handdator

Visa fullständig version : Kanal 5 i viasat?



sodertalje
2006-11-06, 09:38
Läste en TT-text (tror jag att det var) förra veckan. Där stod det att viasat och canal digital förde diskussioner om att TV3 och Kanal 5. Viasat var intresserat av att sända "trean" i canal digital och canal digital kunde tänka sig att köra "femman" i viasat.
Diskussioner om detta pågpr tydligen mellan Viasat och Canal Digital.
Antar att de tappar kunder till boxer, som ju erbjuder bägge kanalerna... :wink:

läste grejen nu de är tydligen inte riktigt eniga om framtiden:
www.dagensmedia.se/article.asp?article=20004 :evil:

DennisOlof
2006-11-06, 13:04
Det där låter jättebra, då kanske jag äntligen kan köpa TV3 abb. från Canal Digital istället för SPA (som suger drule).

Dom får ju allt fel, adresser, avgifter osv. SUCK.

De skulle också gynna båda viasat och canal digital om svt1,svt2,tv3,tv4,kanal 5 fanns i på båda sidorna.

Iofs tycker jag att dom ska gå ett steg längre, slå IHOP viasat och Canal Digital så har vi en enda leverantör. Detta skulle ge säkert 20 nya kanalplatser direkt plus den nya satelliten som viasat kör upp 2007.

Dom måste ju försöka kämpa mot boxer och då bör dom nog slå sina påsar ihop för boxer är ju staten och då måste man vara stor för att överleva.

TouchMan65
2006-11-06, 15:28
Läste det i en dagstidning idag också. Det började med att Viasat fått TV8 i CD:s utbud. Sedan sa marknadschefen (inte säker o om det var vederbörande) att ni vill de få in Kanal5 i Viasats plattform i utbyte mot TV3 i CD:s plattform.

Detta skapar verkligen helt andra förutsättningar och Boxer lär nog säkerligen inte bli glada för sammarbetet, då dessa är de enda på digitalmarknaden - vad jag vet - som har BÅDE TV3 och Kanal5.

Så framtiden ser onekligen ljus ut för tittarna. :D

.

DennisOlof
2006-11-06, 18:14
Precis. Det återstår att se vad som händer.

Jag kan ju bara jämföra med england, där finns bara Sky Digital (satellit) men å andra sidan har Astra2D dykt upp och där kommer det flera FTA kanaler i framtiden (okrypterade).

Anledningen till att jag vill se Viasat Och Canal Digital bli ett enda bolag är inte för att vi ska få billigare priser, utan större utbud av kanaler och slippa allt krångel med vilka kanaler som finns hos respektive leverantör.

Boxer är det enda markburna alternativ som finns och det lär inte dyka upp någon konkurrent där. Om man inte tar in via satellit då dvs.

Jag tycker staten kunde betala för att till satellit förutsatt viasat och canal digital gick ihop till ett enda bolag då skulle vi ha 100% täckning och slippa problemet med alla som inte kan ta emot boxer då kan dom köra via satellit istället.

ibi
2006-11-06, 18:31
Jämför inte med England o Sky Digital för dett kostar aldeles för mycket 99 pund i monaden skall du ha film eller sport + 10pund som privat person har man inte råd till sona summor.Mvh