handdator

Visa fullständig version : Windows Vista på en laptop med Dual-Boot ?



trollhattan
2007-01-07, 13:45
Har en laptop med Xp home som jag skulle vilja testa vista på (hade inte planerat att byta ut os bara prova vista och se hur det är..)

Kan jag då installera vista och behålla xp och sedan om jag tar bort vista så är xp kvar och även alla mina filer?

Min laptop har dessa spec. tror ni det går (givetvis utan "Aero")
Intel Centrino 1.4
RAM 512
HDD 80Gb

Tänkte ha detta som söndagsprojekt 8) ..

Undrar även om nån kan tipsa om nån torrent med en stabil version av vista med så lite "kontakta-verifiera-windows" problem som möjligt..

altair4
2007-01-07, 13:59
Testade själv Vista här om dagen. Dock var det utan dual-boot, men ska visst fungera bra med dual-boot vad jag hört.

Men jag blev då väldigt besviken på det. Känns som ett snyggare XP med sämre prestanda och hittils även väldigt buggigt gällande drivrutiner. :)

Kan inte tänka mig att man går över till Vista förrän man blir tvingad av Directx 10. :)

DennisOlof
2007-01-07, 15:43
altair4 med lite tur tvingas MS tillslut släppa DX10 till WinXP. Jag tror många spelbolag kommer bli rätt sura annars.

Speciellt om Vista säljer mycket dålig. Dessutom finns det säkert mååååånga buggar. Hur lång tid tog det inte innan dom fick ordning på WinXP (som ju var Win2k från början) mer eller mindre.

Tonvis med service packs och annat. Nej ska man köra Vista är det mycket bättre å vänta.

Det borde inte vara några problem med dual boot, sök på nätet så hittar du bootmanagers :D