handdator

Visa fullständig version : CS med Terratec Cinergy 1200 DVB-C



Henke77
2006-10-10, 17:30
Hallå jag har ett Terratec Cinergy 1200 DVB-C kort som jag skulle vilja ha igång kortdelning på och har läst lite gammla inlägg här men jag får de inte att funka

Finns de någon här som har lyckats med detta ?

Tacksam för svar !


Mvh Henke

DennisOlof
2006-10-10, 19:46
Kolla om det stöds av de program man kör till TV korten. Som i sin tur har stöd för CS.

Henke77
2006-10-10, 21:59
De programet som var med kortet stöder inte plugins så jag måste hitta nått progg som stöder mitt kort och som man kan köra plugin i och få CS att funka !


Mvh Henke

Teeo
2006-10-11, 05:17
Testa om kortet fungerar med programmen MyTheatre eller ProgDVB. Dom två tror jag är dom vanligaste i CS sammanhang

trug
2006-10-11, 17:23
Cinergy 1200 fungerar i MyTheatre

Henke77
2006-10-17, 16:58
Hej nu har jag fått igång dom fria kanalerna med MyTheatre men inte fått igång kortdelningen med hjälp av WINCSC finns de någon som vet om de e speciella filer till comhem ?


Mvh Henke

trug
2006-10-17, 22:16
Det behövs inga speciella filer mer än WinCSC. Vad får du för fel?

Henke77
2006-10-19, 18:24
Jag får den inte till att koda av dom kodade kanalerna jag får inget felmeddelande

Och när man trycker på knappen kolla portar så får ja ok från serven men de verkar som den inte vill logga in på serven för jag ser inte att jag e online på serven där comhem kortet sitter !


Mvh Henke

trug
2006-10-21, 11:51
När du lägger till en ny port i WinCSC och klickar på Get CardData får du då CAID = B00?
Provider ska vara A027.

mami
2006-10-23, 13:15
jag har exakt samma problem med brorsans TwinhanDTV Cab-CI PCI i MT.
Jag är ju i Finland men CAID är samma här, men vart skall man sätta ProviderID?
Förr när jag hadde ProgDVB & Wincsc så behövde jag inte sätta in något sådant, var ju via parabol det också...

/mami

trug
2006-10-23, 17:38
http://cardsharing.homelinux.com/wincsc_install

Kolla in den sista bilden.

Om kanalen som MyTheatre försöker tune:a är krypterad och har ett Provider-nummer som finns upplagd i WinCSC, kommer den att kontakta servern. Som default på de flesta Comhem-kanaler är Nortel angivet. Ändra alltså den på alla kanaler till Provider A027 och se till att motsvarande port finns upplagd i WinCSC.

ulmus
2006-10-23, 19:24
så finns det en bra guide för newcs + cacs + mythtv här:

http://mythtv.275mb.com/mythtv_och_kortdelning.html

Har 2 Cinergy 1200 DVB-C och jag har ComHem och det funkar bra (eller iaf så bra som nåt kan fungera med ComHem)

// Ulmus

mami
2006-10-24, 08:25
http://cardsharing.homelinux.com/wincsc_install

Kolla in den sista bilden.

Om kanalen som MyTheatre försöker tune:a är krypterad och har ett Provider-nummer som finns upplagd i WinCSC, kommer den att kontakta servern. Som default på de flesta Comhem-kanaler är Nortel angivet. Ändra alltså den på alla kanaler till Provider A027 och se till att motsvarande port finns upplagd i WinCSC.

Ok. så man får ändra det i ini filen själv då, för står ju bara 000000 där nu å skall ju vara nått annat.
Skall prova, tack för hjälpen

Edit:
Har testat men icke. Kan hända jag missade nåt viktigt!
Löste problemet på ett mera intressant sätt, googlade lite å hamnade på nån sida med ett språk jag inte förstår men fick ut budskapet iaf.

Jag gjorde såhär:
- Laddar ned winamp-tv + scannings filer å installerar det till winamp.
- Konfigurerar det å scannar kanaler i winamp
- Installera ProgDVB + wincsc
- Aktiverar ett dvb kort i progdvb som heter nått med winamp-tv....
- Ändrar i disecq configen + scannar efter kanaler i progdvb
- Nu fungerar kortet i progdvb som det inte gjorde förut + cs :lol:

/Mami

Jinn
2006-11-09, 22:34
e det genom cardsharing ni får tillgång till koderna? finns det några bra groups man kan joina?

mami
2006-11-10, 05:46
via cardharing, ja...
grupper får du nog söka i din bekantskaps krets!

edit:
här är länken vart jag hittade infon om winamp-tv å progdvb
http://forum.dvbmagic.de/showtopic.php?threadid=7524

/mami