handdator

Visa fullständig version : Comhem bredband



frejac
2006-11-01, 08:00
Hej!

När jag snart ska flytta....väljer jag mellan att ta med mig mitt ADSL (bredbandsbolaget) eller skaffa comhems bredband istället..

Jag tänkte höra...är det någon som använder den och kan komma med synpunkter?

Får man fullt fräs 24 Mbit/ oberoende var i nätet man sitter? (till skillnad från ADSL)

music4keep
2006-11-06, 20:50
Nej. Jag satt med "8" MBit/s på Glocalnet och som bäst kom jag upp i 5 MBit/s trots nära till stationen. Grannen hade 24 MBit/s från samma bolag, och kom upp i högst 10 MBit/s. Sen i somras gick anslutningen ner i 20-30 min tre-fyra gånger per kväll och hastigheten påminde som bäst om 56 kbit/s, dvs gammal god analogmodemhastighet. Jag tröttnade och bytte till com borts 24 MBit/s (som dock inte kopplats in här i huset än, men snart). Farten har legat jämnt på ca 16-17 MBit/s med knappt några avbrott. Så visst är det skillnad. Mitt tips är att ta en titt på kommentarerna på Cints hemsida så att du inte skaffar ett ADSL-abonnemang som suger och som du sen inte kan bli av med. Jo, förresten apropå det sistnämnda ville Glocalnet att jag skulle acceptera en uppsägningstid på tre månader. Dessutom behövde de skälig tid för att avhjälpa felet, detta trots att jag gjort felanmälan på felanmälan sedan augusti. Efter 30 minuter där de påstod att det var skäligt, medan jag hävdade att det var oskäligt att hålla mig kvar (i princip tjattrade vi detta i trettio minuter som ett jäkla mantra) gav de med sig. Så se upp med vem och vad du väljer.

LancelotSweden
2006-11-06, 21:46
det är många som är nöjda med comhem , men även just nu sådana som inte är nöjda men
när allt funkar som det ska med nya 24/1 & sedan 24/8 så är comhem nr1 emot adsl !

saberhagen83
2006-11-08, 09:45
Tycker absolut att Comhems bredband är värd att prova. Har själv kört med BBBs 24/1 och blev otroligt besviken. Låg nere ganska ofta och hastigheterna är lägre än Comhems 8/1! Har Comhem nu och är mycket nöjd, det förekommer så klart avbrott men de kanske händer någon gång om året bara och hastigheterna är nästan lika höga oavsett när du använder internet. Jag har förvisso bara 8/1 nu men känner en som har deras 24/1, och även han är nöjd med tjänsten, får ut nästan max av bredbandet. Ska nog själv uppgradera snart.

Hot
2006-11-14, 08:19
Har ComHems 24/1 tjänst och är väldigt besviken. Pendlar mellan 6 - 18 Mbit/s olika hastigheter hela tiden. När jag hade 8/1 så var hastigheten stabil. Men inte nu längre.

Det är 3 veckor sedan mitt första mail till kundtjänst, 1.5 sedan det andra. Har ej fått svar. Har ringt 3 gånger och inte kommit fram. Första gången i 1.5 timme, andra i 50 min och 3:e i 40 min.

Har testat knappa lite olika alternativ och kom fram på 5min, men de sa att jag måste gå rätta vägen , då de ej kan hjälpa till...