handdator

Visa fullständig version : Lägga ihop mappar



Spidde
2007-01-11, 23:08
Någon som vet om det finns något program till windows där man kan lägga ihop fler mappar till en. Säg att jag har innehåll i fler mappar som jag vill ha till en mapp utan att flytta innehållet.
Och inget tjafs om linux å dyligt.

ellokko
2007-01-12, 08:26
Tja, du kan ju alltid skapa en ny mapp å sedan kopiera de mappar du vill ha in till den nya mappen.
Kanske inte var så du menade, men det var så jag uppfattade det. ;-)

El L :lol: kk :lol:

Spidde
2007-01-12, 09:07
Nej det var inte så jag menade. Mapparna ligger i olika hårddiskar. Allt innehåll i de får inte plats på 1 hårddisk.

ellokko
2007-01-12, 09:13
Då förstår jag inte riktigt hur du menar?
Om nu inte mapparna på de olika diskarna får plats på en hårddisk. Hur skulle då en mapp med alla mappar få plats på en hårddisk?

Du får förslagsvis rara dem med WinRar, men du måste ju likt förbannat packa upp dem för att få åtkomst till dem.

El L :lol: kk :lol:

Dizzy_dan
2007-01-12, 13:46
Tror han menar att han vill komma åt alla prylar från en mapp..

Då får han göra genvägar till det han vill ha och lägga det i en och samma mapp

Markera de mappar eller filer du vill gära genväg till och högerklicka på musen så fins det väll ett alternativ som säger typ "skapa genväg" sen får han lägga genvägarna i den mappen han önskar att samla sina genvägar

Knökigt skrivet men han borde nog förstå :)

ElFeo
2007-01-12, 14:22
Jag brukar använda windows filsökfunktion om jag vill göra detta tillfälligt (typ om jag har mp3or i flera kataloger). Kanske går att skapa en genväg till en sökning på något vis?

Spidde
2007-01-12, 14:22
Nja dizzy det funkar inte heller.
Går man till den mappen med genvägen i så ser man bara genvägen inte filerna.
Skall ha det s att man kan ladda upp filerna utan att behöva bläddra i en massa mappar.
En mapp med filmer istället för 5-6 mappar på olika hårddiskar.

ElFeo
2007-01-12, 14:31
Jag har blivit slagen på fingrarna förr, men jag har svårt att se att detta går att göra. Skulle vara någon tredjepartsprodukt, fast den måste vara ganska ordentligt integrerad i windows eftersom jag förmodar att du vill komma åt denna "virtuella" katalog från vilket program som helst (eller i detta fallet typ dc?)

matkoh
2007-01-12, 14:54
Hmmm.

Gissa i vilket O/S en sådan funktion ingår ! :D

kloan
2007-01-12, 14:55
Hmmm.

Gissa i vilket O/S en sådan funktion ingår ! :D

Vista :lol:

frejac
2007-01-12, 15:01
i xp går det ju att partitioner/diskar mountas i en underkatalog istället för en enhetsbokstav. I diskhanteraren.

Spidde
2007-01-12, 15:34
i xp går det ju att partitioner/diskar mountas i en underkatalog istället för en enhetsbokstav. I diskhanteraren.

Den lät intressant.
Det finns denna funktion i fuldc. Man kan lägga ihopå mappar till en viruell mapp.
Även i ftpserver progget ioftpd
Men svårare i windows

ElFeo
2007-01-12, 20:37
i xp går det ju att partitioner/diskar mountas i en underkatalog istället för en enhetsbokstav. I diskhanteraren.

Den lät intressant.
Det finns denna funktion i fuldc. Man kan lägga ihopå mappar till en viruell mapp.
Även i ftpserver progget ioftpd
Men svårare i windows

Får man fråga varför du tvunget vill ha samma katalog för alltihop? Kan du inte ha en som heter "film1" och en som heter "film2" eller något? Pedantiskt lagd kanske? ;) Att dela ut mappar på olika diskar är väl möjligt i alla DC-program och FTP-servrar...

Spidde
2007-01-12, 22:51
Jo att dela mappar på olika diskar ja. Men att få det så alla mappar ligger i samma mapp fast de inte gör det är ju frågan.