handdator

Visa fullständig version : Hjälp med att ta bort virus...



mdredfox8
2006-03-30, 15:23
Jag har fàtt nàgot virus som gör att min internetuppkoppling slutar att fungera till och fràn, samt att dyndns programet i datorn ballar ur.

Har kört Panda Antivirus 2006 men problemet finns kvar. Màste gà in i Task Manager och stänga ner flera program, jag vet inte vilket som är viruset...... Men efter det funkar internet som vanligt...

Tips/Hjälp!

bjornsson
2006-03-30, 15:51
testa att köra ett spyware program också. typ Ad-Aware

mami
2006-03-30, 18:28
eller spybot
finns på www.download.com och sök på spybot så är det första alternativet!

sen kan du köra online virus scan, det gör jag iaf för ditt virus program kan ju vara skadat.
ex. housecall.antivirus.com
panda har en online scan med som nog e ok...

/mami

El Lokko
2006-03-31, 08:23
XoftSpy rekommenderas.

El L :lol: kk :lol:

mdredfox8
2006-03-31, 09:53
Har provat de flesta Spy/adaware program som jag har hittat för att lösa felet.
Dom har hittat saker och tagit bort dem, men felet finns fortfarande kvar....

Har kört:

Panda Antivirus 2006
Spybot
Adaware
CCleaner
Ett annat Antivirus program som jag glömt namnet pà.

Är sista utvägen att formatera om HD pà datorn eller?

Viruset gör att internet slutar att fungera en stund och sedan funkar det ett tag till.
Ingen som har upplevt samma problem?

husmor
2006-03-31, 11:11
Har du en brandvägg(t.ex ZoneAlarm)? Dessa brukar ge en varning när olika program försöker gör diverse saker med internet-anslutningen. Om du installerar ZoneAlarm så kan den förmodligen säga dig vilket program/virus det är som orsakar problemet. Observera att du måste kanske ha ZoneAlarm igång och vänta tills dess att programet/viruset börjar ge dig problem.

bearen
2006-03-31, 12:05
Eller så skaffar du Kaspersky Anti Virus som är ett av världens bästa Anti virus program...

deas
2006-03-31, 12:54
Kaspersky är lika bra som Norton på att äta minne och andra resurcer ur dator... Jag har testat MåNGA olika antivirus och kommit fram till att Avast är det bästa (www.avast.com)... Det är gratis och fungerar klockrent!

mami
2006-04-01, 10:16
jag sätter avast på alla datorer jag fixar med...

själv kör jag med Trend Micro PC-Cillin Internet Security 2006

/mami