handdator

Visa fullständig version : Platta sat-skål?



[DanX]
2007-01-17, 12:04
Hej alla COMHIT folk, jag undrar om nån känner till nån butik i sverige som säljer platta paraboltallrik med inbyggd Lnb. Jag bor i en bostadsrätt med parabolförbud, tänkte köpa en sån liten rackare och montera i balkongen för Hotbird kanaler!
Jag har hitta många tyska sidor som säljder just detta tallrik men kan ej tyska och vägrar och svaraa mina mail på engelska.
Tacksam för svar...

DennisOlof
2007-01-17, 16:39
Men om du har balkong då kan det ju inte vara förbjudet, jag har sett många som har stativ på balkongen och parabol. De kvittar ju om föreningen har förbjudit parabol så länge man inte sätter upp den osv kan dom inte tvinga dig att ta ner den.

De vore ju samma sak som att säga man inte får ställa en cykel på balkogen.

Däremot kan det ju vara problem om du inte har balkogen på rätt ställe så du kan rikta parabolen.

T-bird
2007-01-17, 19:01
]Hej alla COMHIT folk, jag undrar om nån känner till nån butik i sverige som säljer platta paraboltallrik med inbyggd Lnb. Jag bor i en bostadsrätt med parabolförbud, tänkte köpa en sån liten rackare och montera i balkongen för Hotbird kanaler!
Jag har hitta många tyska sidor som säljder just detta tallrik men kan ej tyska och vägrar och svaraa mina mail på engelska.
Tacksam för svar...

Det är skillnad på central europa och sverige, bor du i skåne så kanske du plockar hotbird med bra bild med en 65 cm parabol och ju längre norr ut du bor desta större tallrik, kolla lyngsat för footprint

mimmie
2007-01-17, 19:20
Om jag inte minns fel, så går det bara att få in en polarisation med dom där små fyrkantiga satellit antennerna, fanns i Sverige när tv 4 lanserades (om jag inte missminner mig)
Ville man byta polarisation va man tvungen att skruva isär den och vända på ett galler och sedan montera den igen.
Funkar nog inte så bra med dagens krav.

[DanX]
2007-01-18, 07:20
Jag menar en liknande tallrik fast av en annat märke, bor då i stockholm och har fri sikt mot Hotbird.
http://i2.ebayimg.com/04/i/000/84/d7/9852_1.JPG

mimmie
2007-01-18, 07:35
Det är en sådan jag minns har dom egenskaperna jag beskriver.

[DanX]
2007-01-18, 08:34
hmm.. finns det sådan tallrik med inbyggd LNB som klarar dagens sat-signaler överhuvudtaget?
Jag är så sugen på detta tallrik pga dold Lnb och att alla inte vet att det är en parabol tallrik..

matkoh
2007-01-18, 08:36
Hmmm.

Den måste klara:
Vertikal, Horisontal, HögerCirkulär samt Vänster Cirkulär polarisering.

Tveksam om det finns sådana.

[DanX]
2007-01-18, 11:19
Hmmm.

Den måste klara:
Vertikal, Horisontal, HögerCirkulär samt Vänster Cirkulär polarisering.

Tveksam om det finns sådana.

Det finns att köpa på nästan alla tyska onlien sat-shop och ebay, men jag vill då göra mitt köp från ett svensk företag. Det känns lite säkrare för eventuella problem...
Nån som vet eller kan om just detta ex..?

deas
2007-01-18, 11:36
Ring till Satellitproffsen i Malmö och hör med dom... Dom kan fixa hem det mesta... Fråga efter Said när du ringer dit...

www.satpro.se