handdator

Visa fullständig version : adressfältet-rensa!



vägkung
2006-07-23, 22:00
Ja så här är det- jag har två "adresser" i adressfältet som jag inte kan ta bort med att välja rensa tidigare. Och det är så att jag ej besökt dessa två, hur ska jag göra för att ta bort dom?

trollhattan
2006-07-24, 00:26
Vilken Browser?

vägkung
2006-07-24, 07:50
Hej "Trollhättan"!
Kul att du tar dig tid, Windows XP å IE6 har jag i burken.
Ha det fortsatt bra i sommarvärmen.

T-bird
2006-07-24, 10:02
Det finns ett flertal program som rensar sådant, är du hemma med windows register så kan du rensa det manuellt där under följande nyckel:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\TypedURLs

vägkung
2006-07-25, 22:29
Jag är tyvärr inte bekant med- HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\TypedURLs. Känns lite som att operera rent kirurgiskt utan att ha kunskap, alltså man ska låta bli när man ej har kompetens.
Men tack T-bird å Trollhättan för visat intresse. Men ni kanske kan ge tips om program som tar bort adresser, och vart man kan få tag i dessa.
Ge Järnet

T-bird
2006-07-25, 23:39
Det enda gratisprogrammet jag kommer på just nu är AD-AWARE http://www.lavasoft.nu/
Scanna datorn så kommer du garanterat få träff på 2 saker, tracking cookies och en massa i MRU-listan.
MRU är "Most Recently Used" och på svenska "senast använda". Antingen litar du reda på det som hör till IE eller så tar du bort rubbet i den listan.

matkoh
2006-07-26, 04:57
Hmmmm.

Bara en brasklapp. Byt webbläsare till Firefox, så blir du genasrt mycket lyckligare ! Ingen ska frivilligt behöva använda IE.

toks
2006-07-26, 08:16
Prova programmet "Privacy Keeper"