handdator

Visa fullständig version : Bredband



rogut
2006-10-08, 11:28
Hej
Är det någon som vet om TDC är en bra bredbandsleverantör.

atomized
2006-10-08, 11:51
Har haft TDC sedan i mars och har inget att klaga på. :-) Det är ju Tele Danmark som ligger bakom TDC så det är ingen liten skuttfirma typ Spray eller så...
Jag gillar TDC och de har väl de bästa priserna på marknaden med tanke på att man inte behöver binda sig för telefoni eller något annat.

K.K.
2006-10-08, 13:45
Har beställt TDC med hastigheten 28Mbit/sek och förväntad hastighet på 16Mbit/sek. Vilken hastighet har du köpt/förväntat dig och vad fick du? Nu har jag BBB med en hastighet på 24Mbit/sek, men tröttnat på dem då de inte kommer upp till ens 10Mbit/sek och har en undermålig support.

DennisOlof
2006-10-08, 14:23
BBB Lan är bättre än BBB ADSL pga att där vet man att det blir 10Mbit.

När det gäller DSL skiljer det sig inte så mycket från de olika leverantörerna eftersom de flesta (förutom BBB kanske) kör via samma nät som telia.

De är snarare beroende på vilken hastighet ISPn har. Därav jag kör telia, dom har feta linor, kostar pengar men de har funkat mycket bra för mig och bra hastigheter.

Smakar det så kostar det ;)

atomized
2006-10-08, 16:46
TDC använder Song's backbone. Det är ett av de två stora backbone-näten i Sverige. Telia-Sonera har ett och TDC-Song det andra. Dessutom har väl BBB ett rätt stort eget backbone. Alla andra operatörer är väl inhyrda hos någon av ovanstående.
Själv kör jag med TDC 8Mbit/s och får full sula d.v.s. 8 Mbit/s. Jag har rätt så långt till telestation och bedömde att jag inte skulle få så värst mycket mer om jag beställde 28 Mbit/s. När jag beställde var det heller inte något nedsatt pris på 28 Mbit/s, hade jag beställt idag hade jag kanske tagit 28 bara för att få det billigare i ett halvår.

DennisOlof
2006-10-08, 16:49
atomized precis, har man mer än 2km till telestationen kan man nöja sig med 8Mbit tjänsten, dessutom har ju ADSL2+ oavsett vilken leverantör man har, tokmycket problem.

Strular ju ganska ordentligt vad jag kan förstå.

Jag är nöjd med 8Mbit inte ofta jag får full sula i alla fall. Men kör man i sverige mot sunet osv, då får jag full blås.

Det vore trevligt med lite mer i sändhastighet men jag är nöjd i alla fall.