handdator

Visa fullständig version : Box med dubbla tuners



ToLin
2007-01-03, 16:17
Finns det nån box i nuläget så man får in både analoga och digitala kanalerna?

snake
2007-01-03, 17:53
Kanske en 7025 med en DVB-C tuner och analogt via RF in?

hmm

//snake

T-bird
2007-01-03, 18:05
Det är bara dom gamla boxarna som har analog tuner, tror inte att det någonsin kommer att tillverkas igen för det är väl bara ComHem som är så korkade så att dom inte har alla kanaler digitalt

DennisOlof
2007-01-03, 21:51
T-bird håller med, de är ju ganska dåligt att vissa kanaler bara finns analogs.

Däremot är det bra att det fortfarande finns ett basutbud av analoga kanaler.

Däremot är comhem ganska korkade som inte digitaliserar alla kanalerna och ger ut någon standard box för att kunna ta emot basutbuded (det i dagsläget analoga) fast då i digital form. Då får man bättre bild, ljud och säkert många andra problem skulle försvinna.

Det är inte så bra att mixa analogt och digitalt i ett TV nät. De kan ställa till problem

ToLin
2007-01-04, 16:55
Vilken modell ska man leta efter då om man vill ha en som tar emot både digitalt och analogt?
Tänkte om det finns nån som är bättre än dom andra... Rabbla gärna dom modeller som fixar detta...

T-bird
2007-01-04, 17:03
Gammal Sagem 44? tror jag, finns på blocket för 2-300 :-

Ev gammal macab, har för mig att den också hade analog tuner, minns jag fel så är det säkert någon som rättar mig :wink:

Rolandsson
2007-01-04, 18:27
Gammal Sagem 44? tror jag, finns på blocket för 2-300 :-

Ev gammal macab, har för mig att den också hade analog tuner, minns jag fel så är det säkert någon som rättar mig :wink:


Jodå,Macab DCB-101 klara båda formaten OCH har RF-modulator,så att jag kan kolla på alla mina bildkällor från sovrummet. Än så länge står den sig rätt bra även om man saknar både PVR och dubbeltuner.

Och den har inga "barnsjukdomar" :-)