handdator

Visa fullständig version : The Voice TV ingår i Small från idag.



mangez_79
2007-02-01, 16:50
TheVoice TV ligger nu i Small. http://www.comhem.se/portal/comhem/tv_small

Då har comhem lyckats få in alla marksända fri kanaler i sitt Small utbud. (Utom TV6 men den finns ju analogt i grundutbudet).

uejhe
2007-02-01, 17:56
Va?Men Tv6 ingår väll ändå inte?

mangez_79
2007-02-01, 18:12
Nej, just det. Men den ingår ju i Grundutbudet. Comhem håller väl fortfarande på och tjafsar med Viasat gällande digital utsändning av TV3 och TV6.

Polisen
2007-02-01, 22:02
Ja det är ju synd att de inte är fria hos ComHem också.
Nä kort och 39:- månaden vill de ha.

TheVaran
2007-02-03, 11:41
Nej, just det. Men den ingår ju i Grundutbudet. Comhem håller väl fortfarande på och tjafsar med Viasat gällande digital utsändning av TV3 och TV6.

Kan alltid hoppas att deal med SBS om Kanal 5, The Voice och kommande Kanal 9 gör att MTG och Com hem kan försonas. Gissningsvis kommer TV3, TV6 och ZTV digitalt ganska snart. Man orkar ju inte zappa över till analog-tv bara för att se på TV3 och TV6.

DennisOlof
2007-02-03, 13:08
TheVaran det är nog bara en tidsfråga innan Comhem stänger ner allt analogt i nätet och istället skickar ut grundutbudet (lite olika beroende på vart man bor) digitalt.

Bara för att kanalerna är digitala betyder inte att dom behöver vara krypterade.

TheVaran
2007-02-03, 15:13
TheVaran det är nog bara en tidsfråga innan Comhem stänger ner allt analogt i nätet och istället skickar ut grundutbudet (lite olika beroende på vart man bor) digitalt.

Com hem tjänar en väldig massa pengar på de analoga sändningarna. Ska allt bli digitalt vill Com hem naturligtvis inte tjäna mindre pengar - snarare tvärtom. Com hem kommer säkerligen att sända analogt i åtminstone ett par år till innan en släckning blir aktuell.

Intressant är också att se om ZTV kommer in i Com hem när MTG får till en deal för sina kanaler.

robur
2007-02-04, 20:38
Precis min reflektion. Idag tar ju comhem betalt 2 ggr för samma kanaler. Först 149/mån för grundutbudet och så 159 till för ett mediumutbud där hälften av kanalerna ingår i grundutbudet. Tar de bort det analoga grundutbudet tappar de ju en stor intäkt så jag är skeptisk. Någon gång lär de ju göra det, men det lär dröja många år, och innan dess kan vi vara säkra på att de kommit på ett nytt sätt att blåsa oss konsumenter på pengar. Jag skulle tippa på en allmän kortavgift på 100 spänn/mån eller kanske en administrativ avgift på 100 spänn/mån bara för att man är kund.

TheVaran
2007-02-04, 21:59
Precis min reflektion. Idag tar ju comhem betalt 2 ggr för samma kanaler. Först 149/mån för grundutbudet och så 159 till för ett mediumutbud där hälften av kanalerna ingår i grundutbudet. Tar de bort det analoga grundutbudet tappar de ju en stor intäkt så jag är skeptisk.

I det sammanhanget ska det nämnas att Com hem betalar kanalerna för att få sända MTV, Eurosport och Discovery mix analogt. Samtidigt har de inte gått med på att betala för TV3, Kanal 5 och TV6. Som ett svar på detta vägrade kanalerna att låta Com hem distribuera dem digitalt.

Nu har i alla fall Kanal 5 fått tiill en deal som bl.a. ger dem en till eftertraktad analog kanalplats för nya Kanal 9. Undrar om de får slantar för de analoga sändningarna nu?

Polisen
2007-02-05, 10:54
Precis min reflektion. Idag tar ju comhem betalt 2 ggr för samma kanaler. Först 149/mån för grundutbudet och så 159 till för ett mediumutbud där hälften av kanalerna ingår i grundutbudet. Tar de bort det analoga grundutbudet tappar de ju en stor intäkt så jag är skeptisk. Någon gång lär de ju göra det, men det lär dröja många år, och innan dess kan vi vara säkra på att de kommit på ett nytt sätt att blåsa oss konsumenter på pengar. Jag skulle tippa på en allmän kortavgift på 100 spänn/mån eller kanske en administrativ avgift på 100 spänn/mån bara för att man är kund.

Lite svårt för dem att ta ut en sådan avgift om den inte tas direkt på hyran då som ComHem gör med sitt analoga. De riskerar ju att tappa kunder till Boxer.

mangez_79
2007-02-07, 16:07
Bor du i t.ex villa och har eget avtal med comhem så måste du betala 149 kr/mån för analoga grundutubdet. De som har den i hyran ser ju inte avgiften.

