handdator

Visa fullständig version : TVcabo på hispasat 30W



el_zaint
2006-12-11, 07:46
Hej!

Jag skulle vilja se portugisiska Tvcabo på hispasat 30 grader W,
samtidigt som jag fortfarande vill se de Viasat guld (som jag abonnerar på).

Jag antar att det inte finns något sätt att seTvcabo gratis så det blir nog att köra med originalkort från Portugal.

Idag har jag en Thomson mottagare som följde med Viasat abonnemanget.

Vad ska jag köpa för mottagare som klarar båda?
Kanske man bara ska köpa en ny mottagare som tar in Tvcabo och köra med två mottagare?

ibi
2006-12-11, 13:31
Dreambox eller Relook det är upp till dig. Mvh

el_zaint
2006-12-11, 14:43
Vilken är lättast av att få igång dem?

Finns det någon möjlighet att avkoda tvcabo utan orginalkort?

ibi
2006-12-11, 14:59
Ja om det fins koder publik!

Kalle_P
2006-12-11, 15:31
Hej!

Jag skulle vilja se portugisiska Tvcabo på hispasat 30 grader W,
samtidigt som jag fortfarande vill se de Viasat guld (som jag abonnerar på).

Jag antar att det inte finns något sätt att seTvcabo gratis så det blir nog att köra med originalkort från Portugal.

Idag har jag en Thomson mottagare som följde med Viasat abonnemanget.

Vad ska jag köpa för mottagare som klarar båda?
Kanske man bara ska köpa en ny mottagare som tar in Tvcabo och köra med två mottagare?
För det första behöver du en extra parabol eller en motorstyrning på den befintliga. Sirius och Hispasat ligger 35grader isär, det är för mycket för att en enda parabol skall ge en vettig signal. Om din mottagare har en CI plats kan du komplettera med en modul som klarar Nagravision, i annat fall en till mottagare.
Det finns koder för Cabo men dom gäller bara vissa mottagare, kan du se på Sat-key.

Mvh Kalle

DennisOlof
2006-12-11, 16:53
Motorstyrd parabol kan vara ganska dyrt. Skaffa en till istället och sen fixar du en switch.

Orginalkort är inte dyrt om du känner någon som kan fixa kort åt dig, annars finns det att köpa till alla leverantörer i europa men då får du betala mera till de företag som hanterar detta. Men det går.

Dekodrar är ganska billigt, och jag tror det blir enklast att skaffa en till. Dessutom har de flesta moderna TV apparater 2-4 scart ingångar. Det börjar även komma vanliga CRT apparater som har HDMI ingångar osv.

el_zaint
2006-12-11, 23:09
Jag har redan en extra parabol och en switch så nu funderar jag på att skaffa en dreambox 500s.
Går det då att lägga in nycklarna som finns på sat-key?

Kalle_P
2006-12-11, 23:55
Går det då att lägga in nycklarna som finns på sat-key?

Nej dom passar inte Dreambox, dom är förMirage;Drake/Datacom;Max S100. Nycklar som passar i vanliga EMU är inte kända. Jag tror DiabloCam klarar Cabo, men minst krångel har du med ett abonnemang. Bara krånglig och få om du inte har känningar i Portugal.

Mvh Kalle

el_zaint
2006-12-12, 08:59
Det är inte omöjligt att skaffa orginalkort från portugal men lite krångligt blir det.

DennisOlof
2006-12-12, 11:19
Nja krångligt vet jag inte om det är.

http://www.digicams-uk.com/category41_2.htm

Dom har kort till alla olika leverantörer i europa om man vill ha. Det är snarare priset, de är ganska dyrt.

Det billigast sättet är alltid om man känner någon i landed i fråga som kan prenumerara på satellitkanalerna och betala räkningarna, därefter får man skicka pengar till personen för att han ska kunna betala. Men det går ju inte alltid.

Tursamt är att Sky Digital inte är så dyrt plus det finns flertalet leverantörer. Däremot är det mycket dyrare med kort från andra länder, dvs icke engelskspråkiga kanaler.

Anders_79
2006-12-12, 12:44
De va inte billigt där på den sida du, om de e engelska pund jag ser så kostar ett Sky Italia Sport Calcio omkring 13 000? för 1£=13 sek

kan de verkligen vara så jävla mkt!?!

DennisOlof
2006-12-12, 13:42
Anders_79 jo det är grymt dyrt, vad jag förstår är detta dock hela paketet, dvs inte några bantade versioner utan alla kanaler, sedan tror jag det var hyra av dekoder som ingick också osv.

Jag vet inte så mycket, jag vet bara att det finns företag som säljer korten. Det kanske finns andra mycket billigare. Jag har inte letat så mycket på nätet.

Det kan ju vara så att det finns företag i just portugal, italien osv, som säljer kort till folk utanför landet (till europa) men då måste man kunna spanska eller liknande för att hitta dessa sidor, vad jag vet.

Jag har inte lyckats hitta något sådant ställe, bäst är att kontakta någon man känner i landet, dom kan fixa kort åt dig eller kan hitta någon som säljer kort osv.

Mer vet jag inte, sorry.

ibi
2006-12-12, 13:50
I alla fall så stor det om UPC - Hungary men de säljer inte utanför ungern bara om man har en adress i ungern.Jag antar att det är samma med de andra.I sverige med.Mvh (trokigt)

DennisOlof
2006-12-12, 16:40
ibi precis, de flesta länder har det så pga att annars bryter dom mot avtal från programleverantörer och massa annat tjaffs (som vanligt). Därför får dom inte, det är dock tur att det finns om man vill få tag på.

Tråkigt är att det kostar så grymt mycket mer pengar :/

Enda undantaget från denna regel är satelliten Astra2D, där är flertalet kanaler (BBC1-4 osv) gratis (inte krypterade). Men krävs å andra sidan en 1.8-2.4meters parabol i Sverige för att man ska få in en bra signal.

Tror iofs i stockholm att man kan komma undan med 1.2meter, de är lite olika beroende på vart i landet man är.

Däremot kan vi i Sverige vara glada över att det är ganska billigt och enkelt skaffa sig Sky Digital (om man vill). Här kan ju kanske 97% av befolkningen mycket bra engelska.

Tyska kanaler, franska kanaler osv dubbar ju sönder allt :D