handdator

Visa fullständig version : Combobox CDC-7000 ST till det Quad LNB och T-REX



rutker
2006-04-24, 06:26
Hej
Jag försöker ansluta CD:s Combobox CDC-7000 ST till det Quad LNB som jag fick av viasat då jag tog tvillingabonemanget i februari.
Det har ju fungerat förut med enkelt LNB.
Då jag väljer vissa olika LNB i menyn så får jag mottagning och kör kanalsökning.
Men jag får in kanske 20 - 40 kanaler från Sirius och när jag går tillbaka så har signalen tappat hälften.
Mina andra STB är Thomson DSI 4200, Thomsom DSI 35 TH, Technotrend Premium S-2300 / WinTV Nexus -S (hauppauge), där fungerar allt utmärkt.
Är det någon som har lyckats med det här och kan skriva ner inställningarna här?
Fungerar T-rex ihop med Comboboxen?
Tackar på förhand.

trollhattan
2006-04-24, 11:32
Detta kan jag svara på:
Dragon cam funkar i allla fall problemfritt med comboboxen så t-rex bör göra det med...

Resten vet jag ej...

K.K.
2006-04-24, 13:10
Förstår inte riktigt vad du har för problem.

Har en 4/1 DISEqC switch, en Quadro LNB till 1.0V, en duo LNB till 5.0Ö samt en duo LNB till 28,2Ö. i LNB inställning har jag Thor på DISEqC1, Sirius 2/3 på DISEqC 2 samt Astra 2 på DISEqC 3.

Har en T-Rex Cam för att kunna kod av Viasat. Allt fungerar utan problem och vid kanalsökning får jag upp 281 kanaler på 1.0V samt 169 kanaler på 5.0Ö.

rutker
2006-04-24, 15:14
Ja, visst är det krångligt. Jag har plockat bort DISEqC switchen och försöker bara få in Sirius LNB:et just nu.
Problemet är att väljer jag Quad LNB i menyn så får jag ingen signal.
Väljer jag t.ex. Universal LNB så ser signalen bra ut, men försvinner på något sätt då jag söker kanaler.
Edit:
Det är fixat just nu. Jag gjorde en reset på inställningarna. Då fick jag upp signalen och fick in ca. 150 kanaler på Sirius.