handdator

Visa fullständig version : Finns det koder till ART



Samoth
2006-04-07, 07:07
Hej är det någon som vet om det finns fungerande koder, gärna på guldkort.

PS: Vaffö funkar inte sök knappen?

febster
2006-04-07, 09:55
Det finns ju de som säger att de har nycklar till ett par Via2.5 system, även ART. Ingen verkar däremot ha passande algo så det ärju svårt att veta om nycklarna är riktiga, eller hur.. :roll:

Vad skall man tro? :?

trollhattan
2006-04-07, 10:38
vill du ha nåt att labba med så testa denna:

021100 08 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx ;ART

(obs jag säger inte att detta är en fungerande nyckel men folk påstår det , och som sagt algot är inte känt)

EDIT: Det har aldig varit tillåtet att posta koder vare sig dom fungerar eller ej i den här avdelningen av forumet. Det borde du känna till mycket väl /T-bird

febster
2006-04-07, 10:53
Inte nog med att man skall ha en fungerade algoritm till Via2.5, tydligen skall man ha rätt till var provider också..

Om detta är en riktig nyckel så bör det ju gå att få ut MKs också, varför finns det då inte MOSC till alla providers? Det hade ju varit mycket enkelt att fixa om man kan få ut nycklarna.... Att det finns fungerande kort i slutna kretsar kan säkert stämma, men att alla dessa nycklar som sprids nu skulle vara riktiga, det tror jag faktiskt inte på.

Killroy1
2006-04-07, 12:22
Om detta är en riktig nyckel så bör det ju gå att få ut MKs också, varför finns det då inte MOSC till alla providers?

Nja det vore väl att släppa det hela public om alla fick tillgång till att göra ett MOSC.

febster
2006-04-07, 12:31
Nä, jag menade inte att tekniken att dra ut MKs skulle bli känd. Det jag menade var att kan man få ut nycklar så enkelt som det verkar (påstås ju finnas nycklar från ett par providers ute) så borde det ju också finnas folk som gör MOSC för Via2.5 och tar betalt för det. Men det finns väl inga sådana ute idag.

Nu vet jag ju iofs inte hur dom kan tänkas göra för att få ut nycklar från Via2.5 kort idag, men om man ser till hur det gick till på Via2.3 tiden så var det ju ingen skillnad på OP och MK utläsning.

Samoth
2006-04-07, 15:04
Tack för svaren kära vänner! anledningen till att jag frågade var att jag såg att det ligger koder ute både till "Art, Tps, Nagra osv..." då vet jag iaf att det ännu inte finns fungerande koder.