
Select the Change Product Key option and enter your new product key.
Click Update and close the window.
If Windows returns you to the previous screen, just select the Remind Me Later option. When the wizard is finished, reboot the system.
When Windows reboots, your next step will depend on which Windows XP version you are using. If you have XP Home or Professional, you’ll be prompted to reactivate your copy of Windows through the normal activation process. If you have XP Corporate, no activation is required and your machine should have a valid product ID.

Denna metod fungerar inte! I vart fall inte om Sp2 är installerat. Istället har jag från Microsoft fått följande länk som i mitt fall lett till att samtliga Xp-datorer nu är "lagliga".
http://www.microsoft.com/genuine/purchase/UpdateInstructions.aspx
Jag har validerat och fått genuiniteten styrkt. Kontrollen av koden har jag gjort via filen keyfinder.exe på 262 727 byte. Jag vet inte om denna bytesmöjlighet fungerar till icke genuina koder, jag hade äkta. Om någon vill ha filen keyfinder.exe, hör av er!

ake003
2006-06-18, 07:53
Sök efter filen WGAFIXER.zip och kör den så fungerar det.
Men om man har fått WGA Windows Genuine Advantage ikonen vid klockan så gå till kontrollpanelen/ lägg till eller ta bort program.
Och ta bort Windows Genuine Advantage, kör sedan WGAFIXER.
Denna fil är 922kB och fins på olika Bittorrent att ladda ner.

magnus
2006-06-25, 08:18
Ladda ner wpa_fix och kör den. Sök på fildelningsnätverk så bör du hitta.

Windows Genuine Advantage har inget med WPA crack att göra...

@karl48
Kör du windows update eller nått när du försöker avaktivera den? För då blir det fel... Gå in på www.google.se och försök sen avaktivera den... Funkar inte det så kan det vara att du inte är inloggad som administratör... Annars har det kommit nya uppdateringar som gör att detta inte fungerar längre... Och då är det en patchad LegitCheckControl.dll som gäller...

Vad gör den wpa cracken igentligen

deas
2006-06-28, 22:18
Fixar så du slipper aktivera din kopia av windows...

folke
2007-03-29, 15:55
Jag skrev förut (14/6-06):
Denna metod fungerar inte! I vart fall inte om Sp2 är installerat. Istället har jag från Microsoft fått följande länk som i mitt fall lett till att samtliga Xp-datorer nu är "lagliga".
http://www.microsoft.com/genuine/purchase/UpdateInstructions.aspx
Jag har validerat och fått genuiniteten styrkt. Kontrollen av koden har jag gjort via filen keyfinder.exe på 262 727 byte. Jag vet inte om denna bytesmöjlighet fungerar till icke genuina koder, jag hade äkta. Om någon vill ha filen keyfinder.exe, hör av er!

Nu går inte Microsofts länk längre (man kommer till en Error-sida) och jag har en dator jag vill byta key code på (köpte den mot löfte att jag skulle använda egen kod). På nätet uppges att keyfinder.exe skall kunna ändra kod men den fungerar inte (invalid säger den). Nu har jag på nätet hittat en annan fil som heter "KeyUpdateTool.exe" som verkar vara gjord av Microsoft. När jag kör den på vilken dator som helst här på jobbet ger den samma svar: Validation failed c:\windows\system32\dpcdll.dll och pidgen.dll. Och sedan säger en varningsruta att några filer är korrupta eller modifierade och frågar om jag vill fortsätta på egen risk. Någon som vet något?

mimmie
2007-03-29, 18:01
Ganska fantastiskt att ni orkar hålla på med dessa valideringar hela tiden

Om ni har eller känner någon som har tillgång till ett fildelningsprogram, tanka ner någon av dom här två Windows versonerna så kan ni glömma valideringar.
Ingen av dom behöver serial när man installerar dom, och Windows update och allt annat fungerar utan något strul.

Microsoft.Windows.XP.SP2.Swedish.Corporate.V08-ToX\
Microsoft.Windows.XP.SP2.Swedish.Corporate.V09A-ToX\

matkoh
2007-03-29, 19:17
Hmmm.

Håller med dig Minnie.
Om man nu väljer att använda Fönster så varför betalar man inte för skiten då ? Då slipper man ju alla sådana problem.

I min värld så behövs det inga krackar, valideringar, antivirus-skydd osv. Det bara funkar :D