handdator

Visa fullständig version : Boxerkort.Fungerar ej.



Kajja
2006-09-15, 07:34
Har två orginal Boxerkort.Varav det ena ej fungerar.
Frågan är.Hur får man igång det,eller är det bara att kasta.

eviln
2006-09-15, 08:46
Har du abonemang på båda korten?

Kajja
2006-09-15, 11:49
Nej.Fick kortet utbytt på gra brand i digitalboxen.Kortet fungerade doch i ett par månader.Sedan slutade det att fungera.
Kan boxer skicka någon signal till kortet.

daro
2006-09-17, 17:23
Ringer du boxer kundttjänst ber dom dej o göra en omistallation o vänta några minuter så skall kortet komma igång gör de ej detta så får man ringa igen så ska dom felsöka..

om de inte funkar så skickar dom ut nya kort..

har haft liknade problem tidigare

ElFeo
2006-09-17, 21:11
Men vänta nu. Du har ett abonemang och ett kort som fungerar. Vad är det som är konstigt?

febster
2006-09-19, 08:35
Nej.Fick kortet utbytt på gra brand i digitalboxen.Kortet fungerade doch i ett par månader.Sedan slutade det att fungera.
Kan boxer skicka någon signal till kortet.

De behöver inte skicka något för att stänga ett kort.

Det fungerar så att kortet kodar av så länge det får nya EMM som talar om för det vilka kanaler det får koda av. (Ja, även beroende av nya nycklar, men det gäller ju inte på Boxer just nu) I och med att du har fått ett nytt kort så skickas det inte fler EMM som talar om vilka kanaler du har rätt att se på och då slocknar ju kortet när sista abonnemangstiden har löpt ut.

Alltså det behövs aktiva handlingar att hålla igång kortet, inte för att stänga det...

atomized
2006-09-19, 13:29
Jag vill ställa en följdfråga.
Hur vet kortet vilket datum det är? Varifrån får det den informationen? Om man kunde hindra kortet från att få info om aktuellt datum eller ge det ett manipulerat datum skulle man ju kunna hålla igång gamla kort, eller har jag fel?
Detta skulle vara kul att veta. ;-)

T-bird
2006-09-19, 14:23
Jag vill ställa en följdfråga.
Hur vet kortet vilket datum det är? Varifrån får det den informationen? Om man kunde hindra kortet från att få info om aktuellt datum eller ge det ett manipulerat datum skulle man ju kunna hålla igång gamla kort, eller har jag fel?
Detta skulle vara kul att veta. ;-)

Det du frågar efter kallas för "blocker" ser ut som en season ungefär med någon form av chips på, finns fungerande till en del system men inte till viaccess 2.5 som boxer använder.

Störst nytta av en sån har man när kortet är nytt och alla kaneler öppna, man blockar sen slutdatumet för frivisningen :D

atomized
2006-09-19, 18:42
Precis! Det hade varit mumma, speciellt för korttidskortet... ;-)

Men finns det ett svar på frågan var kortet får reda på aktuellt datum ifrån?

Volvo3
2006-09-20, 16:39
Precis! Det hade varit mumma, speciellt för korttidskortet... ;-)

Men finns det ett svar på frågan var kortet får reda på aktuellt datum ifrån?

"Tidsstämpeln" ligger i själva ecm:n (det krypterade datat), du kan alltså inte på ett enkelt sätt modifiera den.

atomized
2006-09-21, 16:47
Det var ju synd. Hade hoppats på att det skulle räcka med att ställa om klockan på cardserver-PC:n eller så... ;-)
Men hade det funnits en så enkel lösning hade den väl varit känd för länge sedan...