handdator

Visa fullständig version : NDS softcam och Boxid utan kort (Gratiskanalerna)



PrOsOn
2006-12-07, 13:38
Finns det någon NDS softcam för viasat där man kan skriva in sitt boxid och få Gratiskanalerna i datorn?
Har fått min box upplåst av viasat (för gratiskanalerna) men vill kunna se dom i datorn också.
Man borde bara kunna ange sitt upplåsta boxid i nån nds softcam tycker jag för att få bild i datorn.

Någon som har nåon idé ?

/Martin M

mami
2006-12-08, 05:52
detta har jag varit inne på lite tidigare också.
gissar på att det lagras någonting i boxen som gör att det går att se gratiskanalerna...
men jag är inte 100% säker...

/Mami

PrOsOn
2006-12-08, 17:51
jag gissar på att det fungerar på samma sätt som free to air (ej fta) kanaler fast utan kort.

pera
2006-12-09, 22:27
i dreambox världen kallas det cs (cardsharing) du borde kunna ha kortet i datorn och ha ett season interface till din parabolmotagare

Johan
2006-12-09, 22:44
i dreambox världen kallas det cs (cardsharing) du borde kunna ha kortet i datorn och ha ett season interface till din parabolmotagare

Det finns ju inget kort i det här fallet...

gustaf25
2006-12-11, 11:09
Det funkade la inte med DragonCam?

PrOsOn
2006-12-12, 22:35
Jag har ingen cam. Det enda jag vill använda mej av är Tv kort och mjukvara.

mami
2006-12-13, 05:43
så du har de fria kanalerna att funka nu då?
annars är väll cardsharing för boxid't lösningen, om det skickar boxid't till mottagarna..

/Mami

PrOsOn
2006-12-17, 19:38
Jag vill få de fria kanalerna att fungera. Nu vet jag inte än hur jag ska göra.

Men de enda jag borde behöva är en softcam där jag kan mata in mitt boxid.

mami
2006-12-17, 20:08
fixa cardsharing då, där kan du mata in boxid.

/mami

PrOsOn
2006-12-20, 17:32
Kör med NewCS. 1.20 rc 13 tror jag det heter. (Den senaste).

När jag kör Canal Digitals conax så hittar den mitt conax kort sen börjar Wincsc avkoda bilden.

Men för Viasat krånglar det. Har ställt in 090F (Viasats VideoGuard) som ca id i Wincsc och har bara boxid i newcs.xml. Can´t decrypt står det i NewCS

Hur ska jag göra?

gustaf25
2007-01-07, 14:09
Finns det någon NDS softcam för viasat där man kan skriva in sitt boxid och få Gratiskanalerna i datorn?
Har fått min box upplåst av viasat (för gratiskanalerna) men vill kunna se dom i datorn också.
Man borde bara kunna ange sitt upplåsta boxid i nån nds softcam tycker jag för att få bild i datorn.

Någon som har nåon idé ?

/Martin M

Någon som har testat med ett riktigt BOXID, från t.ex. en trasig viasat-box?

PrOsOn
2007-01-08, 14:21
Finns det någon NDS softcam för viasat där man kan skriva in sitt boxid och få Gratiskanalerna i datorn?
Har fått min box upplåst av viasat (för gratiskanalerna) men vill kunna se dom i datorn också.
Man borde bara kunna ange sitt upplåsta boxid i nån nds softcam tycker jag för att få bild i datorn.

Någon som har nåon idé ?

/Martin M

Någon som har testat med ett riktigt BOXID, från t.ex. en trasig viasat-box?


Hur menar du då ?

Har en viasatbox som funkar med gratiskanalerna.

Samma boxid får jag ej att fungera i datorn. / Vet inte hur man gör.