handdator

Visa fullständig version : dator



David2
2006-08-11, 14:23
Hej!
Jag tänkte köpa en ny dator är det non som rekomenderar dell datorer. Är de bra eller inte.
tack på förhand

ElFeo
2006-08-11, 15:09
Stationär eller bärbar?

Har haft bägge som dell. De bärbara har jag varit mycket nöjd med, den stationära helt ok - om man nu inte vill bygga ihop själv så är det helt ok. Framför allt så är det enkelt.

Micgyver
2006-08-11, 15:11
skall du bara använda datorn utan att öppna den och byta ut delar så är en Dell en helt
OK dator.
Skall du bara använda den i skolarbete/surfa/spela mindre krävande spel så räcker det oftast med att köpa en billig dator på elgiganten/siba/onoff mm.
skall du redigera film eller jobba med bilder så behövs det en liten kraftigare med mycket ram minne.
Är du mycket på resande fot så är det att rekomendera en bärbar dator.

Mvh
micke

deas
2006-08-11, 18:36
Köp ALDRIG ALDRIG ALDRIG dator på varken Dell eller Siba eller OnOff eller Elgiganten eller vad fan dom nu än heter... Bara skit rakt igenom... Skulle nått paja kan du lungt räkna med minst 1 månad innan du ens får ett svar på vad/om/när det fixas... Och sen kanske du får tillbaka datorn med samma fel igen...

Så tänk på det innan du handlar...

matkoh
2006-08-11, 20:18
Hmmm.

Och dessutom är du TVUNGEN att ta med eXtra Problem. Och vem vill ha sån skit. :D

Det går INTE att köpa en dator utan att Fönster är inblandad på något sätt. Försök att köpa en dator med Linux, och se hur lätt det är. Kanske ett fall för KO :D

deas
2006-08-11, 22:56
Skit enkelt... Vi säljer många datorer med Linux förinstallerat... Dock så hatar Microsoft oss för det eftersom folk köper de datorerna p.g.a. att dom är billigare och för att dom kan enkelt slänga in en piratkopierad windows på den... Så dom gillar inte det... Men vi skiter i vilket...

Atrix
2006-08-12, 08:30
Håller med föregående talare. Mitt förslag är att du besöker din lokala datorskruvare, som själv bygger datorer helt enligt kundens önskemål. Du får en dator som passar ditt syfte och dessutom support värd namnet till skillnad från drönarna som jobbar på Onoff m.m. De kan på sin höjd beskriva en elvisps funktioner.

micke86
2006-08-12, 09:33
Hej!
Jag tänkte köpa en ny dator är det non som rekomenderar dell datorer. Är de bra eller inte.
tack på förhand

www.kopdator.se

deas
2006-08-12, 11:22
Hej!
Jag tänkte köpa en ny dator är det non som rekomenderar dell datorer. Är de bra eller inte.
tack på förhand

www.kopdator.se

Samma sak där... Dell och Fujitsu datorer... Skräp :P

Atrix
2006-08-12, 11:46
Iofs en kompis som driver denna firma, men ring och bilda din egen uppfattning om MGK Data (http://www.mgkdata.se)

micke86
2006-08-12, 13:27
Hej!
Jag tänkte köpa en ny dator är det non som rekomenderar dell datorer. Är de bra eller inte.
tack på förhand

www.kopdator.se

Samma sak där... Dell och Fujitsu datorer... Skräp :P

Tänkte mest på guiden när man väljer datordelar... Sen är ju Dell troligtvis de prisvärdaste datorerna man kan få om man vill köpa en märkesdator. Och då räknar jag inte datorer byggda av "komplett.se & MGK Data" som märkesdatorer. Det förekommer helt klart mycket skräp bland märkesdatorerna men hittar man rätt så kan man få en riktigt bra dator dock till något högre pris än att bygga själv. Sedan har man ju även fördelen med garantin och support om man nu behöver det. Och även recoveryskivor kan vara rätt nice beroende på hur duktig man själv är.

majos3
2006-08-12, 18:21
Köp ALDRIG ALDRIG ALDRIG dator på varken Dell eller Siba eller OnOff eller Elgiganten eller vad fan dom nu än heter... Bara skit rakt igenom... Skulle nått paja kan du lungt räkna med minst 1 månad innan du ens får ett svar på vad/om/när det fixas... Och sen kanske du får tillbaka datorn med samma fel igen...

Så tänk på det innan du handlar...

Och vad rekomenderade du som hjälpte? :?: :?: Kan säga att jag bara har haft goda erfarenheter av dell, både dator & service, dom få gånger jag behövt service! :lol:

majos :) :)

ElFeo
2006-08-13, 23:56
Köp ALDRIG ALDRIG ALDRIG dator på varken Dell eller Siba eller OnOff eller Elgiganten eller vad fan dom nu än heter... Bara skit rakt igenom... Skulle nått paja kan du lungt räkna med minst 1 månad innan du ens får ett svar på vad/om/när det fixas... Och sen kanske du får tillbaka datorn med samma fel igen...

Så tänk på det innan du handlar...

Det där är verkligen inte sant vad gäller Dell. Har egen erfarenhet där jag fått mycket god hjälp. Ett antal gånger har jag fått tekniker som åkt ut till mig på jobbet och åtgärdat problem och en gång har jag själv åkt till ett företag i Stockholm som bytt delar utan några problem.

Skulle lätt köpa en dell bärbar igen någon gång.

Edit: Såg inte att majos3 redan synat din bluff angående dell ;)

matkoh
2006-08-14, 04:43
Hmmmmm.

Tyvärr så måste jag hålla med kritiken mot Dell. Vi har ett antal servrar från Dell, och supporten här uppe i norr finns inte. Nä det är inskick som gäller, även på servrar. Och då är den borta i MINST en månad.

Så Dell blir det aldrig mer. Då blir det att handla från den lokale FujitsuSiemens handlaren. För då FUNKAR service, lördag som söndag. Dessutom så blev det billigare.

Johan
2006-08-14, 07:54
Jag har heller aldrig haft några problem med Dell support men det har nog betydelse om man är företag eller privatperson. Sen blir allt enklare om man är kunnig också.