handdator

Visa fullständig version : HJÄLP



muhammed_3
2006-08-16, 22:13
Har ett jävla problem, jag letar efter de här satelliterna, Badr 3: 26 grader Öst, Badr C: 26,2 grader Öst och Eurobird 2: 25,8 grader Öat.

Jag har lyckats fånga Badr 3: 26 grader Öst men de andra två lyckas jag fan inte få tag i. Asså dessa tre satelliter är som en stor fast uppdelade i tre men kan inte få tag i de två andra. Måste jag vrida på tallriken elle behöver jag ett starkare LNB, jag har en helt vanlig Universal LNB just nu på en 150cm tallrik o de funkar bra. Om jag trycker i frekvens från Badr C medan jag har Badr 3 på så funkar det inte. O min mottagare är en Samsung 9500 VIA CI, o i den finns det inte Badr utan jag fångar den på Arabsat 26 grader eftersom det är samma skit fast med nytt namn. Hur ska jag trycka in frekvensen för de andra två, finns inga inprogramerade satelliter på dessa grader.

SNÄLLA HJÄLP, de är så nära varandra men ändå så svårt.

T-bird
2006-08-17, 00:18
BADR-C sänder som namnet antyder på C-bandet så där blir det problem att få bild

muhammed_3
2006-08-17, 08:41
Så du menar att ett vanligt LNB inte kan fånga kanalerna? Hur gör man då? Finns det ett LNB som fångar C och Vanlig? O den andra satelitten da Eurobird 2?

Kalle_P
2006-08-17, 10:22
Hej
Du har tur, med hjälp av din jätte parabol få in en satellit som har en beam riktad mot Mellanöstern. Jag tror att du har fått alla transpondrar som går att få, på denna satellitposition. C-Band är en helt annan historia, jag tror inte att det finns Kombi-LNB för både C-Band och Ku-Band.

Mvh Kalle

muhammed_3
2006-08-17, 12:13
Ok men Eurobird 2 da på 25.8 grader öst. Kan jag få in den på nåt sätt, den verkar inte vara C så behöver jag ett starkare LNB elle?

Kalle_P
2006-08-17, 21:21
Ok men Eurobird 2 da på 25.8 grader öst. Kan jag få in den på nåt sätt, den verkar inte vara C så behöver jag ett starkare LNB elle?

Jag tror inte signalen från Eurobird2 räcker till för att tas emot i sverige. Vad jag vet så hjälper inte en annan LNB heller. Det är inte rolig, men ibland måste man ge sig. :cry:

Mvh Kalle

rox
2006-08-17, 22:27
Kalle_P har rätt. Det är i princip omöjligt att få Eurobird 2 i sverige. Kolla hur beamen är riktad.

http://www.eutelsat.com/satellites/255e_popd.html

muhammed_3
2006-08-18, 05:12
De va synd, men tackar för hjälpen nu vet jag hur det ligger till.