handdator

Visa fullständig version : köpa förrådsdörr



rottweiler
2006-10-10, 07:20
vet någon om det finns någon förrådsdörr som inte blir krokig?
köpte en förra året på byggmax och den blev krokig direkt(gick inte att stänga) samt att det kändes som det inte fanns något virke i den!

matkoh
2006-10-10, 08:10
Hmmm.

Du kanske glömde att behandla den innan. Olja eller lacka ! Jag har oxå köpt en därifrån, funkar perfekt.

atomized
2006-10-10, 08:28
Billiga dörrar blir krokiga p.g.a. att träet slår sig. Dyrare dörrar typ ytterdörrar har plåt limmat på båda sidorna för att hålla dörren rak. Men då blir de dyrare. Från dryga 3000 och uppåt...

rottweiler
2006-10-10, 19:15
jag har målat dörren men den blev krokig ändå!
polaren köpte en annan och den har igen plåt och är ej målad och den är spik-rak men vi vet ej namnet på dörren, det börjar på något med furu!

DennisOlof
2006-10-10, 19:40
Du kanske fick ett måndags exemplar ;)

Bygg-flax ;)

Brukar vara så med de som är "B B B B Billigt" en större procent brukar vara sämre kvalite. Man måste ha lite tur när man köper billigt.

rottweiler
2006-10-10, 21:27
kanske det,allt ska massproduseras bara.
vet ingen vad den bra dörren heter det börjar på furu sen vet jag inget mer?

supersub
2006-10-11, 06:17
Jag vet inte om det är furufaner du tänker på. Annars har de flesta dörrarna en ram av furu. Eftersom trä är ett levande matrial blir en dörr utan plåt väldigt känslig för fukt, värme, kyla. Mitt tips är att sätta in en vanlig ytterdörr i stället.

rottweiler
2006-10-11, 10:27
nej jag vill ha en förrådsdörr med furupanel.
namnet på den bra dörren är furuhäll något åt det hållet mer syns inte på etiketten längst ner på plåten