handdator

Visa fullständig version : ADSL opeatörr



buffy
2006-06-28, 20:20
Jag ska flytta och funderar på vilken adsl operatör man ska välja? Vilken är bäst ? Jag funderar p Universal Telecom, någon som har provat dem?

Tacksam för hjälp

deas
2006-06-28, 22:20
Vet att många kommer gnälla nu... Men jag har jobbat med detta i flera år och har testat 90% av alla operatörer i sverige... Och tyvärr... Men det är Telia som vinner...

uffjikea
2006-06-28, 22:31
kolla på cint där kan du jämföra priser.
http://www.cint.se/Sweden/asp20/index2.asp

electrified
2006-06-28, 22:50
Vet att många kommer gnälla nu... Men jag har jobbat med detta i flera år och har testat 90% av alla operatörer i sverige... Och tyvärr... Men det är Telia som vinner...Hmm, inte prismässigt. Iaf inte om man snackar bredbandstelefoni. 99 spänn i månaden plus vanlig samtalstaxa är inte speciellt bra.

deas
2006-06-29, 05:12
Nej men nu snackar vi internet... Priset är dyrt MEN Telia är ändå stabilast...

jofis
2006-06-29, 05:19
Jag håller med Deaaaaas. Telia är stabilast, dock inte billigast. Men jag betalar gärna några kronor extra för att få något som fungerar bra....

frejac
2006-06-29, 05:23
Universal Telecom ligger på min shitlist. Morsan hade telefoniförval där, och det sög bigtime.

edit: Framför allt deras kundtjänst

buffy
2006-06-29, 19:05
Visste spelar priset en viss roll, men det viktigaste för mej är så nsabb och så bra lina som möjligt. Så då kanske Telia är något att satsa på.
Någon som har provat någon annan som de tycker är bra?

Är det någon som har provat internet från Universal Telecom som kan säga hur det är?

electrified
2006-06-29, 23:56
Nej men nu snackar vi internet... Priset är dyrt MEN Telia är ändå stabilast...HAHAHA oj oj hur kunde jag missa det, trodde tråden handlade om fast telefoni :oops: :oops: :oops:

Visste inte att universal telecom har adsl också. Själv har jag Rix och det är stabilt som attan, fast ja har bara 0.5. Har vänner med Rix 24Mbit och det är helt värdelöst.
Funderar på att skaffa bredbandstelefoni och har därför kört lite traceroute till dit servrarna ligger och märkt att jag går genom telias nät. Vissa punkter kan skjuta iväg till över 1000ms från att ligga på 5 -6 annars. Detta händer alltid och bara på telia bitarna (Är inte ensam om det har jag hört...). Har kompisar med telia som är jäkligt stabilt också så ja tror att var man bor spelar mycket större roll än vilken operatör man har.

Ripleyonline
2006-06-30, 05:37
En kompis till mig hade UTC och det funkade fint tills den dagen han behövde ha tag på kundtjänst. Själv kör jag 8/1 från TDC och det har funkat utan avbrott i 1,5 år för mig nu.

steffe06
2006-06-30, 12:27
Har Universal..inget att klaga på för min del..har både ADSL o Telefoni från dom.
Dom ggr jag har behövt få på tag i deras kundtjänst så har det gått snabbt o smidigt.

Hade förr telia,, svindyrt plus att dom endast kunde leverera 0,5 till mig.. har 8 mb i dag med faktiskt uppkoppling på ca 2,5... o då e det 100 kr billigare i månaden jämte Felia.
Felias väntetider i kundtjänsten var då åtminstone ingenting man jublade över då.
Men den kan ju ha blivit bättre.