handdator

Visa fullständig version : Bredbandsbolaget



folke
2006-08-21, 09:33
Webkampanj: Fritt trådöst modem ingår, två månader fritt, ingen bindningstid, 0:- i startavgift, gäller bara från telejacket.
Jag lockades av detta och beställde via nätet. Då fick jag svar att telefoni kunde jag inte få men "Bredband 2" med startavgift 0:- och 299:- i månaden gick.
Nu har jag fått post där det står att de inte kan leverera tjänsten jag beställt. De erbjuder istället exakt samma med den ändringen att jag får en startavgift på 495:-!!!
Suck! Hur kan man behandla en kund som ville köpa?

Vilket bredband ska jag köpa när jag bor i villa med teleledning som enda ingång?

eviln
2006-08-21, 10:56
Finns många bra att välja på. Jag kör telia...dyrt men stabilt.

matkoh
2006-08-21, 11:08
Hmmmm.

Varför SKRIKER du ?????

daro
2006-08-21, 12:11
finns väl bara en operatör som alla kan få..Telia såklart.. men väl inte spray.. dom får man likadana svar av som du fick på bredbandsbolaget.. jag fick förhandsbesked på att kunna på 8 mb.. men när alla papper kom så va de bara 2 mb jag kunde få.. o de va t.om dyrare än va telia skulle ha.. dum som jag va så hadde jag redan skickat iväg avtalet .. o deras uppsägninge ingen hit.. ska va 3 måander men tog 6 innan de va klart o utan bredband et i 3 veckor innan byte kunde ske

BulanS
2006-08-21, 14:13
Jag ska byta från Spray till TDC bara alla papper och uppsägningstider är klara..
där ingick allt utan någon bindnisnttid och startavgift..

www.tdc.se

De flesta operatörer kan ju leverera ADSL idag.. så det är bara att titta runt, de kör ju med nya erbjudande hela tiden olika bolag så vilken som är billigast ändras ju från dag till dag..

Ripleyonline
2006-08-22, 12:27
tdc har funkat bra för mig sedan jag blev överflyttad från adamo för ett år sedan. bra priser och stabilt. Jag ligger väl på ca 750-780kb/s nedströms på mitt 8/1 abonemang och det håller min hårddisk konstant full...