handdator

Visa fullständig version : Hur funkar boxers utsändningssignaler?



TNTLinus
2006-12-08, 20:57
Jaha, så var det dags för en amatörfråga igen.

"Blev nyligen av med tv3 på boxerkortet. Vad göra?"

"Sök kanalerna igen - sopskalle", tänker ni.

"Helst inte", säger jag.

Det är nämligen så att jag har haft canal + utbudet gratis sedan januari, då jag köpte box och abonnemang. Fråga mig inte varför, enligt erbjudandet fick man tre månader gratis.

Risken är säkert stor att canal + ryker om jag söker om 3:an - ELLER?

Eftersom jag inte vet hur kort och signaler interagerar så fegar jag alltså ur för att rädda + canalerna. (Eller kan det, vilket jag hoppas, vara så att någon tomte hos Boxer knappat in fel kanalpaketkod till "min" signal?)"

Någon som vet hur det funkar och vad man törs göra?

matkoh
2006-12-08, 21:08
Hmmmm.

Kortet har INGENTING med de kanaler som du kan ta emot. Du behöver absolut inget kort för att söka. Däremot så MÅSTE du ha ett kort för att KODA av betalkanalerna.

Så gör du en ny kanalsökning, det bör man göra relativt ofta (1 ggr/månad) eller så.

TNTLinus
2006-12-08, 21:18
Hmmmm.

Kortet har INGENTING med de kanaler som du kan ta emot. Du behöver absolut inget kort för att söka. Däremot så MÅSTE du ha ett kort för att KODA av betalkanalerna.

Så gör du en ny kanalsökning, det bör man göra relativt ofta (1 ggr/månad) eller så.

Så din tolkning/förklaring är alltså att det blivit något knas i kortet som gör att jag sitter och gläds av ett snuskigt njutbart gratistittande? I så fall kan man hoppas att detta håller i sig?

Leatherface
2006-12-08, 22:20
du kan vara lugn... inget händer med ditt kort då du söker kanaler... hur länge du kan se canal+ borde du kunna se i nån meny i boxen för abbonemangsinfo