handdator

Visa fullständig version : Canal+?



wrathchild
2006-08-19, 22:51
Hejsan jag beställde canal+ idag och nu undrar jag över hur lång tid det brukar ta innan man får bild! Snubben på canal+ sa att inom ett par timmar så ska det funka men nu sitter jag här klockan 23:55 och porren börjar snart men jag har då fan ingen bild! Och jag har väntat sedan 12:00 idag!

Någon som vet eller måste jag börja söndagen med att ringa och skälla?

Tack på förhand!

Wrathchild

rayyen
2006-08-19, 23:42
Hejsan jag beställde canal+ idag och nu undrar jag över hur lång tid det brukar ta innan man får bild! Snubben på canal+ sa att inom ett par timmar så ska det funka men nu sitter jag här klockan 23:55 och porren börjar snart men jag har då fan ingen bild! Och jag har väntat sedan 12:00 idag!

Någon som vet eller måste jag börja söndagen med att ringa och skälla?

Tack på förhand!

Wrathchild

Mitt tips är att gå på det gubben sa, dvs ett par timmar.
Så ring o skäll :)

deas
2006-08-20, 10:19
Vad har du för box?

wrathchild
2006-08-20, 10:36
Jag har en Force 320T tror jag! Sitter på jobbet nu så jag har lite svårt för att kolla! Men jag ringde nu på förmiddagen till Canal+ och frågade och då sa en annan att det kan ta upp till tre dagar innan det fungerar eftersom det var många som ringt och beställt denna helg! Och det kan man ju förstå eftersom man fick en bra DVD spelare med värde 1300kr fast den kostar 1200kr på netonnet! Detta innebär att jag bara betalar 400kr för canal+ första året! Jag var på jakt efter en ny dvdspelare eftersom min nuvarande håller på att gå ner sig!
Men i alla fall så skiljer det ganske mycket tid på ett par timmar och tre dagar, men jag hade inte hjärta at skälla på tjejen med den sexiga rösten!:)

trollhattan
2006-08-20, 11:36
my bad....

wrathchild
2006-08-20, 13:49
Till trollhattan vill jag bara säga att canal+ levererar till flera olika operatörer. När jag igår ringde och beställde så frågade dom vilken operatör jag hade! Jag sa då naturligtvis att jag hade boxer!

Canal+ heter ett företag och canaldigital heter ett!
Men tack för ändå!

kronblom
2006-08-20, 17:43
Det må så vara att det finns Canal+ och Canal Digital, men det är väl ändå BOXER som släpper på de kanaler som man beställer?
Huruvida det tar ett par timmar eller mer, beror på att nybeställning inte verkställes förrän efter att man passerat midnatt. Så har jag nämligen fått besked om från Boxer tidigare.

daro
2006-08-21, 12:16
när jag beställde canal + på boxer blev jag ombed o göra en nyinstallation för att kortet skulle uppgradéras testa detta ska du se att de funkar o sen ha den på kanal 5 en halv timme så ska du ha bild sen