Polisen
2007-02-07, 17:10
Bor du i t.ex villa och har eget avtal med comhem så måste du betala 149 kr/mån för analoga grundutubdet. De som har den i hyran ser ju inte avgiften.

149 kr/mån - hutlöst! då hade jag nog klippt kabeln och tagit ett Boxerpaket, bättre kanaler och dessutom digitalt för en tia mer.

Bernoullis
2007-02-07, 17:26
Bor du i t.ex villa och har eget avtal med comhem så måste du betala 149 kr/mån för analoga grundutubdet. De som har den i hyran ser ju inte avgiften.

149 kr/mån - hutlöst! då hade jag nog klippt kabeln och tagit ett Boxerpaket, bättre kanaler och dessutom digitalt för en tia mer.

50 kr mer om man ska va petig och slår ut kortavgiften per månad men visst jag håller med dig ändå :)

mangez_79
2007-02-07, 19:15
Med Boxer så får du ju inte kanalerna i alla tv uttag. Vad blir priset om du ska ha Boxer till t.ex tre st TV samtidigt.

TheVaran
2007-02-10, 19:47
Med Boxer så får du ju inte kanalerna i alla tv uttag. Vad blir priset om du ska ha Boxer till t.ex tre st TV samtidigt.

Fördel till Com hem.

Intressant är också att se hur Com hem gör med sina fd UPC-kunder. Deras basutbud är inte inbakat i hyran. Fd UPC betalar alltså inte för de analoga kanalerna när de tar ett adigitalt abonnemang.

Exempel:

Com hem-kund
Analogt basutbud C:a 70 kr i hyran + 299 kr för Digtaltv Large

Fd UPC-kund
Analogt basutbud 0 kr + 299 kr för Digitaltv Mix

mangez_79
2007-02-11, 20:13
F.d UPC verkar ha någon annan form av basutbud som ingår i hyran som endast är på 4-6 kanaler. Sen har de Analog TV bas som de får betala 179 kr/mån för. Så här står det på comhem.se "För tidigare UPC-kunder (ca 300 000) ingår 4-6 kanaler i det analoga grundutbudet. Antalet kanaler varierar mellan olika fastighetsägare, som är dem som avgör vilka kanaler som ska finnas med."

Men f.d UPC kunder kanske kan köpa Digital-TV Mix utan Analog TV bas?

UPC håller ju på att flyttas över helt och hållet till comhem's plattform, i april ska nya utbud lanseras i f.d UPC och comhem, så de lär nog bli lika utbud både analogt och digitalt hos alla kunder. Priser lär nog också ändras...

TheVaran
2007-02-11, 21:26
F.d UPC verkar ha någon annan form av basutbud som ingår i hyran som endast är på 4-6 kanaler. Sen har de Analog TV bas som de får betala 179 kr/mån för. Så här står det på comhem.se "För tidigare UPC-kunder (ca 300 000) ingår 4-6 kanaler i det analoga grundutbudet. Antalet kanaler varierar mellan olika fastighetsägare, som är dem som avgör vilka kanaler som ska finnas med."

Men f.d UPC kunder kanske kan köpa Digital-TV Mix utan Analog TV bas?


Det är just det som är grejen. Fd UPC-kunder kan köpa digital-tv utan att abonnera på analoga baspaket. I Com hem måste man alltid betala för de analoga kanaler först, oftast via hyran. Blir spännande att se hur Com hem löser detta när utbudet ska bli lika för alla.

Det så kallade grundutbudet i fd UPC är SVT1, SVT2, TV4 och Öppna kanalen = de så kallade must carry-kanalerna. Dessutom ser man Com hem-kanalen samt ibland fastighetsägarens infokanal. Roligare än så är det inte.

mangez_79
2007-02-12, 18:45
Ja, vi får väl se i april. Men det lär ju finnas avtal mellan fastigheter i f.d UPC nät som kanske inte går att bryta hur som helst. Eller så gör comhem om allt i april och skriver nya avtal med alla f.d UPC?!

sushi
2007-02-13, 08:29
Ska Voice TV ingå gratis i medium 8 också? Det vore konstigt annars men jag får inte in den iaf.

mangez_79
2007-02-13, 16:36
The Voice ligger i Small och då ska den automatiskt ingå i alla Digital-TV paket, iaf så som jag förstår det. Så här står det "Förutom dina 8 Favoriter ingår digitala versioner av SVT1, SVT2, SVT24, TV4, Barnkanalen, Kunskapskanalen, Aftonbladet TV7, Axess TV, Discovery Mix, Kanal Lokal STHLM och The Voice TV automatiskt i abonnemanget. Musiktjänsten Music Choice ingår som bonus."

Ludde76
2007-02-13, 19:41
Enl kundtjänst så ingår Voice i Medium8 från 28 feb...