handdator

Visa fullständig version : Viasatmottagare - bäst valuta för pengarna?



TouchMan65
2006-11-05, 19:28
Tjena! Hoppas tråden är i rätt ämne.

Går i tankar på Viasat-abb, nu när det är halva priset första året. Har försökt kolla och söka, både på nätet och i forumet, efter information om kvalitet, snabbhet och annat intressant. Informationen har varit knapphänt. Det jag vill ha reda på - VILKEN av de godkända Viasatmottagarna ger egentligen mest valuta för pengarna om man räknar till funktionen, kvaliteten och snabbheten och annat som kan tänkas vara av intresse? Vad är era erfarenheter av dessa mottagare? Vilka ska man undvika?

trollhattan
2006-11-05, 21:55
Jag tycker att du INTE bör skaffa Nokia 9802S i alla fall , den har efter uppgradering till NDS mjukvara blivit rövseg båda i kanalbyten och favoritlist byten , den har även 2 favvolistor som inte går att ta bort "Data & Viasat" som tydligen håller viktiga filer för nds enligt viasat , jävligt störande är dom...

använder endast min nokia för gratiskanalerna 1,2,4 och tv6

TouchMan65
2006-11-06, 04:49
Har hört o läst att Nokia är seg. 9902 ska tydligen även ha problem med HD-kraschar antagligen pga värmen.

Och favoritlistor tycker jag är ett måste. Får väl se om det kommer fram fler saker här.

James Bond
2006-11-06, 09:06
Se upp för strongen också den är annu segare än nokia 9802, sen går det inte att sortera kanalerna som man själv vill ha dom.

// JB

ibi
2006-11-06, 09:18
Det är inte monga boxar som är godkända av viasat Nds o kan sortera kanalerna men du kan göra favorit listor.Vät det är inte samma sak o snabhet det krävs en extra tryck. Tryck gula välj kanal o tryck Ok so vips har du kanalen.Väljer man från kanal till kanal då är det segt alla NDS boxar oavset märke.Mvh

TouchMan65
2006-11-06, 15:31
En polare är nöjd med sin Thomson-box....någon annan?

ibi
2006-11-06, 16:19
Det är samma som stongen det är ok har haft en fungerade utan kort den.Mvh

TouchMan65
2006-11-06, 18:06
Hittade en intressant länk då jag sökte genom forumet igår. Hittade den inte förrän nu igen.
Får väl se om det blir en Thomson. Visste inte att den är samma som Strong, var har du fått den infon ifrån? Kunde varit kul att läsa.

Intressant läsning med reparationstips för olika saker:
http://web.telia.com/~u45521195/Sat_Terrestial/Satellit_mottagare.htm

Där ser man en hel del problem vissa boxar haft och vad som fått göras.

ibi
2006-11-06, 18:18
Info sida kan jag ej lämna för det har jag inte men eftersom jag har haft båda mottagarna så kan jag säga att inehålet är den samma avset från att strongen har två kortläsare Via o CD o ålicka tillvärkare Thomson Fransk Strong Engelsk.Mvh

TouchMan65
2006-11-06, 18:59
Mmmmm ser att Thomson har en kortplats, men man får då skaffa CA-modul. Lär väl bli problem eftersom dessa boxar inte godkänns av CD...vore ju kul med en box med TVÅ kortplatser oxo, för framtidens skull.

ibi
2006-11-06, 19:16
Det värkar inte att det fins en box o skall vara godkänt av boda via o cd.De kör med var sin box o CA modul låser de sina kort som via en box en kort då kommer det nog inte finnas non CA modul om de nu inte tar fram not prog till dragon eller not annat CA modul.Mvh

TouchMan65
2006-11-06, 19:30
Det är ju det som är det tråkigaste. Som TV-tittare måste man isf ha TVÅ boxar. Kan inte acceptera det då vi ju lever på 2000-talet. Patetiskt och ren löja att Viasat och CD inte samarbetar med varandra för att skapa en gemensam box, allt för kunderna. De förlorar själv på det. Men det har vi ju redan diskuterat en del gånger i detta forum och inget man kan göra åt....än.

Svårt att välja vilken box man ska ha. En djungel liksom allt annat här i livet när man ska välja.

wiggen-cx
2006-12-10, 18:31
modul funkar bra säg bara att du har en force 1155.