handdator

Visa fullständig version : starta om camen utan att starta om mottagaren.



1000foting
2006-10-06, 18:52
jag har precis köpt en relook 400s och lagt in rudbox 2.3 och det funkar bra med mgcamd mot en newcamd server, men när jag byter från via*at till anal digital eller tvärtom så har mottagaren tappat kontakten till det kortet. jag har provat ändra lite på servern men inte hittat något fel. vad skall jag göra för att det inte skall hända.

om det inte går att göra något åt det så tänkte jag att det kanske finns någon image där man kan starta om emun som jag gjort i min dreambox tidigare.
hoppas ni förstår och kan hjälpa till!

boxen stänger av sig när den vill, men det är i huvudsak när tv:n är avstängd.
vad beror det på?

samot4
2006-10-10, 13:48
Rudbox 2.3 är ifrån mars iår.Företår inte riktigt att du väljer en så pass gamal image.Senaste officiella från DGS är 2.11 och det är femte uppdateringen sedan 2.3.Varje uppdatering brukar innehålla bug fixar av den föregående så det blir bättre och bättre.Inofficiella imager av 2.11 finns från Bluebox och Highland.Själv har jag prövat Highland i en dryg vecka och kör cs med gbox vilket funkar bra.Körde tidigare med Fantacy 2.9 final och cs men newcs+mgcamd vilket också fungerade bra och var lite lättare att konfigurera än gbox.

surfarn
2007-01-18, 00:07
Har provat att få igång gbox med highland ,fantasy men det funkar inte.
Kan man se att det är igång någonstans?
Behöver man något mer än bara en editerad cwshare?

Har provat mycket men det bara crashar hela tiden. Någon som kan ta en backup image utan CS inställningar och lägga upp här? :roll: ?