handdator

Visa fullständig version : Problem att kopiera från VHS till DVD



matte
2006-07-20, 17:13
Köpte en DVD-recorder idag för att kunna kopiera ett par av mina gamla VHS-filmer till DVD. :D

Fick dock problem när jag ska kopiera vissa köpfilmer och bara får upp texten "copy-protected". :-(

Finns det någon på detta forum som vet hur man kan komma förbi detta, vill gärna bevara mina gamla filmer på DVD. :?:

VHS av märket LG DVC5930 :!:
DVD-rec av märket Skantic 10d5/80 :!:

/Matte

micke86
2006-07-21, 00:27
Sök lite på Macrovision är troligen det som ställer till det.

Snouser
2006-07-21, 14:58
Du behöver en "om kodare" som tar bort spärren på VHS banden. Om du nu mot all förmodan skulle kunna komma förbi spärren utan en omkodare så blir bilden brusig.

matte
2006-07-21, 16:29
Du behöver en "om kodare" som tar bort spärren på VHS banden. Om du nu mot all förmodan skulle kunna komma förbi spärren utan en omkodare så blir bilden brusig.

Har du något förslag på var man skulle kunna "råka hitta" en sådan omkodare?

BRIAN2004
2006-07-21, 18:25
Köpte en DVD-recorder idag för att kunna kopiera ett par av mina gamla VHS-filmer till DVD. :D

Fick dock problem när jag ska kopiera vissa köpfilmer och bara får upp texten "copy-protected". :-(

Finns det någon på detta forum som vet hur man kan komma förbi detta, vill gärna bevara mina gamla filmer på DVD. :?:

VHS av märket LG DVC5930 :!:
DVD-rec av märket Skantic 10d5/80 :!:

/Matte

Om du har en dator som har videokort i den och har ett program som heter Roxio easy media creator 7.5 eller senare då lösa du problemet, jag har lyckats kopiera från VHS ( de flesta köpfilmer,men inte köpflimer från WALT DISNEY , eftersom de använder annat version av microvision ) till DVD genom datorn , om du vill kopiera VHS köpfilmer till din DVD-recorder det endast sättet är skaffa en apparat som heter" Microvision killer" ,den tar bort även microvision som Walt disney använder .frågan är om det är lönt att skaffa sådan apparat för några filmer skull ( kosta 699 kr ).
MvH.
BRIAN2004

Anette
2009-10-14, 08:36
Hej,
Såg ett gammalt inlägg och du verkade ha koll. Skulle du kunna ge mig tips om var jag kan köpa en sådan apparat?
Vänliga hälsningar
Anette