handdator

Visa fullständig version : Predasaurus 2.08 kommer sanning eller rykte ?



trollhattan
2006-12-08, 21:34
Hur sant detta är återstår väll att se (personligen tror jag inte på det :smile: )

stay tuned,for a big Update!
Some fixes must be done,before we release it!
Coming this weekend!
---------------------------------------------------------------------------
-------------

Predasaurus 2.08

Conax Cas7 - Canal Digital 1.0°W
Seca 2 Provider - C+NL,CSat and Cyfra now open!
New Premiere key 0612 Banana
TPS Keyschedule for week 11/12
Remember to execute the Security update as explained below!

Programming:
See "howto.txt" for instructions

About this version:
For TREX 4.5 and TREX 4.6Module.

Emulation for Irdeto, Nagra, Viaccess, Viaccess2, Seca and Cryptoworks , with keyeditor
(check out the "Debug" option in the menu).

ONLY ON CAM 4.6: PW open! Those with 4,5 cams: contact your dealer to upgrade your cam.
IMPORTANT: after loading this file on your 4.6 cam, enter the cam menu, select
"Security Update", then select "Update now".
Wait until the message changes to "Update OK",takes about three minutes.
You only need to do this once after loading Predasaurus 2.06.
Nothing bad will happen if you do it again but it's not necessary.
If you do not execute this step, PW will not clear!

I would like to clear up some confusion about what files work on what cam:

TREX/Dragon 4.1 and lower: Predator files ONLY
TREX 4.5: Both Predator and Predasaur files work, Predasaur without security features
Upgrade your 4.5 cam to 4.6 thru your dealer!
TREX 4.6: Both Predator and Predasaur files work, Predasaur with all security features

T-bird
2006-12-09, 02:11
Förmodligen är det ett rykte bra, det jag vet är att det florerar 2.08 som är fake filer ivf (gamla 2.07 bara)

man kan också fundera över texten.

Emulation for Irdeto, Nagra, Viaccess, Viaccess2, Seca and Cryptoworks


Är det inte minst ett ord som saknas där :roll:

Kalle_P
2006-12-09, 12:44
@trollhattan
Du kan kolla själv på DVHK uploadserver finns en fil med det namnet. Berätta sedan om det var fake eller äkta vara.

Mvh Kalle

deas
2006-12-10, 09:31
Är jag helt ute och cyklar nu med kör inte Canal Digital med Cas5? Cas7 är ju det nya som dom börjat köra i bl.a. Polen m.fl...

Så detta är med all säkerhet bara en massa dynga :P

DennisOlof
2006-12-10, 10:41
Deaaaaaas helt rätt. CAS5 kör CD med och faktiskt dom flesta Conax är CAS5 de är bara i polen eller något land där dom börjat använda CAS7, vet inte varför.

Inte nödvändigt egentligen, jag tror inte CD kommer byta i första taget heller.

CAS7 erbjuder inte något speciellt extra som CD egenligen har nytta av tycker jag

deas
2006-12-10, 11:13
Det är ju som med alla andra system... Uppdateringar... Förbättringar... M.m... Säkerheten är säkerligen förbättrad i Cas7... Och kanske lite bättre hantering av nycklar för att slippa frysningar och liknande som kan uppstå ibland vid omkodning...

DennisOlof
2006-12-10, 13:21
Deaaaaaas jo förmodligen men man måste alltid tänka på kostnaden i rellation till hur många som använder systemet.

Det var ju t.ex. en dyr kostnad för Viasat att byta till NDS, men eftersom dom ansåg att det var för många som tittade gratis och andra problem var det värt de.

Att byte från CAS5 till CAS7 tror jag inte medför så många förbättringar. Sedan är det ju frågan om hur man byter till CAS7 ? det kanske bara är en uppgradering av mjukvaran i dekodrarna ?

Har man CAM moduler måste man byta dessa, kan ju bli dyrt. Tänk om alla måste byta dekodrar, de blir ganska många i sådana fall.

Fast de är klart CAS7 kanske innehåller effektiva metoder att försvåra och hindra kortdelning ? Men nu spekulerar jag bara.

deas
2006-12-10, 21:14
;)

ibi
2006-12-11, 13:27
WARNING! Predasaur 2.08 FAKE! Mvh Deta medelande fick från en Forum sida. :!: