handdator

Visa fullständig version : Image jämförelser



Blash
2006-09-11, 15:18
Är det någon som kan peka på olika skillnader på olika images.
Det verkar ju vara Gemini som är närmast standard men det finns ju många fler (Leatherface,Radegast,Neutrino...).

Jag vill inte ha någon "vilken är bäst"-tråd utan gärna en mer funktion/feature baserad redovisning. Tänkte slippa installera alla och testa :D

T.ex vilka imagar kan spela in samtidigt som man tittar på en annan kanal? Funkar det för alla boxar eller bara vissa modeller osv osv...

/B

ElFeo
2006-09-12, 09:45
T.ex vilka imagar kan spela in samtidigt som man tittar på en annan kanal? Funkar det för alla boxar eller bara vissa modeller osv osv...


Kan inte svara för dina andra frågor, men boxen måste ha två tuners för att kunna spela in på en kanal samtidigt som man tittar på en annan. Det är bara DB 7025 som klarar det i dagsläget. Image borde i det läget spela mindre roll.

/ElFeo

matkoh
2006-09-12, 09:59
Hmmm.

Inte riktigt sant ! Det går utmärkt att spela in en kanal & se en annan OM kanalerna ligger på samma mux (för Boxer), transponder(för satellit) eller vad du har för system. Och det är oberoende av img. Funkar tom med orginal img.

ElFeo
2006-09-13, 09:54
Där ser man, alltid lär man sig nåt nytt!

Blash
2006-09-13, 15:16
Hur vet man vilka som ligger på samma "mux" ?
Kör en 500C.

matkoh
2006-09-13, 16:22
Hmmm.

Om ComVilse kan jag inget, så där får man prova sig fram. Det är bara att prova byta kanal när man spelar in & DB säger ifrån om det inte går.

Lycka till

T-bird
2006-09-13, 16:31
Hur vet man vilka som ligger på samma "mux" ?
Kör en 500C.

Det är dom kanaler som ligger på samma frekvens

janbananfan
2006-09-16, 21:49
Hmmm.

Inte riktigt sant ! Det går utmärkt att spela in en kanal & se en annan OM kanalerna ligger på samma mux (för Boxer), transponder(för satellit) eller vad du har för system. Och det är oberoende av img. Funkar tom med orginal img.

Jag testade det på min nya 500T (har kört en 500C tidigare), men jag fick det inte att fungera. Så fort jag bytte kanal varnade boxen mig för att inspelningen skulle avbrytas. Jag hittade en inställning i Läder-imagen som hetta "Aktivera Multipla Program", vilket verkade vara lösningen. När jag provade denna så kunde jag byta kanal inom muxen utan att få någon varning, men när jag sedan tittade på inspelningen tog den slut där jag bytte kanal. Hur gör man för att få detta att fungera?