handdator

Visa fullständig version : Force 530T, Byte av HD



tops
2007-01-16, 21:13
Hej.
Jag har en kolega på jobbet som har en Force 530T. Nu har hans HD laggt av och boxen är död.
Han hade en 240Gb disk liggande som han bytte mot den gamla och boxen funkar, han kan se på Tv men däremot funkar ej HDn. Inget konstigt med det, för den måste ju formateras till att passa boxens filformat.
Nu undrar jag om detta går och hur man gör i så fall. Jag har googlat lite på nätet men hittar ingetdär. Så jag undrar om det är möjligt att genomföra?

Johan
2007-01-16, 22:36
If you have problems getting in contact with your harddrive or problems formatting it, you can try the following:


Unplug the reciever
wayt 5-6 seconds
replug the reciever
Wait untill the receiver shows 8888 in the display
press the on/off button on the remote control and release it again. Now press the PVR button and keep it pressed untill the receiver has started.

After a while the receiver will ask if it is ok to format the harddrive, select OK and the harddrive will be formated.


Please note: All of your recordings will be lost.

hoppas det hjälper.

tops
2007-01-17, 10:45
Skall testa detta. Var hitta du infon?

Johan
2007-01-18, 22:36
Tillverkarens hemsida :D

http://support.force.tv/UK/harddisk.htm

fenton
2009-01-15, 22:02
Funkade det att byta hårddisk???????????

wolfie
2009-01-28, 12:25
Jag tror att filsystemet på hårddisken är krypterat och att den måste prepareras på något sätt innan den kan användas i en Force 530T. Detta kan mig veterligen bara göras av en auktoriserad verkstad... :|