handdator

Visa fullständig version : Dragon Cam - Går INTE att ladda ?



trollhattan
2006-10-07, 10:41
Ända sedan jag försökte ladda min dragon med predator 3.50 (tror jag de va) så går de inte att ladda om camen...

Jag änvänder mig av mp3.5 och ett fun7..

det går bra att programera kortet men när jag ska ladda camen i mottagaren så laddar han fram till 99.9% typ sedan kommer meddelandet "Card does not contain a valid image" ..

Någon som vet vad som är fel?

har alltid tagit mina filer från dragonsupport.nl's forum...

HJÄLP UPPSKATTAS SNARAST!

p.s
tror inte camen i sig är paj för när jag tar ut loader kortet så går han tillbaka till senaste laddade predator (predator 3.49)..

p.s2
någon som har en uppdaterad seca fil till goldcard (provider RAI ?)

Kalle_P
2006-10-07, 12:07
Har du försökt med en annan fil ? Predator 3.52 är den senaste.

Mvh Kalle

trollhattan
2006-10-07, 12:11
testade idag , samma fenomen med nya 3.52 ...

testade även att raera kortet och bara progga fun7xx.hex filen (minns inte va den hette) , och sedan progga om kortet , men inte fan hjälpte det...

den främsta anledningen just nu att jag vill progga om modulen är att jag vill se sverige ikväll på tpsfoot och italien på rai...

har nu bara ett funcard och ett guldkort att röra mig me , men verkar inte finnas nåra tps filer för funcard , och uppdaterade gold för seca ..(eller har jag fel)..

Kalle_P
2006-10-07, 12:36
Jag har sett Seca guldfiler ute men dom innehöll bara en hexfil. Footbolls match Sverige-Spain läser jag i programtablån. Det är kanske läge och sätter in den nya nyckeln för D+ i predatorn och titta på spanjorerna om man nu inte väljer TV3.

Mvh Kalle

trollhattan
2006-10-07, 12:54
ok..

Då är de att vrida parabolen som gäller då...
Är digital+ öppet på 19 eller bara 30?

kan jag lägga in den nya d+ nyckeln i predator 3.49 ?

Var hade du sett seca gold filen nånstans?

Kalle_P
2006-10-07, 13:08
Jag titta just nu på Astra 19grader öst, men på Hispa sat fungerar det säkert med.

Programmera ny nyckel: Menu ; 5 Common Interface ; Predator xxx ; Debug ; OhlAladin ; 4101 Digital+ , key 00

Mvh Kalle

trollhattan
2006-10-07, 13:09
okej , tackar kalle!

Kalle_P
2006-10-07, 14:45
Någon som vet vad som är fel?
Kolla minnes inställningen i Programeraren " Ext EE 2x24C1024 "

Mvh Kalle

trollhattan
2006-10-07, 14:50
den inställningen har jag ...
skit konstigt detta ju...

kronblom
2006-10-09, 14:59
Jag har exakt samma problem med min Dragon efter ny Predator 3.52 i fredags kväll. Virus? Eller killfil?

trollhattan
2006-10-09, 15:08
alltså jag blir galen snart !

INGEN som vet

Vill verkligen se Juventus på RAI Africa imorn , men då måste jag få in BISS kodning och då måste jag uppdatera predator...

för biss går väll inte att ta in via kort elle....

trollhattan
2006-11-05, 18:16
alltså jag blir galen snart !

INGEN som vet

Vill verkligen se Juventus på RAI Africa imorn , men då måste jag få in BISS kodning och då måste jag uppdatera predator...

för biss går väll inte att ta in via kort elle....


p.s
Ingen från trollhättan här som har lust att försöka uppdatera den? :D

Kalle_P
2006-11-05, 18:48
Hej
Du kan väl, i detalj , beätta hur du gör. För mej har det inte varit några problem hittills.
Vilket kort? Fun7 eller Pic . Vilken programmerare ; vilket program ?

Mvh Kalle

trollhattan
2006-11-05, 18:58
ok ska försöka i detalj...

1. ansluter min mp3.5 till datorn
2. startar multiprog
3. laddar flash och .dra fil
4.sätter in mitt fun7 i programeraren.
valt inställning 2*1024
5.programerar
får sedan succesfullt programmed (eller va de nu står)

6. sätter mottagaren på en fta-kanal
7. tar ut dragon modulen och stänger av mottagaren
8. sätter in fun7 i modulen
9. sätter tillbaka modulen i mottagaren
10. startar mottagaren
11. går in i menyn och väljer "load"
12. väntar , väntar och väntar, vid typ 99% kommer texten "Card does not contain a valid image".

Gamla predatorn versionen ligger dock kvar efter det misslyckade load försöket..

jag har även provat ett gäng filer från flera olika ställen med samma resultat..

känns smått jävligt detta allt jag vill åt är ju biss :D hehe

hoppas nån kan assistera mig..

Kalle_P
2006-11-05, 19:14
Det ser jäkligt rätt ut vad du gör. Jag är inte så pedantisk och drar ut modulen jag bara stänger av strömmen på baksidan sedan sätter jag in det programmerade kortet och sätter på strömmen, in i menuen till DragonLoad och Load Module och Yes. Jag skickar med den filen jag använde senast. Jag läste nånstans om man ville kolla kortet så skulle man läsa ut det färdig programmerade kortet och jämföra erhållen fil med den .dra filen man stoppade in.

Mvh Kalle

kronblom
2006-11-05, 20:28
Jag behöver inte ta ur modulen, bara slå av mottagaren innan man stoppar i kortet.

trollhattan
2006-11-06, 10:10
Jag läste nånstans om man ville kolla kortet så skulle man läsa ut det färdig programmerade kortet och jämföra erhållen fil med den .dra filen man stoppade in.

Mvh Kalle

hmm har du nån länk på det? kanske skulle testa men hur gör man då i så fall ?


Nu har jag även testat filen du la upp kalle och de gick inte heller , samma felmeddelande..

testade även att köra en flash repair och sedan din fil , samma resultat..
testade även att erase köra flash repair och sedan din fil samma resultat...

Några fler ideer någon :roll: (hjääääääääälp)

Kalle_P
2006-11-06, 16:31
Jag läste nånstans om man ville kolla kortet så skulle man läsa ut det färdig programmerade kortet och jämföra erhållen fil med den .dra filen man stoppade in.

Mvh Kalle

hmm har du nån länk på det? kanske skulle testa men hur gör man då i så fall ?


Nu har jag även testat filen du la upp kalle och de gick inte heller , samma felmeddelande..

testade även att köra en flash repair och sedan din fil , samma resultat..
testade även att erase köra flash repair och sedan din fil samma resultat...

Några fler ideer någon :roll: (hjääääääääälp)
Jag har testad att läsa ut filen och jämföra, det stämmer inte. för mitt kort är OK men den utlästa filen är inte lika. Har du ingen kompis med likadan utrustning? så du kan låna ett annat Kort för och testa.

Mvh Kalle

trollhattan
2006-11-06, 16:35
nej typ bara jag som sysslar med sånt här :D

har mailat almsat (köpte den där) får se om dom kan hjälpa är ju bara en timme dit så då kan jag bege mig dit, tack ändå för hjälpen killar...

Kalle_P
2006-11-06, 18:24
Hoppas dom kan hjälpa, kompetens har dom säkert. Annars får du hälsa på mig, jag bor i den vackra staden där dom gör MP3.5.

Mvh Kalle

trollhattan
2006-11-24, 13:40
ja löste det på egen hand , köpte mig ett nytt dragon loader card och vips så har man senaste predatorn igen..

tack alla som ansträngt sig ändå :D ....