handdator

Visa fullständig version : Min j*vla skitbox bara gör som den vill ,stänger av sig,osv.



1000foting
2006-10-12, 17:53
vad skall jag göra jag har flashat om den ett antal gånger men hela tiden samma resultat i bhörjan funkar den hyfsat3-4 timmar men ssen börjar den stänga av sig haka upp sig , bläddra i menyerna, ja den lever sitt egna lilla liv ibland byter den kanal med.
vad kan jag göra, skicka tillbaka skiten eller finns det något jag kan göra.

K.K.
2006-10-12, 18:58
För det första, jag är ingen expert på Relook 400s, så du får ta mina råd för vad de är.

Bestäm dig för vilken inofficiell img du vill ha, lägg in den officiella img den inofficiella bygger på (t.ex officiall 2.11 Pal (usb_kernel root följt av usb_img) om du skall använda Highland 2.11 usb-pal), efter det lägger du in Highland 2.11 usb pal (usb_kernel_root_db).

Vill du ha annan inofficiell img tar du och lägger in den officiella img som finns innan som är grunden till den inofficiella. Fungerar inte detta så lägger du in en officiell img och skickar tillbaka boxen. Notera att det enbart är PAL-verioner du skall använda, NTSC är till för USA.

1000foting
2006-10-12, 20:35
ok jag skall testa dessa moment igen och verkligen vara noggrann, men det finns ett par saker som förbryllar mig, som jag kanske borde nämna.
jag har lagt in massa olika img:s och bla fantacy. därför finns den bilden med fantacys logga (och deras pingvinerr). kan det betyda att det ligger kvar något gammalt från de tdigare img:s som jag lagt in. "tack skall du ha för all hjälp som jag fått hittils"
jag har ju flashat om boxen men bilden ligger kvar när boxen körs igång, det tycker jag är konstigt.

beson
2006-10-13, 16:07
Jag har hl. på både relooken och mutanten, men loggan är fantacys (pingvinerna).
Highland har väl ingen egen logga så det här är inget fel.
mvh beson

1000foting
2006-10-15, 13:42
nu har jag testat allt det här och boxen går in i menyerna och stänger av sig när den behagar så jag tänker skicka tillbaka den. men hur får jag bort fantacys logga även om jag laddar in en orginal image så ligger ju fantacy loggan kvar, tips tack!

K.K.
2006-10-15, 14:20
Pröva att lägga in officiella 1.15, den har i alla fall den tråkiga blå officiella loggan vad jag kommer ihåg.

1000foting
2006-12-05, 11:12
efter många om och men så skickade jag tillbaka boxen och någon hårdvara stoppades in och nu funkar den , men ibland skickar den ut alla kanaler , det verkar som den tappar minnet, för övrigt är jag nöjd med den .
om det är någon som vet något sätt att få epgn att sträcka sig över hela dagens programm och inte bara som nu de två nästkommande programmen

samot4
2006-12-08, 11:52
För alla som har liknande oförklarliga problem med 400s så handlar det om ett felaktigt micomchip.Detta kan fås gratis från https://www.janssen-s1.de/relook/micom.htm
Vad gäller EPG så har dom nordiska länderna en lite egen lösning på epg som fungerar uruselt med DGSs mjukvara.En lösning är att använda ett EPG pluggin som uppdaterar via nätet.

Johan
2006-12-08, 12:12
Finns ingen anledning att göra länkar ej klickbara. enbart jobbigt.

1000foting
2006-12-27, 08:42
vilket epg plugin ska jag då ta, tacksam för tips,
ett bekymmer jag har är att timerinspelning till hårddisken inte fungerar, bara om jag gör en direkt inspelning, vad kan det bero på?

K.K.
2006-12-27, 09:10
Jag kör Highland 2.12B och den fungerar bra med CD och Viasat. Pröva den eller Fantacy 2.9Final som också är anpassad för oss i Norden. Min box fungerar klockrent med ett Smart Wi kort för CD och ett Viasatkort. Det enda tråkiga är EPG som bara läser nuvarande och nästa program samt att texten inte kommer med vid förprogrammerad inspelning i de program texten är valbar.

1000foting
2006-12-27, 18:48
det värsta är att jag har provat det mesta , jag kör highland 2.12b, finns det något epg plugin som läser från nätet?
tack för all hjälp.

rioh
2006-12-29, 18:06
Då föreslår jag att du testar Relook 400s EPG Import, http://vattna.googlepages.com/home , har själv kört den ett par månader och har ständigt 5 dygns EPG.
Funkar kanon

mvh
RiOh

1000foting
2007-01-30, 19:41
tack för tipset men jag fattar inte hur den funkar kan du berätta?