handdator

Visa fullständig version : Nu har det gått åt helvete vad f*an gör jag nu!



1000foting
2006-10-07, 10:38
failed to boot
going into debug mode
vad skall jag eller kan jag göra nu, jag har ingen aning faktiskt.

deas
2006-10-07, 11:58
kan du inte få igång den i usb läge heller för att flasha?

1000foting
2006-10-07, 12:41
jag har inte fått den där flashtoolen som du har lagt ut att fungera, så jag har kört med pc editor men får ingen kontakt med boxen nu.

deas
2006-10-07, 14:55
Då är det nog idée att försöka fixa till det flash verktyget för jag tror det är din chans att få igång boxen igen...

1000foting
2006-10-07, 20:49
hur får jag det då för det händer ingenting med det får bara felmedelande cant translate (filen) och det för att usb is not connected

K.K.
2006-10-07, 23:02
Det låter som om du är på fel ställe.

Börja med att stänga av boxen med att ha knappen intryckt i 2 sek. Starta sedan boxen med att låta knappen vara intryckt i 3-4 sek tills pingvinen dyker upp och texten "connecting USB to PC." syns.

koppla in UPB-sladden i PC och Box. Klicka på Flash Tools som du har i PC:n, välj USB och lägg in fil och tryck på down, så läggs filen in.

Du kanske redan har gjort detta och misslyckats, då får du använda en Noll-modemkabel i stället.

USB Mode i boxens meny används främst till att editera kanallistor (PC editor) ocf föra över film för redigering och skivbränning i PC:n (File transfer).

1000foting
2006-10-08, 08:45
tack för tipsen, funkar igen nu! vill gärna ha tips på bra image för mgcamd newcamd kombination , jag har provat rudbox och fantacy. rudbox stängde av sig när den ville och fantacy har bara plugin för att starta om newcs +mgcamd

K.K.
2006-10-08, 09:32
Det beror vad du vill göra. Använder själv gamla Rudbox 1.15, vilket fungerar bra för mig. Fantasy och Highland är också bra för oss Skandinaver. Vad jag kommer ihåg angående Fantacy så trycker man bara på den blå knappen och får fram plugins att aktivera.

1000foting
2006-10-08, 18:18
jag vill tacka ännu en gång för hjälpen det har löst mycket bekymmer för mig.
det jag vill kunna göra med boxen är spela in, köra cs, och detta skall fungera problemfritt. när jag spelade in med rudbox så stängde boxen av sig om tv:n var avstängd , sådana missöden vill jag slippa, alltså en stabil image med lite extra godis i, för det är ju alltid roligt med lite special funktioner.

jag hade på tv:n nu och plötsligt stänger boxen av sig själv, vad beror det på? ibland dyker kanalmenyn upp av sig själv, vad kan vara fel?, jävligt irriterande ifall den stänger av sig under en inspelning.

beson
2006-10-08, 19:29
Prova Highland 2.11. Den bästa imagen jag har testat hittills.Jag kör cs på CD och Viasat med relook som server och mutant som client. Fungerar toppenbra. Kör newCS/mgcamd, som man enkelt startar med menu+3. Finns även gbox och newCS/evocamd inlagt i imagen och man startar dom lika enkelt. Har använt hl. tre veckor och inte behövt starta om newCS under den tiden.HD-inspelning fungerar också bra. Titta på en kanal och spela in en annan. Har bara problem med textningen på CD:s filmkanaler. Det blir ingen text på inspelningarna.
mvh beson

1000foting
2006-10-08, 21:01
lade in highlander 2.9 och den byter kanal precis som den andra imagen fantacy undrar vad det beror på?
kan det bero på db versionen jag har 1.15, bara en tanke

beson
2006-10-09, 17:27
Jag har DB-version 1.15. Det är den nyaste. Har du provat att flasha DGS original emu först och sedan lägga highland ovanpå den.Tycker du ska prova 2.11. Jag har kört hl. 2.9 också, men tycker 2.11 känns bättre.
mvh beson

1000foting
2006-10-09, 18:34
jag har gjort precis som du sagt nu dsgs först och sedan hl 2.11 hoppas boxen funkare bra nu.innan har den stängt av sig efter 10 min kanke en kvart.

Två dagar senare:
den gör fortfarande lite som den vill dvs den stänger av sig, bläddrar i menyn och liknande lite när den själv vill. vad skall jag gör finns det något som ligger lagrat på hårddisken så det kan vara lönt att formatera om den? ja som ni märker vet jag inte vad jag skall göra, hoppas någon kan hjälpa mig.