handdator

Visa fullständig version : 500T



yz 250
2007-01-12, 22:59
Hej ! är sugen på att skaffa mig en 500t har boxers org. kort är det bara att trycka in den så funkar det ? och hur funkar det med uppdatering till kortet sker det auto ?

Mvh
yz

LancelotSweden
2007-01-13, 01:02
Nej så enkelt är det tyvärr inte , vill du ha det så enkelt ska du inte köpa en dreambox .

finns säkert flera här som kan svara på vad som krävs , eller så är det bara att söka då frågan behandlats tidigare .

yz 250
2007-01-13, 12:36
tack för ett bra svar

atomized
2007-01-13, 13:21
Om jag minns rätt så funkar ingenting speciellt bra med den image som ligger i 500T från fabriken. Bered dig alltså på att byta image.
Jag tror att Leatherface-imagen är förkonfad efter svenska förhållanden och drar du på den kan du nog bara sticka i ditt Boxer-originalkort och titta sedan. Tror även det funkar direkt med Gemini, men där är jag mer osäker.
Förbered dig också genom att titta på Teracoms sida vilka frekvenser digitalTV-muxarna ligger på hos dig. Det kan vara knepigt att få autosearch att hitta alla kanaler. Jag har ett papper med frekvenserna uppskrivna och matar in dem direkt. Det brukar gå fortare än att förlita sig på autosearch.

maeron
2007-01-18, 18:35
Om jag var du skulle jag helt klart köpa en 500T. Jag har 5 st här hemma och de är kanon. Men som Atomized sa funkar den inte OUT-OF-THE-BOX så att säga.

Gå in på dreamboxx.nu och ladda hem leatherface image den är bäst så funkar allt sedan.

/Martin

Leatherface
2007-01-18, 23:25
eller så laddar ni ner direkt från min sida http://www.dreambox-stuff.ath.cx och min image funkar out of the box när man har flashat den...

eviln
2007-01-19, 18:06
eller så laddar ni ner direkt från min sida http://www.dreambox-stuff.ath.cx och min image funkar out of the box när man har flashat den...

Jepp. Leatherface image för att att allt funkar "out-of-the-box" och rekomenderas varmt till de som inte gillar att mickla (fast den funkar ju bra för er som gillar att mickla också)