handdator

Visa fullständig version : CD erbjudande om gratis HD i 12 mån



igor
2006-11-01, 10:10
Är det någon som nappat på det erbjudandet?
Vad händer, får man nytt kort då som då är låst till hd boxen eller skickas det bara uppdateringar till det kort man har... så att det fortfarande funkar i dreamboxen?

ibi
2006-11-01, 15:56
Vad har man nytta av HD boxen om man skall använda kortet för cs.Det öpnas väll inte kanalerna uttan kort? O det är bara 3st kanaler i HD sändning inte lönt!Mvh

igor
2006-11-01, 18:32
nej men man kommer ju att ha det när dm8000 kommer ut, och med tanke på att det är gratis i 12 mån om man tar det nu så kan det ju vara det.

desk
2006-11-01, 19:35
Jag nappade på CD´s erbjudande och har numera deras nya HDTV-box och det nya kortet som följde med.
Däremot så kör jag kortet i en dedikerad serverdator och det fungerar bra.
Jag frågade innan jag beställde om jag kan använda kortet i min combobox(för att jag har hört att HDTV-boxen är så buggig) också och hon sa att ännu så länge så har de inte låst kortena till boxen men att det skulle ske i framtiden.
Jag har inte vågat ha det nya kortet i den nya HDTV-mottagaren ifall det blir låst, men det funkar bra än så länge i servern.
Jag fick mitt nya paket för två veckor sedan.

igor
2006-11-01, 22:19
fick du ett nytt kort eller var det ett kort som du tidigare hade?

desk
2006-11-02, 10:36
Jag fick ett nytt kort.

igor
2006-11-02, 10:47
det vart lite fel där.... hade du ett abb innan och fick ett nytt kort när du tog det här abb.

Eller var det så att du inte hade nått abb.

För annars kan de väl bara uppdatera det befintliga kortet, eller?

ibi
2006-11-02, 15:48
När du täcknar ett nyt ab så får man en ny kort. När man förlänger sitt ab då kan man behålla sit gamla kort.Mvh

desk
2006-11-05, 17:02
Jag hade redan abonemang hos CD men fick ändå ett nytt kort som mitt abonemang flyttades över på.
Jag förlängde bara mitt abonemang men köpte ju en HDTV-box samtidigt.
I och med att de ändå skickade boxen så passade de väl på att skicka med ett nytt kort.
De kanske har tänkt att binda det nya kortet till HDTV-boxen i framtiden.

ibi
2006-11-06, 09:02
Det fluttas ingenting till en annan kort du har fott ett nytt ab från den datumet.Det är en ny avtal med HD boxen o eftärsom de har alla upgifter om dig så behöver du inte skriva under.Mvh

Rusty
2006-11-28, 19:37
det är inget nytt ab kanalerna flyttas från de befintliga abet till de nya kortet så kallat omlänkning av produkterna. man får ett nytt kort eftersom HD-Boxen är en paring box ock att tanken är att box och kort kommer att paras precis som dom kommer att gör med combon. så de gammla kortet slutar fungera i combon pga att dom vill att man ska tekna multi med den boxen. då har man redan de andra kortet hemma och boxen vilket gör att dom inte behöver skicka ut nya grejer. Mvh

bjornsson
2006-11-28, 19:48
Jag har en HDTV box att sälja om någon vill köpa.
PM isåfall.

ibi
2006-11-29, 13:25
Rusty det är ett nytt abb med ny datum o det gäller den boxen och den avtalet ingenting annat.Skulle du täckna multiboxen så får du ett nytt kort o den gamla klips sönder o är ur funktion.Till o med chippet på kortet är anorlunda.Mvh :think:

DennisOlof
2006-11-29, 16:02
Trist att just detta inte tagit fart, pga allt tjaffs mellan CD + Viasat och kriget mot boxer har vi inte fått så många HDTV kanaler ännu.

De är ju jättemånga som har skaffat sig HDTV. Om CD + Viasat slog sina påsar ihop skulle det i ett naffs bli ledig plats på transpondrar för att skicka ut kanske 5-8 hdtv kanaler :/

Rusty
2006-12-01, 17:45
ibi de låter nästan som om du jobbar här *ler* mvh

ibi
2006-12-01, 19:33
Nej jag jobbar inte här men jag har haft så många abb o kort o har kollat av alla varje gång. :mrgreen: O jag glömde en sak har du frågat hur blir det med kortavgiften?Mvh :wall: