handdator

Visa fullständig version : Utöka med Astra osv.?



Shabo
2007-01-12, 11:41
Mja, vet inte riktigt varför jag fick för mig detta men.
Har ju nu en tallrik med två "huvuden", en till thor och en till sirius. Har alltså ställt in detta i min db.
Tänkte bara lite snabbt, att det hade varit nice att nå astra osv. också. Men, då krävs mer än två huvuden antar jag? Eller ligger de inte så långt ifrån varandra?
Tänkte jag kunde krössa i att jag har fler huvuden, än vad jag har, och ställa in dessa på t.ex. astra...? Men, antar att jag isåfall skulle behöva en tallrik med fyra huvuden. Eller ytterligare en tallrik.

Nåväl, Tjing!

ibi
2007-01-12, 14:17
En motor till talriken är bästa lösningen om mottagaren kan hantera den. Kan du hitta en talrik med fyra LNB under 600kr då är det brå.Mvh

DennisOlof
2007-01-12, 15:15
Precis, motorstyrd parabol är en lösning, men det är ju ganska onödigt, dom satelliter man kan ta in har ju mest krypterade kanaler numera, eller så är språket så man inte förstår.

Däremot finns det flera tyska fotbollskanaler på astra (ok man fattar inte vad dom säger) men man kan titta på matchen.

Även nyhetskanaler samt travel channel finns där. Enklast är att bara byta ut parabolen till en nordenparabol med 4st lnbs så får du in rubbet.

Det finns gratiskanaler på Astra2D annars, BBC1-4 och lite annat men oftast krävs det lite störra parabol samt det är osäkert om kanalerna kommer förbli okrypterade i framtiden. Detta eftersom england inte digitaliserat fullt ut ännu osv.