handdator

Visa fullständig version : Jämförelse Digital-TV abb.



TouchMan65
2006-04-12, 20:03
Visste inte var jag kunde starta denna tråden, då den handlade om samtliga aktörer på den digitala TV-marknaden ett villahushåll normalt kan ha.


Har gjort en jämförelse kostnadsmässigt för de olika erbjudanden företagen har:
SAMTLIGA förutsätter 24 mån bindning, fri mottagare+parabol+installation.


VIASAT:/B]:
[B]Guld för 199:-/mån första året, sedan väljer man GULD eller SILVER efter detta år, i ett är till. Vid silver blir kostnaden inklusive startavgiften 695:- och 3 kortavgifter á 249:- = 5978:- under 2 år som minst!
Kostnad per månad: Ca 250:-

GULD ger 50 kanaler - SILVER ger 38 kanaler
Ev nackdel: Ingen Kanal 5



CANAL DIGITAL:
FAMILJEPAKETET för 179:-/mån. Med 3 kortavg á 249:- och startavgift 695:- blir detta 5978:- under dessa 2 år = Ca. 250:-/mån om man räknar bort de 3 mån man får extra. Då sjunker kostnaden till Ca. 221,50:-/mån för 47 kanaler.

Ev nackdel: Ingen TV3 samt ZTV



BOXER:
Boserpaketet för 159:-/mån. Med 3 kortavg á 248:- och startavgift hamnar kostnaden på 4955:- = Ca 206.50:-/mån. Efter 24 mån har Boxer 3 mån uppsägning, vilket är ett steg i rätt riktning för kunden.

Ev nackdel: Få kanaler i utbudet, men kan givetvis ökas på, med ökande kostnader givetvis.



Dessa är uppgifter enligt respektiva företags hemsida. Naturligtvis kan avvikelser förekomma. Frågan är om det finns några mer attraktiva erbjudanden, då jag själv söker och letar efter erbjudande jag inte kan motstå? Flyttat inom kort in i hus och då lämnar jag CH:s utbud. Just nu känns det som om Boxer är det som gäller för min del pga dess "mångsidighet" med Kanal 5 och TV3/ZTV. Kanaler som jag anser borde ligga tilsammans vilket abb man än väljer. Många håller med mig, men pga "tråkigheterna" mellan CD och Via är det som det är, tyvärr.

Så kom gärna med förslag, för- och nackdelar på de olika paketen/erbjudanden. har säkert glömt eller missat några detaljer, så därför är denna text med reservation för ev felavvikelser.

deas
2006-04-12, 20:17
Onödigt och inte tillåtet med dubbla poster!