handdator

Visa fullständig version : Går ej att defragmentera hårddisken



toks
2006-10-21, 09:25
Tidigare har det funkat utan problem, men sen en tid tillbaka så stannar defragmenteringen på 5% och vägrar att fortsätta.

Någon som har en lösning på detta problem?

majos3
2006-10-21, 12:38
Tidigare har det funkat utan problem, men sen en tid tillbaka så stannar defragmenteringen på 5% och vägrar att fortsätta.

Någon som har en lösning på detta problem?

Kan vara fel på disken, så gör en diskkontroll innan defragmenteringen!

majos :) :)

frejac
2006-10-22, 19:55
Stäng ner alla andra program och tjänster. Det kan ligga någon applikation och bråka med disken.

toks
2006-10-22, 20:00
Har gjort båda ovanstående grejer med det funkar ändå inte.

Snart ger jag upp.

tergo
2006-10-23, 16:47
testat i felsäkert läge ?

klippt från ett annat forum
Defraggen i win2000/winXP är egentligen Diskeeper....
Diskeeper vill helst ha 15% ledigt (om jag inte minns fel) för att defragga ordentligt.

Men det finns andra program...O&O, Raxco Perfect Disc.....

eller tex
http://www.majorgeeks.com/DrvCareVista_d4708.html

mvh
t

husmor
2006-10-25, 08:07
Har du installer Antivirus och Spy-ware bortagare så det inte är något elakt litet program/virus som förstör för dig?

Har du provat att hämta hem senaste uppdateringarna från Windows Update? Ibland så kan detta faktiskt hjälpa vid konstiga problem med Windows (skadade system-filer som ersätts).

Vilken Windows version handlar det om?

toks
2006-10-25, 19:36
Har du installer Antivirus och Spy-ware bortagare så det inte är något elakt litet program/virus som förstör för dig?

Har du provat att hämta hem senaste uppdateringarna från Windows Update? Ibland så kan detta faktiskt hjälpa vid konstiga problem med Windows (skadade system-filer som ersätts).

Vilken Windows version handlar det om?






Yes, allt detta är gjort

Windows XP har jag.